۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۱
کد خبر: ۵۱۸۷۹۵
حجت الاسلام شهیدی:

صبر و استقامت آزادگان از آنها الماس‌های درخشان ساخت

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: صبر و استقامت آزادگان بر شکنجه دشمنان از آنان الماس‌های درخشان ساخت.
حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی محلاتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا؛ حجت الاسلام سیدمحمدعلی شهیدی محلاتی، رییس بنیاد شهید امروز در همایش کنگره ملی الماس‌های درخشان که در بزرگداشت سالروز ورود آزادگان در حوزه هنری برگزار شد، گفت: آزادگان در دوران اسارت شکنجه و رنج‌هایی را کشیدند که برای ما قابل تصور نیست بر همین اساس می‌توان آنها را شهدای زنده نامید.

وی افزود: از مجموع 42 هزار آزاده ما 450 نفر آنها در اثر شکنجه به شهادت رسیدند، که نشان از مقاومت و ایستادگی آنها دارد، امروز از بین همین آزادگان 90 درصد آنان جانباز هستند.

رییس بنیاد شهید درباره صبر و شکیبایی آزادگان، اظهار داشت: آزادگان ما هنگام اسارت با وجود آن همه شکنجه و رنج استقامت کردند با وجود وعده‌هایی به آنان حتی یک نفر از رزمندگان آزاده ما پناهنده عراق نشده و برای کشور عزت و افتخار خلق کردند.

حجت الاسلام شهیدی ادامه داد: آزادگان ما در دوران اسارت با حفظ قرآن، آموزش زبان عربی و انگلیسی و سایر مسائل سازنده پرداختند امروز هم با توقع کم اما فعال در بین سایر تشکل‌ها مشغول به کار هستند.

وی افزود: آزادگان ما ساده‌زیستی، صبر و استقامت در دوران اسارت و بعد از آن معنا کردند، بنابراین شایسته این کلام امام راحل بودند که فرمودند آزادگان سرود اسارت سر داده و آنجا را به دانشگاه تبدیل کردند.

رییس بنیاد شهید در پایان خاطرنشان کرد: امروز هم این فرمایش رهبر معظم انقلاب که آزادگان الماس‌های درخشان هستند مدال افتخاری برای آنها محسوب می‌شود. /807/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات