۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۲
کد خبر: ۵۱۸۶۵۰

همایش مبارزه با بی سوادی در ذی قار عراق برگزار شد

آستان مقدس عباسی همایشی را با موضوع مبارزه با بی سوادی در استان ذی قار عراق برگزار کرد.
حجت الاسلام شیخ حسین الترابی مدیر مرکز تراث الانبیا

به گزارش خبرگزاری رسا، مرکز تحقیقات الکترونیکی علوم حوزی تراث الانبیا  وابسته به اداره اندیشه و فرهنگ آستان مقدس عباسی همایش مبارزه با بی سوادی در عراق با عنوان «هر شخصی که به من حرفی بیاموزد من را صاحب شده است» با حضور بیش از 50تن از اساتید و اندیشمندان حوزه و دانشگاه در استان ذی قار عراق برگزار کرد.

حجت الاسلام شیخ حسین الترابی مدیر مرکز تراث الانبیا در این رابطه به خبرنگاران گفت: تعریف بی سوادی، بررسی ریشه لغت «الأميّ» در قرآن کریم و لغت عرب، حق استاد و شاگرد در خطبه‎های نهج البلاغه و فرهنگ فراگیری علوم بخشی از سرفصل‎های این همایش است.

وی افزود: سخنرانان در این همایش مشکلات و موانع مبارزه با بی‎سوادی در عراق را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

گردان آستان مقدس عباسی در عملیات آزادسازی تلعفر حضور دارد

میثم الزیدی از مسؤولان گردان نظامی العباس وابسته به آستان مقدس عباسی در نشستی خبری گفت: گردان 26 العباس ضمن ارتباط با وزارت دفاع عراق در عملیات آزادسازی تلعفر حضور دارد.

وی افزود: گردانی را به عنوان گردان نظامی احتیاط تحت اشراف آستان مقدس عباسی در استان‎های مختلف تحت آموزش قرار گرفته‎اند.

مسؤول گردان نظامی العباس با اشاره به دستاوردهای موفقیت آمیز این گردان در عملیات‎های مختلف تصریح کرد: این گردان با ذخیره اسلحه و تمرینات سخت نیروها در آمادگی نظامی بالایی قرار دارد.

وی ادامه داد: گردان العباس به زودی از سلاح جدید خود به نام «مؤيد» رونمایی خواهد کرد. نام این سلاح از اسم «مؤید الحجار» که در عملیات آزادسازی منطقه البشیر به مقام شهادت نائل شد، گرفته شده است./994/ب۹۰۲/ف

ارسال نظرات