۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۵۱۸۶۹۵
نماینده سابق مجلس:

رسیدن به مقام عبودیت بالاترین موفقیت برای انسان است

نماینده سابق مسجد شورای اسلامی رسیدن به مقام عبودیت را بالاترین موفقیت یک انسان دانست و گفت: امیرمؤمنان(ع) می فرمایند: «خدایا! بندگی تو بزرگترین عزت و افتخار برای من است».
محمود مروی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد حجت الاسلام والمسلمین محمود مروی ظهر امروز در سخنرانی قبل از نماز مسجد گوهرشاد حرم مطهری رضوی گفت: محتوای زیارت امین الله اشاره به انواع امانتداری انسان ها و اولیای خدا بر روی زمین دارد. پیامبران الهی و اولیاء الله امانتداران او بر روی زمین هستند.

نماینده سابق ولی فقیه در امارات متحده عربی با اشاره به وجه تمایز انسان از سایر موجودات افزود: آنچه انسان را از سایر موجودات متمایز می کند علم و معرفت است که موجب شده است تا انسان در قرآن کریم مورد تکریم خداوند قرار بگیرد. انبیا و اولیای خداوند امانتدار بالاترین معارف و حقایق و علوم بشری هستند و آن را به بهترین شکل ممکن به بشر عرضه کرده اند، به طوری که همه آنچه ما امروز از علوم معنوی داریم حاصل تلاش و مجاهدت های آنان است.

وی وجود و خویشتن درونی انسان ها را معنای دیگر امانت در این زیارت دانست و خاطرنشان کرد: وجود درونی انسان ها امانتی است از خداوند در دست اولیای او تا آن را به بهترین نحو و شکل ممکن تربیت کنند. پرورش بندگی و رساندن انسان ها به مقام عبودیت نهایت ادای این امانت از سوی اولیاء الله است.

حجت الاسلام والمسلمین مروی مقام عبودیت را بالاترین مقام برای یک انسان برشمرد و گفت: خداوند در قرآن کریم حضرت محمد(ص) را در مواضع مختلف بنده خود خطاب می کند و همچنین حضرت عیسی(ع) در هنگام نوزادی اولین جمله ای که در گهواره بیان می کنند «انی عبد الله» هست. این نکته نشان دهنده رفعت و عظمت مقام عبودیت برای انسان ها است. همچنین امیرمؤمنان(ع) در این رابطه می فرمایند: «خدایا! بندگی تو بزرگترین عزت و افتخار برای من است».

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی رازداری و حفظ اسرار الهی و مردمی را دیگر امانت الهی در دست اولیای خود و مردم دانست و افزود: خداوند رازها و اسراری را همانند آنچه در برخی سوره های قرآن با نام حروف مقطعه می شناسیم بین خود و اولیا اش به امانت گذاشته است که آنان اجازه گفتن آنان را به دیگران ندارند. امروزه افزون بر وجوب حفظ امانت مالی مردم، باید به وجوب حفظ اسرار و رازهای میان خود و دیگران به عنوان امانت توجه ویژه ای شود.

وی با اشاره به انواع امانات خداوند در میان مردم خاطرنشان کرد: سلامتی، مال، همسر و فرزند، امنیت، ولایت و دین امانات خداوند در میان ما و مردم است و در روز قیامت از همه این موارد سوال خواهد شد. پیامبر اکرم(ص) در روایتی می فرمایند: «بنده خدا در روز قیامت قدم از قدمی برنخواهد داشت مگر اینکه از او درباره سه چیز سوال شود. سوال اول در رابطه با عمر او است که چگونه و در چه راهی صرف شده است. سوال دوم درباره مال و ثروت او است که از چه طریقی به دست آمده و در چه راهی مصرف شده است و سوال سوم از جوانی است که در آن ایام به چه کاری مشغول بوده است».

حجت الاسلام والمسلمین مروی برخورد مسلمانان با امانات الهی را نادرست خواند و گفت: متاسفانه برخورد جامعه مسلمان با این امانات الهی پس از رحلت پیامبر اکرم(ص) برخورد بسیار بدی بوده است. به گونه ای که فرزندان ایشان و این امانات الهی از سوی افرادی که خود ادعای مسلمانی داشتند به شهادت رسیدند و لازم است که مسلمانان خطا و اشتباه بزرگ گذشتگان را تکرار نکنند.

نماینده سابق ولی فقیه در امارات متحده عربی با اشاره به جایگاه علم و معرفت در نظام توحیدی اسلام افزود: خداوند به پیامبر اکرم(ص) علی رقم شأن بسیار والای ایشان می فرماید: «قل رب زدنی علما». این آیه پیام بسیار مهمی را به مسلمانان می رساند و آن اهمیت و لزوم فراگیری و افزایش علوم و معارف معنوی در نزد هر فردی است. درخواست علم و معرفت از خداوند باید اصلی ترین حاجت و نیاز ما از درگاه او باشد./861/پ202/ب1

ارسال نظرات