۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۲
کد خبر: ۵۱۸۸۱۲
قاسمی:

آمریکا در مورد برجام و نقش بی‌بدیل ایران در مبارزه با تروریسم واقع‌بین باشد

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به سخنان روز سه‌شنبه سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، گفت: درباره برجام و نقش بی‌بدیل جمهوری اسلامی ایران در شکست تروریسم در خاورمیانه واقع‌بین باشید.
سخنگو وزارت خارجه

به گزارش خبرگزاری رسا، بهرام قاسمی در واکنش به اظهارات همتای آمریکایی در خصوص برجام و همچنین نقش ایران در منطقه، گفت: از شنیدن سخنان تکراری و غیر واقع‌بینانه این مقام آمریکایی تعجب نمی‌کنیم  و با نیات و اهداف مقامات مختلف این کشور از تکرار این‌گونه ادعاها و اتهامات بی‌پایه و اساس علیه جمهوری اسلامی ایران آگاهیم.

وی گفت: به نظر می‌رسد گوینده این سخنان نیز علاقه چندانی به استقرار صلح و ثبات و امنیت در منطقه خاورمیانه و جهان و رضایتی از روند رو به زوال تروریسم در کشورهای عراق و سوریه ندارند. توصیه ما به طرف آمریکایی این است که در مورد نقش بی‌بدیل جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم در خاورمیانه واقع‌بین باشد.

قاسمی در ادامه گفت: اثبات پایبندی جمهوری اسلامی ایران به روح و متن برجام کار سختی نیست و بارها از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و طرف‌های برجام مورد تایید قرار گرفته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار کرد: به نظر می‌رسد طرح ادعای نقض روح برجام توسط ایران از سوی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بیش از هر چیز با هدف انحراف افکار عمومی بین‌المللی از اقدامات غیرسازنده و تحریک‌آمیزی است که بارها از سوی این کشور علیه جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته و در راه انتفاع کامل ایران از منافع برجام کارشکنی کرده است. اقدامات و رویکردی که دولت جدید آمریکا طی ماه‌های گذشته در پیش گرفته است بر خلاف صراحت متن برجام مبنی بر اجرای آن با «حسن نیت» و خودداری از اقداماتی است که مانع «اجرای موفقیت‌آمیز» این توافق بین‌المللی و چندجانبه می‌شود./۸۱۶/۱۰۱/ب۲

ارسال نظرات