۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۵۱۸۶۵۵
رییس ستاد اقامه نماز همدان:

کمبود ائمه جماعات در استان همدان مشهود است

رییس ستاد اقامه نماز استان همدان گفت: امروز کمبود ائمه جماعات به ویژه در مدارس همدان مشهود بوده و خلا آن به صورت رفتارهای ناهنجار در میان دانش آموزان دیده می شود.
حسنی حلم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام سید مرتضی حسنی حلم رییس ستاد اقامه نماز استان همدان در جلسه شورای تبلیغ استان همدان که ظهر امروز در دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان برگزار شد، با اشاره به اهمیت تبلیغ در مدارس گفت: تبلیغ در مدارس دارای ظرفیت بالایی است که متاسفانه مغفول مانده است.

وی با بیان این که امروز تمام کشورهای غربی در پی انتشار شبهات مختلف در میان جوانان هستند، گفت: رمز مقابله با جریان های ضد فرهنگی در جامعه توجه به مساله آموزش و پرورش و نهادینه سازی اعتقادات در جامعه است.

حجت الاسلام حسنی حلم با بیان این که مخاطب شناسی در تبلیغ حرف اول را می زند، ابراز داشت: یکی از مصوبات مهم این جلسات این است که مبلغ باید مخاطب شناس باشد.

وی مبلغان حاضر در مدارس را افرادی متمایز نسبت به سایر مبلغان توصیف کرد و گفت: مبلغ باید دانش آموزان را اقناع کند و هر مبلغی برای کار با دانش آموزان ساخته نشده است و باید میان مبلغان تفکیک قائل شویم.

رییس ستاد اقامه نماز استان همدان با اشاره به اهمیت مطرح شدن اخلاق در میان دانش آموزان گفت: طرح ارتقای اخلاق دانش آموزش در شورای آموزی استان باید مطرح شود و افزایش اعتبار باید از این طریق صورت گیرد.

وی با بیان اینکه این طرح در شورای عالی نماز استان همدان مطرح شد و باید آن را پیگیری کرد، افزود: امروز کمبود ائمه جماعات به ویژه در مدارس مشهود است و خلا آن به صورت رفتارهای ناهنجار در میان دانش آموزان دیده می شود.

حجت الاسلام حسنی حلم در پایان ابراز داشت: بسیاری از ائمه جماعات مدارس معمم نیستند و این در حالی است که یکی از اهداف برگزاری نماز جماعت در مدارس این است که دانش آموزان با شخصیت یک فرد روحانی آشنا شوند./۹۷۹/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات