۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۵۱۸۶۹۴
نماینده خبرگان رهبری:

محبت، اعتدال و حق الناس سه حلقه مفقوده کشور هستند

حجت الاسلام والمسلمین هریسی با بیان این‌که واژه زیبای مهربانی در جامعه تا حدی فراموش شده است، گفت: محبت، اعتدال و حق الناس سه حلقه مفقوده کشور محسوب می شوند.
هریسی در مرکز نیکوکاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین هاشم هاشم زاده هریسی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در حاشیه بازدید از بنیاد نیکوکاری دست‌های مهربان تبریز، با بیان این‌که رسیدگی به نیازمندان، مستضعفان و افراد ناتوان ریشه در آموزه های دینی اسلام دارد، اظهار داشت: هر قدم خیر در جامعه مورد توجه و رضایت حق تعالی است.
وی با بیان این‌که اسلام دین محبت، مهربانی، عاطفه و مهرورزی است، خاطرنشان کرد: اگر بداخلاقی جای خود را به این مفاهیم متعالی و الهی دهد، با معضلات مختلف فرهنگی، اجتماعی و عقیدتی مواجه خواهیم شد؛ بنابر این از هر فرصتی باید برای ترویج مهر و محبت میان آحاد جامعه بهره گرفته شود.
حجت الاسلام والمسلمین هریسی با اشاره به این‌که رسیدگی به کودکان بی سرپرست امر خداپسندانه و مورد رضایت الهی است، افزود: کودکان و نوجوانان آینده‌سازان نظام اسلامی هستند، هر چه در جریان تربیت و آموزش این عزیزان دقت نظر بیشتری صورت گیرد، با نتایج بهتری مواجه خواهیم شد.
نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که مسير پيشرفت جامعه اسلامی را تربیت صحیح نسل جوان جامعه می گذرد، افزود: گودکان و نوجوانان سرمايه هاي حقيقي جامعه محسوب مي شوند، اگر استعدادهای بالقوه به خوبی شناسایی و پرورش یابند، به یقین آینده ای درخشان در انتظار کشور است.
وی خواستار مشارکت حداکثری خیرین در کمک به مراکز نیکوکاری و نگهداری کودکان بی سرپرست در استان شد و گفت: کانون عشق و محبت در این مراکز موج می زد، اگر به دنبال کار ارزشمند و مفید هستید، به سراغ این مراکز بروید و هر چه در توان دارید برای ارتقای سطح خدمات مراکز نیکوکاری مساعدت کنید.
حجت الاسلام والمسلمین هریسی با تأکید بر این‌که محبت، اعتدال و حق الناس سه حلقه مفقوده کشور محسوب می شوند، گفت: متاسفانه واژه زیبای مهربانی در جامعه به فراموش شده است، از این رو فعالیت و ترویج برنامه های چنین مراکزی نقش بسیار مهمی در ارتقای سطح مهرورزی در جامعه دارد./935/پ
۲۰۲/ب۱

 

ارسال نظرات