۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۰
کد خبر: ۵۱۸۷۴۰

۸ عملیات شهادت‌طلبانه علیه صهیونیست‌ها در هفته گذشته

فلسطینیان در هفته گذشته ۸ مورد عملیات شهادت‌طلبانه علیه صهیونیستها در نقاط مختلف کرانه باختری و قدس انجام داده‌ و در ده‌ها منطقه با صهیونیستها درگیر شده‌اند.
فلسطین

به گزارش خبرگزاری رسا، سایت انتفاضه قدس در مطلبی اعلام کرد: فلسطینیان در هفته گذشته دست به 8 مورد عملیات مقاومتی در بخش های مختلف کرانه باختری و قدس زدند که طی آن 4 صهیونیست زخمی شدند.

این سایت با انتشار گزارشی آماری تاکید کرد که فلسطینیان در هفته گذشته در 66 نقطه با اشغالگران صهیونیست درگیر شدند.

بر اساس این گزارش، در هفته مورد بحث فدوی حماده 30 ساله از شهرک صور باهر در جنوب قدس با سلاح سرد به یک ماموران پلیس رژیم صهیونیستی در شهر قدس حمله کرد که در پی این اقدام وی به شدت زخمی شد.

در این گزارش می خوانیم: فلسطینیان در هفته گذشته با پرتاب سنگ گروهی از نظامیان صهیونیست را در شهرک الطور واقع در شهر قدس هدف حمله قرار دادند که در پی این اقدام یکی از این نظامیان زخمی شد.

طبق این گزارش، فلسطینیان در هفته مورد بحث با پرتاب سنگ گروهی از نیروهای ارتش صهیونیستی را در اردوگاه قبله جبر واقع در شهر اریحا هدف حمله قرار دادند که در پی این اقدام وی به شدت زخمی شد.

در هفته گذشته یک نظامی صهیونیست بر اثر تیراندازی اشتباهی یک نظامی صهیونیست دیگر در جریان درگیری با فلسطینیان در اردوگاه الدهیشه واقع در بیت لحم زخمی شد.

اشغالگران صهیونیست در هفته ای که گذشت مدعی شدند که یک مورد عملیات حمله با سلاح سرد را در شهر الخلیل خنثی کرده و مجری این عملیات را در نزدیکی حرم حضرت ابراهیم (ع) بازداشت کرده اند.

در هفته دوم ماه اوت جاری گروهی از جوانان فلسطینی با پرتاب بمب های دست ساز، چندین گشتی صهیونیست را هدف حمله قرار داده اند، بی آنکه دشمن صهیونیستی به میزان تلفات جانی و خسارت های مالی این حمله اعتراف کند.

در هفته گذشته 38 شهروند فلسطینی در جریان درگیری با اشغالگران صهیونیست در 66 نقطه کرانه باختری و قدس زخمی شدند. در جریان این درگیری ها، جوانان فلسطینی اقدام به پرتاب 12 بطری آتش زا به سوی نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی کردند.

نظامیان رژیم صهیونیستی در هفته مورد بحث 86 فلسطینی از جمله 21 کودک را اسیر کردند، این بازداشت ها در استان های الخلیل، قدس، جنین، بیت لحم، نابلس، طولکرم و قلقیلیا صورت گرفت که در میان این بازداشت شدگان تعدادی اسرای آزاده دیده می شوند.

پایگاه اینترنتی انتفاضه قدس در گزارش خود آورده است: دادگاه صهیونیستی «اوفر» در هفته گذشته مدت بازداشت محمد محمود حسن ابوطیر 65 ساله و نماینده پارلمان فلسطین را به مدت 6 ماه گذشته دیگر تمدید کرد.

بر اساس این گزارش، مراجع صهیونیستی در هفته گذشته اسیر محمود النعنع 33 ساله از شهر نابلس را پس از 4 سال اسارت از زندان رژیم صهیونیستی آزاد کردند و دادگاه رژین صهیونیستی بلال شریف عمله 30 ساله از شهرک قبلان در نابلس را به 18 ماه حبس محکوم کرد.

در این گزارش می خوانیم که دادسرای نظامی رژیم صهیونیستی محمد اسعد نزال را به 7 ماه حبس و نوح فضیل زکارنه 22 ساله را به 18 ماه حبس محکوم کرد.

نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی در هفته گذشته با چندین فروند جنگنده تعدادی از پایگاه های مقاومت فلسطین را در نوار غزه هدف حملات موشکی خود قرار دادند. این متجاوزان همچنین به سوی کشاورزان فلسطینی در شرق نوار غزه آتش گشودند.

نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی هفته گذشته در ادامه تجاوزات خود علیه ماهیگیران فلسطینی در نوار غزه بیش از 9 بار به سوی قایق موتوری های فلسطینیان در عرض دریای نوار غزه تیراندازی کرده و صدام و عدی عبدالباری السطان را در حین ماهیگیری به اسارت بردند.

سایت مذکور گزارش داد: اشغالگران صهیونیست در هفته گذشته 8 باب خانه فلسطینی را در شهر الخلیل، شهرک دیرابومشعل، شهرک سلواد و شهر الرمله تخریب کردند که این منازل به عادی عنکوش، براء ابراهیم عطا و اسامه احمد عطا تعلق داشت. نیروهای ارتش رژیم اشغالگر قدس همچنین چندین تاسیسات صنعتی و تجاری و اسطبل دام را در شهرک بیت حنینا در شمال قدس و جبل المکبر در جنوب این شهر را ویران کرده و به مالکان بیش از 22 خانه و تاسیسات فلسطینی اخطاریه تخریب تحویل دادند.

در این گزارش خاطرنشان شده است که کمیته منطقه ای نقشه کشی و ساخت رژیم صهیونیستی با تخریب 12 واحد مسکونی فلسطینی که بخش اعظم آنان در قدس قرار داشت، موافقت کرد.

در این گزارش تصریح شده است: بیش از 447 شهرک نشین صهیونیست در هفته گذشته به تعرضات خود به مسجد مبارک الاقصی ادامه دادند، این در حالی است که ماموران سرویس های اطلاعاتی و امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین در هفته مورد بحث 22 شهروند فلسطینی را در کرانه باختری بازداشت و 23 تن دیگر را به مقرهای خود احضار کردند./۸۴۷/ب۱۰۱/ف

منبع: مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین

ارسال نظرات