۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۵۱۸۶۵۲
هجدهمین نشست دفتر تحکیم وحدت؛

گلرو: شعار "نوگرایی در حکومت، پایبندی به حاکمیت" برای نشست‌های آینده/ مظاهری: کابینه جدید بازهم پیر است

هجدهمین نشست اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با طرح موضوع نشست‌های آینده این اتحادیه و همچنین بررسی شرایط کابینه جدید دولت و گلایه از ارائه وزیر پیشنهادی وزارت علوم به پایان رسید.
دفتر تحکیم وحدت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدرضا گلرو از اعضای اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در هجده‌مین نشست این اتحادیه که پیش از ظهر امروز در محل این اتحادیه برگزار شد با اشاره به اینکه این نشست در دو بخش کمیسیون‌های پنج گانه با محوریت آموزش مهارت‌های تشکیلاتی و نشست‌های سیاسی و اجتماعی برگزار می‌شود اظهار داشت: این نشست‌ با شعار " نوگرایی در حکومت، پایبندی به حاکمیت " برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: برای این نشست‌ها از شخصیت‌های سیاسی از جمله نقوی‌حسینی، حاجی دلیگانی، ذوالنور، وکیلی و قاضی‌زاده هاشمی و همچنین از میان نمایندگان مجلس از حجت الاسلام و المسلمین شیرازی، مصباحی مقدم، سعیدی‌کیا، فتاح‌، حداد عادل، احمد توکلی، حسین دهباشی و پرویز امینی برای سخنرانی و پاسخگویی به سوالات دانشجویان دعوت به عمل آمده است.

گلرو با گلایه از اعضای قوه‌قضاییه و دولت نیز تاکید کرد: ما در طی سال‌های  متمادی از اعضای دولت و قوه‌قضاییه حتی شخص لاریجانی دعوت را به عمل آورده‌ایم اما متاسفانه پاسخی دریافت نکرده‌ایم.

این عضو اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل یادآور شد: ما در برنامه‌های خود برپایی نشست‌های بین‌المللی را نیز با برنامه‌هایی چون مقاماتی از جبهه مقاومت، نشست بررسی زن در غرب، یادوارده سرداران شهید مقاومت، جشنواره نشریات مستقل دانشجویی خواهیم داشت.

وی افزود: در نشست‌هایی که با حضور ۵۰۰ نفر از اعضای اتحادیه از ۵۱ دفاتر اتحادیه برگزار می‌شود، انتخابات شورای مرکزی اتحادیه نیز انجام خواهد شد.

ما نیازمند بررسی در تحقق آرمان‌های انقلاب هستیم

در ادامه مرادی دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل سراسر کشور گفت: ما امروز با گذشت چهل سال از انقلاب اسلامی باید نگاهی به تاریخ بیاندازیم و بررسی کنیم تا چه اندازه در دستیابی به آرمان‌های انقلاب موفق بوده‌ایم.

وی ادامه داد: ما در بخشی از حوزه‌های کشور دچار رکود، عقب‌ماندگی و عدم جهش در کارآمدی هستیم، از این رو ما به عملیاتی کردن طرحی نو نیاز داریم، بنابراین ما به دنبال بازتعریف و بازسازی رفتارها و سیاست‌ها در جهت تحقق تمدن نوین اسلامی هستیم.

رییس جمهور سه ماه فرصت انتخاب وزیر برای وزارت علوم داشتند

ابوالفضل مظاهری دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در ادامه با بیان اینکه ما باید خودمان را در داخل شعارهای انقلاب بازتعریف کنیم، خاطرنشان کرد: برای نمونه بسیج و جهاد سازندگی نقش خود را خود را متناسب با انقلاب باز تعریف کرده و نقشی فعال و پویا دارند، بعد از بازتعریف باید یک بازسازی نیز ایجاد شود تا در عرصه‌ی اجتماعی به بروز و ظهور برسد.

وی ادامه داد: نوگرایی در حکومت و پایبندی به حاکمیت در یک جمله خلاصه می‌شود و آن هم بازتعریف و بازسازی روندها و کارگزاران در جهت تمدن نوین اسلامی است.

مظاهری ابراز داشت: این انجمن عمدتا با یک دستور کار اصلی و چند دستور فرعی برگزار می‌شود  که اصلی‌ترین کار ما برپایی خود نشست است، در این نشست‌ها اصلاح تشکیلاتی و عضویت‌ها و ایجاد دفاتر اتحادیه نیز مطرح است.

دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: در نشست دیگر سالیانه ما به دنبال مطالبه‌گری از مسئولین هستیم، از این رو درصدد هستیم تا از احزاب و گروه‌ها و جناح‌های مختلف مسئولین که حضور دارند دعوت به عمل آمده تا همه خضور پیدا کنند و در میان دانشجویان در مورد انتخاباتی که گذشت و مسائل روز و مهم‌تر از همه موضوع کابینه پاسخ دهند.

وی بیان کرد: متاسفانه هرچه سطح مسئولین بالا می‌رود دسترسی به آنها سخت‌تر می‌شود، در این راستا ما در قوه‌قضاییه از حجت الاسلام محسنی اژه‌ای و در دولت نیز از اسحاق جهانگیری دعوت کرده‌ایم.

مظاهری با اشاره به اینکه بحث دیگر ما تاکیدات مقام معظم رهبری است که مطالباتی از دانشجویان دارند، تصریح کرد: موضوع زنان باتوجه به اهمیتی که رهبری قائل هستند در این نشست‌ها بررسی می‌شود، سپس موضوع آزاد اندیشی و فرهنگ اسلامی با شعار "جبهه جهانی مقاومت" با مهمانانی از لبنان، عراق و سوریه طی همایش‌های مختلف برگزار خواهد شد.

دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل افزود: در مورد کابینه هم کلیت این است که توقع هیچ گروهی در انتخاب کابینه برآورد نشده و بسیاری از شعارهای دولت دوازدهم با انتخاب این کابینه به زمین نشست، موضوع جوان‌گرایی و حضور افراد متخصص و استفاده بیشتر از جوانان درنظر گرفته نشد و مجددا دولت پیر دوباره شروع به کار خواهد کرد.

وی اضافه کرد: امروز نمایندگان طیف موافق هم از کابینه رضایت ندارند، به خصوص عدم حضور زنان در کابینه مورد اعتراض همگان است و رییس جمهور هم پاسخکو نیستند، ایشان دیروز هم در سخنان پیش از رای اعتماد هم از فشارها سخن گفتند، همچنین به برجام نیز پاسخ روشنی داده نشده است، امروز مشخص نیست تکلیف برجام چه خواهد شد و مادر تحریم ها آیا با واکنش ما روبرو می شود یا خیر.

مظاهری ادامه داد: امروز با این کابینه اهداف انقلاب محقق نمی‌شود، وزیر علوم جدید یکی از موضوعات مهم برای اتحادیه است، شخصیت‌های سیاسی و دانشجو از وزیر علوم گذشته رضایت نداشتند، در تغییر روسای دانشگاه و تغییر مدیریتی در دانشکاه هیچ رضایتی شاهد نیستیم، در دیدار دانشجویان با رییس جمهور در ١٦ آذر سال پیش هم یازده نماینده سخنگو به ایشان اعتراض کردند، این نشان می‌دهد که دانشجویان و مسئولین دانشگاهی از عملکرد وزات علوم راضی نیستند.

دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: وزارت علوم از جریان اصلاحات است، انتظار می‌رفت مسائل قبلی وزارت علوم در این دوره اصلاح شود، وقتی سه سرپرست و وزیر در طول چهار سال برای یک وزارتخانه می‌آید به این معناست که ثبات مدیریتی وجود ندارد، در واقع وزیر علوم سابق به جای امور دانشگاهی توسط یک جریان پشت پرده سامان‌دهی می‌شد تا از فضای دانشگاه در جهت امور سیاسی استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه در مباحث فرهنگی امروز آمار خودکشی، اعتیاد و مسائل فسادآمیز در دانشگاه‌ها در شرایط بحرانی قرار دارد، اظهار کرد: علیرغم تاکیدات رهبری در ٤سال گذشته برای دانشگاه‌ها همیشه شاهد طرح مسائل فرهنگی از سوی ایشان هستیم، حضور عناصر نامطمئن در فضای دانشگاه با وجود تاکیدات رهبری کاملا مشهود است.

مظاهری یادآور شد: در موضوع تشکل‌ها تاکید رهبری بر حمایت از جریان انقلابی بود، متاسفانه این موضوع در دانشگاه‌ها دیده نشد و تنها در سخن و مصاحبه از آن یاد می‌شود، از این رو انتظار ما در این فضا این است که یک وزیر علمی و کارآمد که درک درست از دانشگاه داشته باشد بیاید تا از فضای سیاسی جلوگیری کند و شتاب علمی برای او اولویت باشد، در واقع از دانشجو شناخت و درک درستی داشته و برای دانشجو ارزش قائل شود.

دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در مورد اینکه موضوع سرقت علمی و مباحث این شکلی برای وزیر علوم جدید باید اهمیت داشته باشد، خاطرنشان کرد: وزیر جدید باید بدور از مسائل سیاسی بتواند از جایگاه علمی ایران حفاظت کند، زیرا این موضوع حیثیت ملی و دانشگاه‌های کشور را نشانه گرفته است، موضوع نفوذ علمی را جدی گرفته و بر سر این مسئله اهمیت قائل باشد.

وی تاکید کرد: وزیر علوم جدید باید وضعیت ثبات علمی در کشور را حاکم کند، در فضای چهارسال گذشته ما این موضوع را ندیدیم، فضای دانشگاه پیام‌نور با دو سال سرپرست و دانشگاه فرهنگی با سرپرستی ٤سال مدیریت شد و این جای تاسف دارد، همچنین وزیر جدید باید با دانشگاه آزاد به عنوان یک فضا و قطب علمی نگاه کند، این موضوع البته نیز با مدیریت دکتر ولایتی باید اصلاح شود.

مظاهری ابراز کرد: دانشگاه آزاد دانشجویان زیادی دارد و آنها دوست دارند بدون ترس و دلهره از اعتبار مدرک علمی بتوانند درس بخوانند، وزیر جدید باید علم را به صنعت نزدیک کند و اگر این اتفاق بیافتد اقتصاد دانشگاه هم راه خواهد افتاد.

دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با اشاره به موضوع اقتصاد مقاومتی گفت: این موضوع که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز می‌باشد از دانشگاه شکل می‌گیرد، دانشگاه‌های ما دارد به یک موضوع پول محور تبدیل می‌شود، همچنین در مورد اسلامی شدن دانشگاه انتظار ما این است که بیش از پیش مورد بررسی قرار گیرد که این امر نیازمند توجه است.

وی در پایان گفت: بحث خود معرفی نشدن وزیر علوم توسط رییس جمهور یک امر مهم است و امید است ما دوباره با سرپرست مواجه نشویم، نبودن وزیر باعث می‌شود کسی به دانشجو و مجلس پاسخگو نباشد، رییس جمهور سه ماه فرصت انتخاب وزیر علوم  را داشته اما انتخاب این وزیر دست خوش مسائل سیاسی شده است تا موضوع علمی./816/ ۴۰۳/ص

ارسال نظرات