۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۴
کد خبر: ۵۱۸۷۶۵
آیت الله مکارم شیرازی:

طلاب متناسب با زبان و نیاز هر قشری سخن بگویند

حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفت: طلاب حوزه علمیه باید به این مرحله برسند که برای هر سن و سال و هر منطقه ای با زبان و بیان و نیاز آن قشر صحبت کنند.
آیت الله مکارم آیت الله مکارم شیرازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حضرت آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید امروز در جمع طلاب حوزه علمیه خراسان، گفت: نخستین حوزه علمیه در مدینه همراه با نزول آیه ۱۲۲ سوره توبه بوده است.

این مرجع تقلید ادامه داد: تشکیل حوزه علمیه و طلبگی از جهاد فی سبیل الله بالاتر است، این ماندن و بحث و درس از آن گرفتن از جهاد بالاتر است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی افزود: عالم باید مبلغ باشد و علمش را در اختیار دیگران بگذارد و تفقه در دین بسیار اهمیت دارد.

وی عنوان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تعداد حوزه های علمیه و همچنین طلاب علوم دینی که در آن زمان ۴۰۰۰ نفر بوده است به ۸۰۰۰۰ نفر افزایش یافته و این گستردگی نشان از اهمیت دین شناسی و تبلیغ دین دارد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به سخنی از امام علی(ع) که می فرماید: "پیامبر طبیب دوار بطبه" بود یعنی ایشان درد و مشکل هر منطقه را با زبان و نیاز آن منطقه مداوا می کرد، پس طلاب ما باید به این مرحله برسند که برای هر سن و سال و هر منطقه ای با زبان و بیان و نیاز آن قشر صحبت کنند.

این مرجع تقلید، علمای دین را مرزبانانی در مقابل ابلیس دانست و تصریح کرد: امروز ابلیس از همین گوشی های همراه برای وسوسه و گناه انداختن انسان ها و به ویژه جوانان استفاده می کند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی مطرح کرد: اساس در حوزه های علمیه پرورش مجتهد، محقق، مورخ، خطیب و نویسنده بوده و این ها را باید تقویت کنیم.

این مرجع تقلید ابراز داشت: برای مبلغ ۲ سلاح قلم و بیان نیاز است، بعضی طلاب کوه علمند ولی بیان جاری کردن آنچه آموخته را در جهت نشر دین ندارند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پایان در توصیه به طلاب گفت: حوزه های علمیه باید ادبیات صحیح را یاد بگیرند و با بیان حکیمانه و توأم با محبت، مخاطب را راهنمایی کنند./۹۷۰۵/پ202/ب1

ارسال نظرات