۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۹
کد خبر: ۵۱۸۷۸۶
آیت الله صدیقی:

کنگره بین المللی حج زمینه ساز افزایش امنیت نظام اسلامی است

امام جمعه موقت تهران گفت: حضور حجاج ما در مراسم حج، در واقع به معنای حضور اسلام ناب و همان اسلامی است که به مبارزه با طاغوت می پردازد و انعکاس آن نیز مزید بر امنیت خود ماست.
آیت الله صدیقی

آیت الله کاظم صدیقی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با اشاره به آغاز اعزام زائران ایرانی به سرزمین وحی، این کنگره عظیم بین المللی را فریضه ای در راستای اتحاد امت اسلامی دانست و گفت: در مراسم حج تمام حجاج یک نوع مناسک را به جا می آورند و هیچ نوع ریاست و اشرافیتی در این مراسم معنا ندارد.

امام جمعه موقت تهران با بیان این که مشابه مراسم حج مسلمانان در جای دیگری از دنیا دیده نمی شود، افزود: پیداست که چون محور حرکت مسلمانان خداست، دل های آن ها به یکدیگر نزدیک می شود و وقتی همه آن ها از زندگی خود گذشته اند تا به فرمان خدا در یک نقطه جمع شوند، اولین دستاورد این فریضه وحدت ظاهری مسلمانان است که در برابر دیدگان جهانیان اتفاق می افتد.

تقسیم بندی های بشری در حج معنا پیدا نمی کند

تولیت حوزه علمیه امام خمینی(ره) اظهار کرد: نوع تشریع و برنامه ریزی خدای متعال به گونه ای است که به همه مسلمانان از اقصی نقاط عالم با گویش ها، رنگ ها و نژادهای مختلف و نیز از هر کشور با وجود سلایق و طبقات مختلفی که دارد، اعم از روستایی، شهری، دانشگاهی، روحانی، کاسب و زارع، با یک لباس امتیاز می دهد.

وی خاطرنشان کرد: فریضه حج برای جهان اسلام به عنوان یک کانون و مظهر قدرت از جانب شارع مقدس منظور شده است تا اقطار مختلف جهان اسلام در این مراسم بزرگ نماینده داشته باشند، رمی جمرات کنند، در 3 جبهه با دشمن مصاف داشته باشند، به قربانگاه بروند و برای جان فشانی در راه خدا اعلام آمادگی کنند.

فریضه حج مقدمه ای برای انتقال پیام رهبر اسلامی به عموم مسلمانان است

آیت الله صدیقی در ادامه حج را مقدمه ای برای دریافت پیام رهبری دنیای اسلام دانست و یادآور شد: خداوند در قرآن کریم فرموده «وَأَذِّنْ فِي النَّاسِ بِالْحَجِّ يَأْتُوكَ رِجَالًا وَعَلَى كُلِّ ضَامِرٍ يَأْتِينَ مِنْ كُلِّ فَجٍّ عَمِيقٍ» یعنی حج مقدمه ای است که جوامع اسلامی در آن پیام رهبر اسلامی را دریافت کنند و امروز حضور حجاج ایرانی در این فریضه، در شرایطی که کشور ایران مظهر مقابله با استکبار جهانی است و هنر اعلام کردن پیام اسلام به مسلمانان جهان را دارد، نشانه خودباوری، صلابت و اقتدار نظام اسلامی ماست.

کنگره بین المللی حج زمینه ساز افزایش امنیت نظام اسلامی است

امام جمعه موقت تهران ضمن تأکید بر نقش سازنده حضور حجاج ایرانی در این کنگره بین المللی، حج را زمینه ساز افزایش امنیت نظام اسلامی خواند و اظهار کرد: با وجود تمام مشکلاتی که امروز در نتیجه سازش برخی کشورها با مستکبران پیش آمده، ایران اسلامی پیشقراول مبارزه با استکبار است و حضور حجاج ما در آن جا، در واقع به معنای حضور معنویت و حضور اسلام ناب و همان اسلامی است که به مبارزه با طاغوت می پردازد و انعکاس آن نیز مزید بر امنیت خود ماست.

آیت الله صدیقی در پایان خاطرنشان کرد: اگر مسلمانان تا به امروز پیام های حج را دریافت می کردند، تحول عظیمی در دنیا به وجود آمده بود. دریافت پیام حج توسط حجاج و انتقال آن به کشورهای اسلامی، باعث تحکیم روابط میان کشورهای اسلامی می شود و به سوی مقصد واحد اسلامی رهنمون می سازد./820/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات