۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۵۱۸۸۷۶
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران:

جامعه امروز نیازمند حضور میدانی حوزه و روحانیت است

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که پاسخگویی منطقی و علمی تنها در توان روحانیت است و کسی غیر این قشر نمی تواند پاسخگوی نیاز جامعه باشد، گفت: حوزه و روحانیت به عنوان متولی امر گسترش دین در جامعه باید پاسخ منطقی و اثرگذاری برای سؤالات و شبهات دینی مردم داشته باشند.
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز در بازدید از فعالیت های تبلیغی روحانیان غرب استان با گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به کشورمان، آزادگان را نماد ایثار، شجاعت و مقاومت در برابر دشمنان معرفی کرد.

وی با بیان این که آزادگان سرافراز با تحمل سختی و مشکلات ناشی از اسارت و شکنجه در تاریخ انقلاب اسلامی ایران ماندگار شدند، افزود: مقاومت و پایداری آزادگان ایران اسلامی در دوران اسارت موجب سرافرازی و عزت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که آزادگان مایه افتخار و عزت اسلام و انقلاب هستند، تصریح کرد: ایثار و از خودگذشتگی رزمندگان سپاه اسلام درهشت سال دفاع مقدس و همچنین دوران اسارت موجب اعتلا و عزت انقلاب اسلامی شده است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که جانفشانی و از خودگذشتگی آزادگان در دوران اسارت موجب حفظ انقلاب اسلامی شده است، تصریح کرد: امروز عظمت و استقلال نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف را مرهون ایثار و از خودگذشتگی های رزمندگان سپاه اسلام هستیم.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که آزادگان اسطوره های ایثار و مقاومت در جامعه اسلامی به شمار می روند، خاطرنشان کرد: جامعه جوان امروز نیازمند الگویی برای زندگی فردی و اجتماعی خود هستند که این اسطوره های انقلاب اسلامی می توانند بهترین الگو برای نسل جوان ما باشند.

استاد حوزه علمیه مازندران به حضور پررنگ روحانیت در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و با بیان این که حضور این قشر تأثیرگذار جامعه نشان دهنده دغدغه روحانیت به مسائل انقلاب و نظام اسلامی بود، گفت: روحانیت در هر عرصه و صحنه ای که احساس تکلیف کند با قدرت وارد خواهد شد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که روحانیت در دفاع از اسلام و انقلاب حد و مرزی نمی شناسد، تصریح کرد: روحانیت خود را وقف اسلام و انقلاب می داند و برای حفظ و حراست از این دو اصل مهم لحظه ای درنگ نخواهد کرد.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که روحانیت همواره دغدغه حفظ و دفاع از دین و انقلاب داشته و دارد، خاطرنشان کرد: امروز که جنگ فیزیکی و سخت افزاری وجود ندارد، روحانیت در عرصه مقابله با جنگ نرم و هجمه های فرهنگی همچون گذشته با همه توان در صحنه دفاع از دین و انقلاب حضور دارد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که هیچ مسأله ای موجب عقب نشینی روحانیت از رسالت خطیر آن در دفاع از دین نشده است، تصریح کرد: روحانیت در طول تاریخ همه تهمت ها و فشارها علیه خود را برای حفظ و بقای دین تحمل کرده و به جان خریده است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که تبلیغ و گسترش دین و مبارزه با خرافه و بدعت رسالت سنگین روحانیت در جامعه امروز است، بیان داشت: روحانیت در مقابله با شبهات و هجمه های فرهنگی مقتدرانه در میدان مبارزه حضور دارد.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که روحانیت برای دفاع از دین و پاسخگویی به شبهات دینی نیازمند جهاد علمی است، خاطرنشان کرد: امروز یکی از مهم ترین مسائلی که مبلغان دینی باید توجه به آن توجه کنند تقویت بنیه علمی برای پاسخگویی به نیازهای روز جامعه باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که هر روز نیازهای جدیدی برای جامعه در مسائل دینی به وجود می آید، تصریح کرد: وظیفه پاسخگویی و رفع این نیازها بر عهده حوزه های علمیه و روحانیت است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که پاسخگویی منطقی و علمی تنها در توان روحانیت است و کسی غیر این قشر نمی تواند پاسخگوی نیاز جامعه باشد، خاطرنشان کرد: حوزه و روحانیت به عنوان متولی امر گسترش دین در جامعه باید پاسخ منطقی و اثرگذاری برای سؤالات و شبهات دینی مردم داشته باشند.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که دشمن با القای برخی مسائل انحرافی تلاش می کند فکرو نگاه نسل جوان را نسبت به انقلاب و آرمان های اصیل این نظام را تغییر دهد، تصریح کرد: در این مسیر روحانیت باید با تقویت ارتباط خود با نسل جوان و آگاهی دادن به مخاطب خود، او را نسبت به توطئه ای که دشمن طراحی کرده آگاه سازند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که نسل جوان امروز در معرض آسیب های جدی فرهنگی و اجتماعی قرار دارند، خاطرنشان کرد: تقویت ارتباط چهره به چهره روحانیت باید نسل جوان، بسیاری از آسیب های احتمالی را از آنها دور خواهد کرد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران همچنین بر ضرورت اقامه نماز سه وعده جماعت از سوی مبلغان دینی در مناطق استقرار آنها به ویژه در روستاها و مناطق محروم تأکید کرد و گفت: باید با اجرای برنامه های فرهنگی مستمر و اثرگذار، هر گونه آسیب فرهنگی در این مناطق را به حداقل برسانیم.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که با ارزیابی های میدانی صورت گرفته از مناطقی که مبلغان دینی در آنجا استقرار دارند شاهد کاهش بسیاری از آسیب های فرهنگی و اجتماعی در این مناطق هستیم، تصریح کرد: به هیچ عنوان نمی توان تأثیر شگرف حضور روحانی در مناطق روستایی در کاهش معضلات فرهنگی و اجتماعی را منکر شد.

استاد حوزه علمیه مازندران، حضور روحانیت در هر مجموعه و منطقه ای را عامل تحکیم وحدت و همبستگی و همچنین بسترساز رشد و رونق فعالیت دینی و فرهنگی دانست و خاطرنشان کرد: باید با بهره گیری از همه ظرفیت های موجود در جهت افزایش میزان اعزام ها به مناطق روستایی و دورافتاده بهره گیریم.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز جامعه بیش از هر زمان دیگری به حضور مستمر و تعیین کننده روحانیت در عرصه ها و صحنه های مختلف انقلاب نیاز دارد، بیان داشت: دشمن حضور در صحنه روحانیت را سد محکمی در برابر توطئه های خود می داند./۹۵۰/پ202/ب1

ارسال نظرات