۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۵۱۸۶۲۳
رییس مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام:

عفت زدایی از جوامع بشری مرکز ثقل دشمنی دشمنان بشریت است

رییس موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام با بیان اینکه درحال حاضر عفت زدایی از جوامع بشری مرکز ثقل دشمنی دشمنان بشریت است، گفت: ما باید در مهندسی معکوس حیا و عفت را مرکز ثقل فعالیت‌های فرهنگی خود در تعمیم و تعمیق آموزه‌های دینی قرار دهیم.
دعایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محسن دعایی، رییس موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام و سخنگوی شبکه ملی فرهنگی حجاب و عفاف، در اختتامیه سمینار سه‌روزه جامعه‌شناسی حجاب و بدحجابی در پنل سوم آن تحت عنوان « گفتمان‌های فرهنگی و سیاستی مواجهه با بدحجابی» که به همت پژوهشکده باقرالعلوم(ع) سازمان تبلیغات اسلامی و با مشارکت مرکز تحقیقات زن و خانواده حوزه علمیه قم و جبهه مردمی حجاب و عفاف در پژوهشکده باقرالعلوم(ع) برگزار شد، گفت: انسان باید متشابهات را به محکمات قرآن ارجاع دهد تا از مسیر حق گمراه نشود.

وی افزود: امروز اگر مهندسی فرهنگی در کشور اجرا نشود سرمشق های متناقض ما را بیشتر به قهقرا و نابودی خواهد برد مهندسی فرهنگی کار خداوند متعال و اساس فرهنگی بعثت انبیای الهی است تا مردم را به کمال برسانند.

رییس موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام با بیان اینکه مسلمانان در محیط جامعه اسلامی باید مروج امور معروف‌ باشند، ابراز کرد: حجاب از ضروریات دین اسلام است بنابراین حجاب باید به عنوان بسته‌های فرهنگی اسلام در جامعه مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام دعایی در خصوص اینکه امروز عفت زدایی از جوامع بشری مرکز ثقل دشمنی دشمنان بشریت قرار گرفته است، گفت: بر این اساس لازم است ما در مهندسی معکوس مرکز ثقل فعالیت‌های فرهنگی خود را در تعمیم و تعمیق و بسط آموزه‌های حیا و عفت قرار دهیم.

سخنگوی شبکه ملی فرهنگی حجاب و عفاف ادامه داد: امروز دشمن برای نابودی دین به این نتیجه رسیده که باید حجاب را مورد هدف قرار دهد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شرایط فرهنگی امروز از شرایط فرهنگی دوران جهالت بدتر نیست بنابراین ما باید به این نکته که پیامبر(ص) چگونه آن جامعه جاهلی را متحول کرد دقت کنیم و بر همان مبنا برای ثبات فرهنگی اسلامی گام برداریم./813/پ202/ب۱

ارسال نظرات