۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۵۱۸۷۴۴
امام جمعه همدان:

معاونت آینده پژوهی در دانشگاه ها ایجاد شود

آیت الله طه محمدی ارتباط بین دانشگاه ها و مجموعه فنی و حرفه ای را بسیار تنگاتنگ دانست و گفت: چه در دانشگاه و چه در فنی و حرفه ای باید معاونتی همانند معاونت آینده پژوهی باشد تا نیازهای جامعه فردای ما را تشخیص و در برطرف کردن آن سعی و تلاش کنند.
آیت الله طه محمدی درد دیدار با فنی و حرفه ای

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی امام جمعه همدان امروز در دیدار مدیران فنی و حرفه ای استان با اشاره به لزوم آینده بینی در جامعه، گفت: پدر مادران فهیم باید چشم اندازهای آینده را ببینند و بچه ها را برای رویارویی با آینده تربیت کنند.

وی در ادامه با تشکر از زحمات مسؤولان در فنی و حرفه ای اظهار کرد: فنی و حرفه ای باید پیگیر این موضوع باشد که دنیا چه طور در حال تغییر و تحول است و با توجه به آن، کار و نیازمندی های مردم را فراهم کند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان به وظایف دانشگاه ها نیز اشاره کرد و گفت: البته دانشگاه ها نیز وطیفه دارند رشته های مورد نیاز افراد و جامعه را در دانشگاه ها تدریس و جوانان نظام جمهوری اسلامی را برای آینده تربیت کنند.

آیت الله طه محمدی ارتباط بین دانشگاه ها و مجموعه فنی و حرفه ای را بسیار تنگاتنگ دانست و یادآور شد: چه در دانشگاه و چه در فنی حرفه ای باید معاونتی همانند معاونت آینده پژوهی باشد تا نیازهای جامعه فردای ما را تشخیص و در برطرف کردن آن سعی و تلاش کنند.

وی در این دیدار ضمن یادآوری سخنان رهبری درباره اجرای اقتصاد مقاومتی و توجه به تولید ملی گفت: امروز باید ببنیم ایران آینده نیازمند چه مواردی است و به سمت تولید آنها بریم.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان با بیان این مطلب که جوانان ما دارای استعدادهای زیادی هستند گفت: ما باید از استعدادها و خلاقیت های خودمان به نحو احسن استفاده کنیم و بستری را فراهم کنیم تا بتوانیم در تمامی بازار ها حرفی برای گفتن داشته باشیم.

وی در ادامه اضافه کرد: برای مثال ما می توانیم در کشورهای همسایه که در حال بازسازی کشور خود هستند تحقیق کنیم و ببینیم چه کالاهایی مورد نیاز آنها است و در نتیجه به تولید و صادرات آن اقدام کنیم.

امام جمعه همدان کمک به تولید و تولید کنندگان داخلی را نیاز امروز دانست و ادامه داد: وظیفه مسؤولان رونق اقتصادی در داخل کشور و ایجاد اشتغال است به طور مثال همدان مرکز سیر است اما متاسفانه ما می‌بینیم که در ایران سیر را از کشورهای خارجی وارد می کنند که این تلاش بیشتر مدیران استان را می طلبد./۹۷۹/پ202/ب1

ارسال نظرات