۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۵۱۸۶۵۸
امام جمعه موقت اهواز:

شهید حججی حقانیت و مظلومیت نظام اسلامی را بر همگان آشکار ساخت

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به اینکه شهادت شهید حججی روح تازه ای در مردم و مسؤولان دمید، گفت: حقانیت و مظلومیت نظام اسلامی و درندگی دشمنان به وسیله شهادت مظلومانه شهید حججی بر همگان ثابت شد.
حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام سید ابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز، در آیین بزرگداشت شهید حججی که پیش از ظهر امروز در مسجد ارشاد اهواز برگزار شد، با اشاره به اینکه کشته شدن در راه خدا زیباترین شکل مرگ است، اظهار داشت: کرامت، بزرگواری و انسانیت به آن است که همه چیز انسان حتی کشته شدن در راه خدا باشد و در دوران انقلاب اسلامی شاهد بودیم که ثمره شهادت و حماسه، ایجاد و شور و نشاط و تحرک نیروهای انقلابی بود.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه در جنگ تحمیلی یک وجب از خاک کشورمان را به بیگانگان ندادیم، افزود: امروزه مرزهای کشورمان چند هزار کیلومتر آن طرف تر قرار دارد و با همت مدافعان حرم دشمنان شکست خورده و به چنین شکست هایی اعتراف می کنند.

خطیب نمازجمعه اهواز با اشاره به تقاضای عربستان از عراق برای میانجیگیری با ایران ابراز داشت: منشأ شکست دشمنان افزون بر تدبیر و حکمت کلان سیاسی نظام اسلامی وجود روحیه بسیجی، انقلابی، ایثار و شهادت در میان نیروهای ارزشی و انقلابی است که با چنین روحیه ای روز به روز بر عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران و مسؤولان افزوده می شود.

حجت الاسلام حسن زاده گفت: ایثارگری و فداکاری امثال شهید حججی افتخاری برای دین ما است که چنین انسان هایی را تربیت کرده باشد و در این باره خوزستان سهم و افتخاری بزرگ از شهدای مدافع حرم دارد.

وی با بیان اینکه شهدای مدافع حرم بسیاری مظلومانه به شهادت رسیدند، تصریح کرد: حقانیت و مظلومیت نظام اسلامی و درندگی دشمنان به وسیله شهادت مظلومانه شهید حججی برای همگان ثابت شد و لعن و نفرین بر این گروه های تروریستی جز با لعن و نفرین آل سعود و شیطان بزرگ میسر نیست.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به اینکه شهادت شهید حججی روح تازه ای در مردم و مسؤولان دمید، تصریح کرد: میل به دفاع از حرم اهل بیت(ع) پس از شهادت مظلومانه حججی بیشتر شده است و در عین حال مسؤولان کشوری، جناح ها و احزاب سیاسی علی رغم گرایش های مختلف مقام این شهید بزگوار را گرامی داشتند.

لازم به ذکر است، در این آیین که به همت اداره کل ورزش و جوانان خوزستان و معاونت فرهنگ و جوانان این اداره کل و با حضور آیت الله شفیعی و استاندار خوزستان در مسجد ارشاد اهواز برگزار شد، برای شادی روح شهید بزرگوار ضمن قرائت قرآن، فاتحه ای نثار شد و در ادامه مسؤول کانون مداحان خوزستان به شعرخوانی و مرثیه سرایی برای شهدای مدافع حرم پرداخت.

در این آیین حاضران ضمن نثار فاتحه بر تداوم راه شهیدان مدافع حرم، بیعت با آرمان های انقلاب اسلامی و گرفتن خون شهیدان مدافع حرم تأکید کردند./۹۴۵۶/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات