۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۵۱۸۶۶۸
مسؤول نمايندگي ولي فقيه در سپاه كاشان:

خبرگزاري‌ها شهادت حججي را متعهدانه اطلاع رساني كردند

مسؤول نمايندگي ولي فقيه در سپاه كاشان، گفت: در واقعه شهادت شهید حججي، خبرگزاري‌ها متعهدانه در ميدان اطلاع رساني وظيفه اي را كه در رابطه با انقلاب و ايثار و شهادت بر عهده داشتند درست و به هنگام اطلاع رساني كردند.
حجت الاسلام شمس الدين احمدي حجت الاسلام شمس الدين احمدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام شمس الدين احمدي، پيش از ظهر امروز در مراسم از تجليل از خبرنگاران و معارفه مسؤول بسيج رسانه كاشان، گفت: رهبر معظم انقلاب مي فرمايد، خبر بايد موثق و به هنگام و فراگير و ارائه مناسب و اميد بخش باشد.

وي افزود: هيچ رخدادي نمي تواند به تنهايي اثرگذار باشد از جمله شهادت حججي كه بخش عظيمي از اين واقعه را اطلاع رساني به هنگام و موج اطلاع رساني بود كه انجام شد.

مسؤول نمايندگي ولي فقيه در سپاه كاشان، گفت: در واقعه شهادت حججي، خبرگزاري‌ها متعهدانه در ميدان اطلاع رساني وظيفه اي را كه در رابطه با انقلاب و ايثار و شهادت بر عهده داشتند درست و به هنگام اطلاع رساني كردند و سبب يك حركت جدي در اين بحث شدند و تمامي نگاهها را به سوي چگونگي شهادت اين رزمنده رشيد و شجاع اسلام معطوف كردند.

حجت الاسلام احمدي همچنين نقش خبرنگاران را در دفاع مقدس و پشتيباني از جبهه هاي جنگ را مهم، غرور آفرين و تأثيرگذار خواند و خاطرنشان كرد: خبرنگاران وظيفه اي را كه برعهده دارند را بايد بعنوان يك رسالت براي خود قلمداد كنند.

به گفته وي، پنجاه درصد خبر رخداد است و 50 درصد مابقي اطلاع رساني خبر است، از اين رو خبر بايد استانداردهاي لازم را داشته باشد تا بتواند بر افكار عمومي جامعه تأثير مثبت داشته باشد و اعتماد مردم را به خود جلب كند.

مسؤول نمايندگي ولي فقيه در سپاه كاشان، يادآور شد: در بحث تحريم تنباكو توسط ميرزاي شيرازي نيز با وجود اينكه فتواي بزرگ و مهمي بود كه كمر استعمار را شكست اما 50 درصد موفقيت تحريم تنباكو در بحث اطلاع رساني به مردم بود كه فتواي مرجع ديني را به مردم منتقل كرد.

به گفته وي، اطلاع رساني، تأثيرگذاري فتواي تحريم تنباكو را مضاعف كرد به طوريكه قليان ها حتي در كاخ ناصر الدين شاه شكسته شد.

حجت الاسلام احمدي، سانسور خبري و بايكوت خبري در دنيا  را يكي از چالش هاي پيش روي اطلاع رساني خواند و گفت: آمريكا و كشورهاي استعمارگر دنيا با اعمال سانسور خبري اجازه نمي دهند صداي مظلومان دنيا به جهان مخابره شود.

به گفته وي، اگر سانسور خبري برداشته شود و صداي مظلومان جهان مردم غزه و فجايع يمن به اطلاع مردم  دنيا برسد، حتما فرياد رسي براي آنها خواهد بود.

حجت الاسلام احمدي ادامه داد: امروز جمهوري اسلامي بسترهاي لازم را براي اطلاع رساني فراهم كرده است و هر كاري كه سبب تقويت نظام و ترويج روحيه ايثار و شهادت مي شود، پسنديده است.

سرهنگ مرتضي عمومهدي فرمانده ناحيه مقاومت بسيج كاشان نيز امروز را عصر خبر و سرعت در انتقال خبرو توجه مردم دنيا به رخدادهاي جهاني خواند و افزود: متأسفانه  اخباري كه امروز منتشر مي شود بيشتر در راستاي منافع مادي است و به حقايق توجهي نمي شود و بيشتر به جوسازي و غوغاسالاري در خبر توجه مي شود.

وی تلاش مجاهدانه خبرنگاران را در عرصه خبر را قابل تقدير خواند و عنوان كرد: اگر امروز خبرنگاران مورد هجمه قرار گرفته اند به دليل اطلاع رساني صحيح و بيان حقايق است از اين رو، عرصه خبر، عرصه خطر و مشكلات است و بايد خبرنگاران در اين عرصه خالصانه فعاليت كنند.

لازم به ذكر است، در پايان اين مراسم از زحمات دو سال و نيمه محمد مهدي صاحبي تقدير و تجليل شد و سجاد مهمتري به عنوان مسؤول بسيج رسانه ناحيه مقاومت بسيج سپاه كاشان انتخاب و معرفي شد./1307/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات