۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۲
کد خبر: ۵۱۸۷۵۴
همزمان با سال تحصیلی جدید صورت می گیرد؛

پذیرش ۳۵ طلبه جدیدالورود خواهر در مدرسه علمیه ریحانه الرسول شلمزار

مدیر مدرسه علمیه ریحانه الرسول شلمزار با اشاره به اینکه برای سال تحصیلی جدید ۷۵ متقاضی ورود به حوزه علمیه خواهران در این شهرستان داشته ایم، گفت: از این تعداد پس از انجام مصاحبه و بررسی های لازم، ۳۵ نفر جذب مدرسه علمیه ریحانه الرسول شلمزار خواهند شد.
طلاب خواهر

سلیمه نجفی، مدیر مدرسه علمیه ریحانه الرسول شلمزار، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با اشاره به اینکه همه تمهیدات لازم برای آغاز سال تحصیلی جدید در این مدرسه علمیه دیده شده است، اظهار کرد: به حمدالله امسال استقبال بی سابقه ای از حوزه علمیه خواهران این شهرستان صورت گرفته و آن به خاطر تبلیغات گسترده و به ویژه تبلیغات چهره به چهره است.

وی با اشاره به اینکه برای سال تحصیلی جدید 75 متقاضی ورود به حوزه علمیه خواهران در این شهرستان داشته ایم، گفت: از این تعداد پس از انجام مصاحبه و بررسی های لازم، 35 نفر جذب مدرسه علمیه ریحانه الرسول شلمزار خواهند شد و فعالیت تحصیلی خود را از اول مهرماه آغاز خواهند کرد.

نجفی با اشاره به اینکه مدرسه علمیه ریحانه الرسول تازه تأسیس است و فعالیت رسمی خود را از بهمن ماه سال گذشته آغاز کرده، افزود: به لطف الهی در این چندماه فعالیت توانسته ایم جایگاه خود را در سطح شهرستان تثبیت و به عنوان یک پایگاه مهم فرهنگی و تبلیغی به نشر معارف اسلام در بین بانوان بپردازیم.

وی با بیان اینکه مکان مدرسه ریحانه الرسول استیجاری است و به علت محدودیت فضا جوابگوی نیازهای آموزشی آینده طلاب نیست، ابراز کرد: ان شاءالله خیران و مسؤولان در این زمینه وارد میدان عمل شوند و هر چه زودتر زمینی مناسب برای احداث ساختمان این مدرسه در نظر بگیرند.

نجفی با تأکید بر اینکه به لطف الهی بستر مناسبی برای برگزاری مراسم های دینی در سطح شهرستان شلمزار برای حوزه علمیه ریحانه الرسول فراهم است، افزود: اعتقاد ما بر این است مدارس علمیه خواهران باید به عنوان یک مرکز دینی و محلی برای مراجعه عمومی باشد که به حمدالله مدرسه علمیه ریحانه الرسول در این زمینه جایگاه خود را پیدا کرده است.

مدیر مدرسه علمیه ریحانه الرسول شلمزار، هنر حوزه های علمیه را نفوذ همه جانبه در بین مردم دانست و خاطرنشان کرد: باید خانه های مردم به بیت الزهرا(س) تبدیل شوند که نقش حوزه های علمیه خواهران در این بین غیرقابل انکار است.

این مقام مسؤول با تأکید بر اینکه باید مجالس مذهبی و دینی به متن خانواده ها برده شود، افزود: تنها نسخه شفا بخش جامعه امروز ترویج سبک زندگی اسلامی است و تنها راه تحقق این امر، نشر معارف ناب محمدی(ص) در بین تک تک افراد جامعه از سوی طلاب حوزه است./9457/ت302/ب1

ارسال نظرات