۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۵
کد خبر: ۵۱۸۸۰۸
برگزیده مسابقات قرآن حوزه علمیه اصفهان‏:

تسلط طلاب بر مباحث قرآنی سبب رونق محافل دینی می شود

نفر اول مسابقات قرآن حوزه علمیه استان اصفهان تسلط طلاب بر مباحث قرآنی را عامل رونق محافل و منابر تبلیغ دین دانست و گفت: یک بخش بسیار مهم منبرهای تبلیغی توجه به رشته دعاخوانی و ذکر مصیبت توسط روحانی مجلس در پایان خطابه است. ‏
قرآن

حجت الاسلام سید مرتضی موسوی، مقام اول مسابقات قرآن حوزه علمیه استان اصفهان در رشته دعاخوانی، ‏در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، درباره جایگاه قرآن و رشته دعاخوانی در حوزه علمیه گفت: با وجود اینکه هر سال نسبت به سال های قبل توجه بیشتری از سوی حوزه های علمیه نسبت به قرآن و برنامه های قرآنی می شود، اما باید بگویم که این میزان پرداختن به قرآن کافی نیست و حوزه های علمیه ظرفیت های بسیار بیشتری در این زمینه دارند.

وی رشد برنامه های قرآنی در حوزه علمیه اصفهان را نسبتاً مطلوب ارزیابی کرد و ادامه داد: یقیناً هر چه برنامه های قرآنی از لحاظ کمیت و کیفیت در حوزه های علمیه بیشتر شود معارف قرآنی هم می تواند هم در حوزه و هم در جامعه بیشتر مطرح شود و بسط و میزان توجه به قرآن و بهره گیری از معارف قرآنی بسط و گسترش خواهد یافت، لازم است تا طلاب ما بیشتر به سمت قرآن ترغیب شوند.

مقام اول رشته دعاخوانی مسابقات قرآن حوزه علمیه اصفهان با اشاره به لزوم استفاده طلاب از مباحث و معارف قرآنی در امور تبلیغی، افزود: یکی از ضعف هایی که در امر تبلیغ دینی وجود دارد همین عدم آشنایی کافی طلاب و روحانیان حوزه های علمیه در مباحث قرآنی است، با توجه بیشتر به این موارد قطعاً فضای تبلیغ دینی رونق و کیفیت بیشتری پیدا خواهد کرد، عدم تسلط طلاب بر قرآن از رونق محافل دینی می کاهد.

حجت الاسلام موسوی بیان داشت: حتی توجه بیشتر به قرائت قرآن و ترتیل و صوت در حوزه های علمیه می تواند تأثیر بسزایی در امر تبلیغ و جذب جوانان و اقشار مختلف مردم به منبرها و محافل مذهبی داشته باشد، اگر یک روحانی که با مسائل دینی آشناست بتواند در قرائت و مفاهیم قرآنی هم مهارت خوبی داشته باشد می تواند جذابیت منبر خود را چند برابر کند.

وی با بیان اینکه روحانیان باید انس با قرآن را سرلوحه کار خود قرار دهند،‏ گفت: قطعاً طلابی که دروس مختلف صرف و نحو و قواعد ادبیات عرب و مباحث مرتبط با آن را در حوزه های علمیه می گذرانند با سرمایه گذاری بر روی قرآن و علوم قرآنی می توانند در تفسیر و تبیین قرآن مجید پیشرو باشند و جامعه را از این معارف ناب الهی بهره مند کنند.

مقام اول رشته دعاخوانی مسابقات قرآن حوزه علمیه اصفهان رشته دعاخوانی را از ضروریات طلاب منبری دانست و ‏‏تصریح کرد: یک بخش بسیار مهم منبرهای تبلیغی ذکر مصیبت توسط روحانی مجلس در پایان خطابه است که متأسفانه همه روحانیان به اندازه کافی در این زمینه تبحر ندارند و این یک نقطه ضعف برای برخی طلاب محسوب می شود. /869/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات