۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۵۱۸۶۶۶
آیت الله طباطبایی نژاد:

نواقص قانون سبب افزایش مسؤولیت های نیروی انتظامی شده است

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان امروز در دیدار با سردار اشتری فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران بر ضرورت تدوین قوانین لازم برای اجرا شدن مقررات تأکید کرد.
آیت الله طباطبایی نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان امروز و در دیدار با سردار اشتری فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از نقص برخی قوانین گلایه کرد و گفت: سالهاست نیروی انتظامی برای مبارزه با مواد مخدر بودجه، وقت و نیروی بسیاری به کار گرفته و تعدادی از نیروهای خود را در این راه از دست داده است، لیکن هنوز مشکلات اعتیاد گریبان گیر جامعه است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: روزگاری در کشور ما برای اینکه جوانان را به خدمت اجباری ببرند روز و شب در کوه و بیابان به دنبال آنها می گشتند و با زور به خدمت وظیفه می بردند، اما زمانی که بر اساس قانون بیشتر خدمات اجتماعی منوط به داشتن کارت پایان خدمت شد، الان جوانان برای رفتن به سربازی خودشان مراجعه می کنند و داوطلب می شوند.

آیت الله طباطبایی نژاد به روایت یک ساعت تفکر برتر از هفتاد سال عبادت است، خاطر نشان کرد: با کمی تفکر و وضع قوانین لازم بار سنگینی از دوش نظام وظیفه برداشته شد و روال کارها با سهولت در حال انجام است.

وی تصریح کرد: مبارزه با مواد مخدر صرفا در مقابله با توزیع کنندگان مواد مخدر به نتیجه نخواهد رسید، چرا که اگر متقاضی وجود نداشته باشد توزیع کننده ای هم وجود نخواهد داشت، لذا باید مانند قانون نظام وظیفه  قوانینی تدوین شود که کسی فکر استفاده از مواد مخدر را هم نکند.

نماینده ولی فقیه در استان اظهار داشت: یکی دیگر از مشکلات ما مقابله با قاچاق کالاست که در این زمینه هم نیروی انتظامی هزینه زیادی می پردازد، که این مشکل هم راه حل دارد و نیازمند قوانین لازم است.

امام جمعه اصفهان افزود: سخت گیری های بیش از حد در گمرک و دریافت گمرکی سنگین افراد را به سمت قاچاق سوق می دهد این در حالی است که اگر گمرک ما هزینه های خود را پایین آورد افراد بیشتری اجناس خود را از گمرک رد می کنند و ریسک وارد کردن از طریق قاچاق را به جان نمی خرند و در آمد گمرک نیز کاهش پیدا نمی کند.

آیت الله طباطبایی نژاد تصریح کرد: در برخی موارد هم قانون وجود دارد اما سلیقه ای و بد عمل می شود و همین امر موجبات نارضایتی مردم را به دنبال خواهد داشت.

در ابتدای این دیدار سردار حسین اشتری، فرماندهی نیروی انتظامی کشور به ارائه گزارشی از فعالیتهای نیروی انتظامی پرداخت و گفت: امنیت و آرامش مردم اولویت نیروی انتظامی کشور است.

وی وضعیت امنیتی کشور را در مجموع خوب ارزیابی کرد و گفت: نیروی انتظامی برای کاهش آسیبهای اجتماعی تمام تلاش خود را می کند.

فرمانده نیروی انتظامی کشور از کاهش تلفات و مخاطرات جاده ای خبر داد و گفت: کشفیات کالای قاچاق در سال گذشته 50 درصد افزایش پیدا کرده و در سال جاری نیز حدود 40 درصد پیشرفت داشته ایم.

وی از خدمات سردار آقاخانی در نیروی انتظامی استان اصفهان تقدیر کرد و گفت: علی رغم اینکه احکام فرماندهان ما سه ساله است، در استان اصفهان به خاطر اهمیت و حساسیت های ویژه سردار آقاخانی دو دوره در این سمت بودند.

سردار اشتری، مهدی معصوم بیگی را به عنوان فرمانده جدید نیروی انتظامی استان اصفهان معرفی کرد و گفت: سردار معصوم بیگی جانشینی پلیس پیشگیری نیروی انتظامی و فرماندهی انتظامی استان همدان را در کارنامه کاری خود دارد و امیدواریم در استان اصفهان نیز منشأ خیرات و برکات باشد./1305/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات