۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸
کد خبر: ۵۱۸۸۱۳
با حضور امام جمعه تبریز؛

جشن فارغ‌التحصیلی طلاب سفیران هدایت تبریز برگزار شد

نخستین همایش فارغ التحصیلان و مبلغان حوزه علمیه سفیران هدایت تبریز با حضور نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی برگزار شد.
طلاب سفیران هدایت تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی شب گذشته در نخستین همایش فارغ التحصیلان و مبلغان حوزه علمیه سفیران هدایت تبریز که در بیت امام جمعه برگزار شد، اظهار داشت: توسعه مدارس علمیه یکی از مهم‌ترین برکات انقلاب اسلامی ایران بوده است.

وی با اشاره به ماهیت تأسیس و فعالیت مدارس علمیه سفیران هدایت در سراسر کشور خاطرنشان کرد: این مراکز فقهی با هدف تربیت مبلغانی توانمند در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای حضور طلاب در جامعه فعالیت خود را آغاز کردند و امروز شاهد ثمرات این حرکت ارزشمند در استان هستیم.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که رسالت امروز حوزه و روحانیت تنها در منبر و مجالس مذهبی خلاصه نمی شود، تصریح کرد: دشمن به دنبال تخریب اعتقادات مذهبی مردم با ابزارهای مختلف است، اگر نتوانیم جامعه را نسبت به آسیب‌های احتمالی جنگ نرم مصونیت بخشیم؛ به یقین آثار زبان‌بارش در آینده مشهود خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با بیان این‌که حوزه های علمیه نقش و جایگاهی غیرقابل انکار در تعالی معارف و دانایی آحاد جامعه دارند، گفت: امروز حوزه های علمیه رسالتی فراملی بر عهده دارند، از این رو باید با مدیریت راهبردی همراه با نظارت و اشراف کامل در حوزه های علمیه به دنبال گسترش دامنه اثرگذاری این مراکز باشیم.

وی با اشاره به این‌که طلاب تحصیل‌کرده در مدارس علمیه سفیران هدایت نقش مهمی در ترویج و تنویر افکار عمومی نسبت به معارف اسلامی و مکتب تشیع بر عهده دارند، گفت: اگر امروز به برکت نظام اسلامی، مدارس علمیه سفیران هدایت در سراسر کشور توسعه یافته بهتر است برنامه‌ای دراز مدت و هدفمند نیز برای این مراکز تدوین شود.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که برای طلبه حوزه فارغ التحصیلی معنا ندارد، خاطرنشان کرد: طلبه ای که خود را سرباز امام زمان(عج) می داند تا پایان عمر خود را نیازمند تهذیب و آموزش تلقی می کند، هیچ گاه نباید خود را بی نیاز از آموزش بدانید؛ چراکه برای پاسخگویی به شبهات روز جامعه باید مطالعات خود را افزایش دهید.

وی با بیان این‌که تداوم آرمان‌ها و ارزش های انقلاب اسلامی تنها به واسطه نقش آفرینی مؤثر حوزه های علمیه و روحانیت محقق خواهد شد، گفت: حوزه های علمیه با استمرار تفکر دینی، جایگاه مهمی در تحقق مطالبات به‌حق ملت داشته اند، این نقش مهم و ارزنده بایستی تداوم داشته باشد./935/پ202/ب1

ارسال نظرات