۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۵۱۸۸۸۲
روحانی اهل تسنن لبنان:

هدف پروژه آمریکایی ـ صهیونیستی ضربه زدن به اسلام از داخل است

هماهنگ کننده جبهه العمل اسلامی لبنان گفت: هدف پروژه آمریکایی ـ صهیونیستی ضربه زدن به اسلام از داخل است.
شیخ زهیر الجعید دبیرکل جبهه العمل اسلامی لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ زهیر الجعید هماهنگ کننده جبهه العمل اسلامی لبنان در همایش «گفت وگو میان دو تمدن عربی و چینی و مبارزه با تندروی» که در چین برگزار شد، گفت: پروژه آمریکایی و صهیونیستی در منطقه عامل پدید آمدن گروه های تروریستی افراطی نظیر داعش و  القاعده به شمار می آید. این گروه ها بیش از آنکه به دیگران ضربه بزند به اسلام توهین و ضربه وارد می کنند.

وی افزود: تروریست ها از حکم و مفهوم شرعی و دینی اسلامی کاملا به دور هستند و دست پرورده عوامل اسلام ستیز محسوب می شوند. هدف از تاسیس این گروه ها ایجاد ترس و هراس نسبت به اسلام بر اساس اقدامات وحشیانه و ددمنشانه است.

این روحانی اهل تسنن تأکید کرد که این گروه ها مسلمانان را ذبح و منفجر و مورد تجاوز قرار داده و برای نابودی و مخدوش کردن همه ارزش ها و نمادهای اسلامی تلاش می کنند.

وی خاطرنشان ساخت: هدف پروژه آمریکایی ـ صهیونیستی ضربه زدن به اسلام از داخل است زیرا از انتشار بزرگ اسلام در جهان به شدت هراسان شده اند. امروزه شاهد کاهش گرایش به اسلام به دلیل این تروریسم تندرو و پروژه کینه توزانه هستیم. 

شیخ زهیر الجعید ادامه داد: نقش چین در مقابله با نقش کینه توزانه و ویرانگر آمریکا که امتداد استعمار امت در منطقه به شمار می آید، ستودنی است. فرانسه و انگلیس بر اساس معاهده سایکس بیکو به تجزیه منطقه و ایجاد نزاع و دیگری پرداختند تا بدون مراعات دین و اخلاق و با فراموشی دشمن واقعی امت و بشریت به کشتار یکدیگر بپردازیم.

وی با تأکید بر اینکه هیچ دشمنی میان اعراب و چین وجود ندارد و چین هیچگاه به کشوری عربی تجاوز نکرده است، گفت: چین بر اساس سیاست های متوازن در منطقه در حال ایفای نقشی بیطرفانه است. از مسلمانان چین می خواهیم به صورت گسترده در فعالیت های سیاسی و فرهنگی و علمی این کشور مشارکت داشته باشند./980/ب902/د

ارسال نظرات