۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۵۱۸۸۷۴
جمعیت الوفاق اسلامی بحرین:

آل‎خلیفه شجاعت پخش کامل مکالمه شیخ علی سلمان و مقام قطری را ندارد

جمعیت الوفاق اسلامی بحرین تأکید کرد که دولت بحرین شجاعت پخش کامل مکالمه شیخ علی سلمان و نخست وزیر سابق قطر را ندارد.
الوفاق اسلامی بحرین

به گزارش خبرگزاری رسا، جمعیت الوفاق اسلامی بحرین در واکنش به پخش مکالمه میان شیخ علی سلمان دبیرکل این جمعیت با نخست وزیر سابق قطر تصریح کرد که نظام آل خلیفه شجاعت پخش کامل این گفت وگو را ندارد و این مکالمه را با هدف گمراه کردن افکار عمومی و مخدوش کردن چهره معارضان ملی و همچنین تمدید حبس شیخ علی سلمان پخش کرده است.

این جمعیت با اشاره به اینکه تماس با جامعه جهانی و دستگاه های دیپلماسی در چارچوب فعالیت سیاسی مشروع قرار دارد، افزود: این مسؤول قطری که از عربستان سعودی و در چارچوب طرح قطر به صورت رسمی به بحرین سفر کرده بود با شیخ علی سلمان گفت وگو کرد. این گفت وگو با موافقت مستقیم پادشاه بحرین صورت گرفته و نخست وزیر سابق قطر پس از این دیدار بلافاصله با پادشاه دیدار کرد.

الوفاق اسلامی ادامه داد: قطر مسؤول اجرای طرح آمریکا برای وساطت میان دولت و معارضان بود و این مساله بر کذب بودن ادعای نظام مبنی بر ورود الوفاق به توطئه براندازی نظام حاکم دلالت دارد و گزارش کمیته حقیقت یاب بحرین نیز به این مساله اذعان می کند.

این جمعیت بحرینی اظهار داشت که معارضه ملی جزئی از نزاع عربی کنونی با قطر نیست و اقدام قطر نیز یکی از اقداماتی به شمار می آید که در زمان آغاز بحران در بحرین انجام گرفت همانگونه که کویت و عربستان و ترکیه و قطر و برخی کشورهای دیگر نیز چنین طرحی را دنبال می کردند.

در ادامه این پیام تأکید شده است: گنجاندن معارضان بحرینی در این درگیری های منطقه با هدف سرپوش گذاشتن بر بحران هایی متعدد در کشور است که نتیجه تحکیم دولت امنیتی و پسرفت اوضاع سیاسی و حقوقی و اقتصادی محسوب می شود.

الوفاق بحرین از اتهامات صورت گرفته به عنوان دلیلی قاطع بر بی گناهی عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: نظام به صورت متعمدانه به تقطیع سخنان سیاسی و تحریف آنها پرداخته و از این سخنان تقطیع شده برای محاکمه باطل استفاده می کند. گزارش کمیته حقیقت یاب موسوم به بسیونی نیز از گفتمان خشونت زا و اتهامات باطل علیه معارضان یاد کرده بود.

این جمعیت از شیخ علی سلمان به عنوان یک چهره ملی یاد کرد و افزود: شیخ علی سلمان از این اتهامات باطل به دور است و هیچگاه انسان بی گناهی را به قتل نرسانده، ارتش های بیگانه را به کشور فرانخوانده و فرصت مصالحه ملی را از بین نبرده است. این رهبر انقلابی بزرگ به صورت سرافراز از زندان آزاد خواهد شد و ذلت و خواری برای کسانی که وی را زندانی کرده اند باقی خواهد ماند./980/ب902/د

ارسال نظرات