۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹
کد خبر: ۵۱۸۸۲۶
جانشين معاون فرهنگي نيروي قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي:

جنایات داعش بی پاسخ نمی ماند

جانشين معاون فرهنگي نيروي قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با بيان اينکه انتقام خون شهيد حججي گرفته مي شود، گفت: داعش منتظر باشد سيلي سختي از فرزندان امام خامنه اي مي خورد و اين جنايت او بي پاسخ نمي ماند.
سردار حميدرضا مختص آبادي سردار حميدرضا مختص آبادي گردهمايي بزرگ آزادگان كاشان و آران و بيدگل گردهمايي بزرگ آزادگان كاشان و آران و بيدگل گردهمايي بزرگ آزادگان كاشان و آران و بيدگل

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، سردار حميد مختص آبادي چهارشنبه شب در گردهمايي بزرگ آزادگان کاشان و آران و بيدگل با عنوان دومين جشنواره فرهنگي هنري «آينه هاي مقاومت» كه در سالن علامه فيض كاشاني دانشگاه كاشان برگزار شد، آزادگان را مصداق آيه شريفه «إِنَّ الَّذِينَ قَالُوا رَ‌بُّنَا اللَّـهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا» دانست.

وي افزود: دشمن به دنبال اين بود تا افزون بر جسم ها، هويت اصيل و روح بلند آزادگان را به تسخير در آورد و همه تلاش خود را با روش هاي مختلف همچون شکنجه، توهين، تحقير به كار گرفت، اما تمام اين اقدامات در برابر اراده هاي آهنين محکوم به شکست بود.

مختص آبادي، با اشاره به برخي افراد سست اراده در دوران اسارت عنوان کرد: افرادي که در اردوگاه ها به هر دليلي تسليم اراده دشمن شدند مجبور به دادن امتيازات بيشتر مي شدند و بيشتر توسط دشمن تحت فشار قرار مي‌گرفتند.

وي همچنين با مقايسه مقاومت و وادادگي در دوران اسارت با شرايط امروز، خطاب به مسؤولان گفت: اگر «استقامت» به عنوان اصل قرآني محور قرار گيرد و آنچه که رهبر معظم انقلاب مبني بر غيرقابل اعتماد بودن آمريکا مي فرمايند مورد توجه باشد منافع ملي تأمين مي شود و آمريکايي ها نمي توانند ذره اي امتياز بگيرند.

اين آزاده دوران دفاع مقدس، جريان مقاومت را نشأت گرفته از روح امام راحل، خون شهدا و استقامت آزادگان دانست و افزود: اين جريان، نظام سلطه را در سراسر جغرافياي منطقه ناکام گذاشت و نقشه شيطان بزرگ براي تحقق خاورميانه بزرگ و استقرار و گسترش حکومت هاي ليبرال که تأمين کننده منافع آمريکا تا سال ها بلکه قرن ها باشد را نقش بر آب کرد.

مختص آبادي در ادامه شعار مبارزه با داعش از سوي آمريکا و متحدانش را يک لفاظي خواند و گفت: بر خلاف اين چهره و لفاظي هاي فريبنده، مشاهده مي کنيم هر جا جبهه مقاومت در حال پيشروي است و يا داعش نياز به کمک دارد آمريکايي ها به ميدان مي آيند و تروريست ها را مورد حمايت قرار مي دهند.

وي، بهره برداري دشمن از فضاي مجازي و استفاده از برخي عناصر خود فروخته داخلي براي تخريب نظام اسلامي با راه اندازي برخي سايت ها و کانال هاي معاند را يادآور شد و تصريح کرد: زماني که يک جوان 25 ساله اين چنين جان خود را فداي ملت و دين مي کند، چگونه اين عناصر به مزدوري براي دشمن روي مي آورند و عليه مردم و کشور خود اقدام مي‌کنند.

اين يادگار دوران هشت سال دفاع مقدس، با بيان اينکه انتقام خون شهيد حججي گرفته مي شود تأکيد کرد: داعش منتظر باشد سيلي سختي از فرزندان امام خامنه اي مي خورد و اين جنايت او بي پاسخ نمي ماند.

وي با بيان اينکه دشمن با به شهادت رساندن شهيد حججي به دنبال ايجاد رعب در جبهه مقاومت بود گفت: اما  اين اثر گذاري به گونه ديگري رخ داد و موجب افزايش شور و حماسه در ميان جوانان غيور ايران اسلامي و ساير ملت هاي مجاهد شد.

مختص آبادي  با تأکيد بر لزوم شکرگزاري براي برخورداري از نعمت ولايت افزود: اين در شرايطي است که مشاهده مي کنيم در کشوري مانند آمريکا که مدعي پيشرو و صاحب جامعه متمدن است يک ديوانه به نام ترامپ به رياست جمهوري اين کشور انتخاب مي شود و زمام همه امور را به دست مي گيرد.

اين يادگار دوران هشت سال دفاع مقدس تأکيد کرد: درخواست از همه مسؤولان اين است که به ولايت رهبر معظم انقلاب، در مقام عمل التزام داشته باشند و از رهنمودهاي معظم له غفلت نورزند.

سيد محمد ناظم رضوي شهردار کاشان نيز در اين مراسم، با تقدير از نقش آفريني آزادگان در حل مشکلات شهري و تأکيد براي ترويج فرهنگ ايثار و شهادت، احداث باغ موزه دفاع مقدس را گامي در اين راستا دانست و خاطرنشان کرد: اين مجموعه خدمات فرهنگي مختلفي را به شهروندان در ايام سال به خصوص در عرصه پاسداشت رشادت هاي شهدا، جانبازان و ايثارگران ارائه مي کند.

وي با اشاره به گشايش موزه دربردارنده آثار شهداي کاشان، از برپايي نمايشگاه ويژه گراميداشت هفته دفاع مقدس در اين باغ موزه خبر داد.

ناظم رضوي، همچنين به راه اندازي مرکز فرهنگي و ورزشي جانبازان و ايثارگران كاشان نيز اشاره كرد و افزود: اين مرکز با مشارکت مرکز توانبخشي جانبازان حضرت خاتم الانبيا(ص) براي ارائه خدمات مناسب به اين اسوه هاي جهاد و ايثار برپا مي شود.

شهردار کاشان با يادآوري پيشنيه غني اعتقادي و ولايت مداري مردم کاشان به عنوان يکي از نخستين شهرهاي تشرف يافته به دين تشيع، جايگاه امروز دارالمومنين با توجه به آمار شهداي مدافع حرم از اين منطقه را ممتاز خواند.

مجتبي رضا زاده مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري کاشان نيز با اشاره به برگزاري جشنواره فرهنگي هنري آئينه هاي مقاومت براي دومين سال متوالي در اين منطقه فرهنگي اظهرداشت:‌ بعد از استقبال جامعه آزادگان منطقه کاشان و آران و بيدگل از اجراي نخستين دوره اين جشنواره، در سال جاري نيز اين آيين به پاس رشادت ها و استقامت اين الگوهاي مقاومت و پايمردي همزمان بازگشت پرستوهاي عاشق ميهن اسلامي برگزار مي شود.

وي، هدف از برگزاري اين جشنواره را ترويج فرهنگ ايثار و مقاومت براي نسل امروز جامعه دانست و گفت: نهادينه کردن بنيان هاي اين تفکر ناب، يکي از ضرورت هاي جامعه محسوب مي شود که امروز بيش از هر زمان ديگري در عرصه فرهنگ به خصوص حوزه مديريت شهري به آن نيازداريم.

وي، اجراي حرکت نمادين و شبيه سازي ورود آزادگان به کشور در سالروز اين رويداد خاطره انگيز و برگزاري شب هاي شعر و خاطره با حضور يادگاران دوران هشت سال دفاع مقدس و ايثارگران و آزادگان را از ديگر برنامه هاي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري کاشان به مناسبت اين ايام ذکر کرد و همچنين پاسداشت روز مقاومت اسلامي به عنوان برنامه ديگر اين سازمان براي روزهاي پاياني مردادماه يادآور شد.

خاطره گويي آزاده سرافراز شعبانعلي اسماعيلي، تقدير از تعدادي آزادگان منطقه کاشان و آران و بيدگل، پخش مستند «النصر في الأسر» مقاومت اسلامي نجبا و... از ديگر بخش هاي اين گردهمايي بزرگ به شمار مي رفت.

شايان ذكر است، اجراي ميلاد هاروني، بخش ديگر اين همايش بود که در آن اين خواننده ارزشي کشور، از برخي آثار جديد خود رونمايي کرد، «کربلا همچنان جاري است» که در وصف شهيد محسن حججي توليد شده براي نخستين بار به اجرا در آمد...هاروني در ادامه اثر «بي امان نامه» را همراه با انيميشن خليج فارس ارائه کرد که به همراه «عشق بي مرز» و «منم بايد برم» با استقبال حاضران مواجه شد.

لازم به ذكر است، همايش بزرگ آزادگان شهرستان هاي کاشان و آران و بيدگل به عنوان يکي از برنامه هاي دومين جشنواره فرهنگي هنري آئينه هاي مقاومت، همراه با خاطره گويي آزاده سرافراز شعبانعلي اسماعيلي، تقدير از تعدادي آزادگان منطقه کاشان و آران و بيدگل، پخش مستند «النصر في الأسر» مقاومت اسلامي نجبا به همت سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري کاشان و با همکاري گروه مقاومت اسلامي نجبا، بنياد شهيد و امور ايثارگران و مؤسسه پيام آزادگان برگزار شد./1307/پ202/ب1

ارسال نظرات