۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۴
کد خبر: ۵۱۸۷۸۲
آیت الله گرامی:

مبلغان باید زمان شناس باشند

آیت الله گرامی گفت: پاسخگویان به سوالات دینی و مبلغان باید لغت شناسی، زمان، شیوه و خوب حرف زدن را یاد بگیرند تا بتوانند راهگشا و راهنما باشند.
آیت الله گرام در جن هیات علمی مرکز پاسخگویی به سوالات دینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله گرامی امروز در جمع اعضای هیأت علمی مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی، گفت: بسیار خرسندم از وجود چنین مراکزی که در جهت رفع شبهات و پاسخگویی به سوالات جامعه حرکت می کنند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم ادامه داد: در جامعه امروز چه مذهبی و چه غیر مذهبی، نیاز به چنین مراکزی برای پاسخ به سوال و شبهات احساس می شد.

وی ۳ مطلب را در پرسش و پاسخ، اساسی دانست و تصریح کرد: دریافت و شیوه بیان، صورت و محتوا بسیار در شنیدن و فهم سوال و چگونگی پاسخ مهم است.

آیت الله گرامی ابراز داشت: هشام بن حکم در هر دوره از طرف امام صادق(ع) وظیفه ای داشت، در دوره ای امام از ایشان خواست که مناظره را ترک کند.

وی با اشاره به این داستان و عدم قبول دستور امام از سوی هشام اظهار داشت: همین عدم فهم و درک دستور امام سبب گوشه گیر شدن هشام و مردن او در گمنامی شد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم تصریح کرد: در زمان انقلاب هم مبلغان با زندانیان گروه های منافقین، مجاهدین و... بعد از ساعتها بحث و گفت‌وگو متوجه می شدند که درک صحیحی از بحث و منظور گوینده نداشته اند.

آیت الله گرامی در پایان گفت: پاسخگو و مبلغ باید لغت شناسی، زمان، شیوه و خوب حرف زدن را یاد بگیرند تا بتوانند راهگشا و راهنما باشند./۹۷۰۵/پ202/ب1

ارسال نظرات