۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۵۱۸۷۰۶
آیت الله علوی گرگانی:

همه باید تابع رهبر معظم انقلاب باشیم

حضرت آیت الله علوی گرگانی گفت: همه ما باید رهرو رهبر معظم انقلاب و بيانات بزرگان باشيم و باید ملاك و معيار خودمان را سخنان و رهنمودهای این بزرگواران قرار دهیم.
دیدار اعضای هیئت علمی مرکز ملی پاسخگوی با آیت الله علوی گرگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مدیران رسانه های خراسان و اعضای بسیج رسانه با حضور در دفتر حضرت آیت الله علوی گرگانی ضمن دیدار، از نصایح وی پیرامون رسانه بهره مند شدند.

رسانه ها در مسیر رهبری و بیانات مراجع و بزرگان حرکت کنند

حضرت آیت الله علوی گرگانی در این دیدار خطاب به مدیران رسانه، گفت: بنده عقيده ام اين است که همه ما باید رهرو مقام معظم رهبرى و بيانات بزرگان باشيم و باید ملاك و معيار خودمان را ان شاءالله رهبرى و بيانات مراجع و بزرگانی كه فقه و فقاهت و اصل و اصول به دست مبارك اين ها است، قرار بدهيم.

وی افزود: رسانه ها هم در همين مسير حركت كنند و اميد ما هم همين است در حقيقت رسانه ها اگر نباشند ما جايى كارى نمي توانيم بكنيم بلکه به وسيله رسانه است که مى توانيم مطالب خودمان را به مخاطبان برسانيم.

حضرت آیت الله علوی گرگانی گفت: حضرت محمد(ص) هم در منا وقتى ابلاغ و پیام خدا را رساند فرمود: خدا رحمت كند هر كسى كه پیام من را بشوند و اين را به ديگران برساند پس معلوم مى شود رسانه ها مورد دعاى خود پيامبر قرار دارد.

وی افزود: مطالب ما فقط در چارچوب و چهارديوارى و منزل نباشد اين صداها بايد به سراسر دنيا برسد و ان شاء الله شما عزيزان هم مسؤوليت رساندن اين مطلب را داريد و اميدوارم و دعا مى كنم كه بسيج رسانه هم در اين رابطه تلاش کند ان شاءالله  در اين كارتان موفق خواهيد بود.

کار متوسط در رسانه به نوعی خیانت است

در ابتدای این دیدار حمزه واقعی از پیشکسوتان رسانه و روزنامه نگاری به نمایندگی از جمع، گفت: در رسانه تعبيرى داريم كه می گوید همه چیز از رسانه آغاز مى شود و در رسانه شكل مى گيرد و به رسانه ختم مى شود.

وی افزود: اين تعبير رسانه اى ها است معيار نیست اما اين اتفاق افتاده و فضاى جريان هاى فكرى، انحرافى و شرايطى كه در كشور به وجود آمده اعم از فرقه هاى نو ظهور و ايجاد الحادى كه در اذهان و افكار شكل مى گيرد به گونه اى است كه شرايط را بسيار سخت كرده يعنى واقعا كار رسانه يك كار نفس گير شده است.

سردبیر ارشد شبکه بین المللی اجتهاد گفت: ما با انبوهى از شبكه هاى اجتماعى شبكه ماهواره اى خبرگزارى ها سايت ها و غيره مواجه هستيم كه این ها در خارج از كشور، همه جنبه تهاجمى دارند و به شكلى کار می کنند كه حداقل يك زاويه اى را برای مردم ايجاد مى كنند اگر نگويیم که تخريب مى كنند.

وی افزود: در مرحله اول طبيعتا ما بايد با يك دانش و بينش و يك تكنيك قوى به سراغ ماجرا برويم و در يك قواره اى حرفه اى و قوى ظاهر شويم كه بتوانيم در مقابل اين حجم از حملات نفس گير يك حرفى براى گفتن داشته باشيم.

سردبیر شبکه اجتهاد ادامه داد: از سال ها پيش، دوره كارهاى متوسط گذشته بعضا كار متوسط حتى خيانت هم محسوب مى شود چون در برخورد با مردم به شکل امتناعی رفتار مى كنيم و به جاى اين كه در واقع اين ها را هدايت كنيم از يك نقطه مبدأ به يك نقطه ديگر برسانيم در همان نقطه متوقف مى كنيم در حالی که در اين مسافت رسانه اى آنها همه نوع طراحى ها را انجام می دهند.

واقعی گفت: ما نبايد با نگاه بسيط و ساده ياب و در واقع اوليه به سراغ ماجرا برويم و به آن مراجعه كنيم رسانه مهندسى ذهنيت ذائقه و زيبايى شناسى مردم را به عهده دارد يعنى از چند سطح در واقع روی افكار و نگاه و بينش مردم تاثير مى گذارد.

وی افزود: دوستان ما در رسانه استان يك رصد دقيقى از شرايط دارند و نيازها، خلأها مسأله ها و چالش های خوش خيم و بد خيم را شناسايى و دسته بندى مى كنند تا به گونه اى بتوانند بهتر هدف گذارى كنند و پس از آن نقطه زنى كنند.

واقعی ادامه داد: ما در اين عرصه به دنبال بازكشف ظرفيت تازه اى هستيم كه بتوانيم در مقابل اين جريان پر حجم ايستادگى كنيم و مهندسى كار فرهنگى رسانه اى را که همان پيام منسجم و موثر و برانگيزاننده است، اجرا کنیم./933/پ202/ب1

ارسال نظرات