۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۵۱۸۵۹۴
آیت‌الله مهمان‌نواز:

عصیان و معصیت بزرگ‌ترین آفت بندگی است

نماینده چهار دوره مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه عصیان و معصیت بزرگ‌ترین آفت بوستان بندگی است، گفت: انسان خداباور در نیت و عملش باید از هرگونه فکر گناه و عمل گناه‌آلود بپرهیزد تا بر چهره بندگی و اطاعتش گرد گناه ننشیند.
آیت الله مهمان نواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز، نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری، امروز در دیدار شماری از مردم بجنورد، با اشاره به اهمیت و جایگاه عبودیت، به آسیب‌های بندگی پرداخت و اظهار کرد: هر پدیده‌ای در معرض آفت و آسیب قرار می‌گیرد و طاعت و بندگی خدا را نیز آسیب‌هایی تهدید می‌کند.

وی با بیان اینکه در مقابل شناخت این آسیب‌ها به انسان بصیرت می‌بخشد تا در مسیر بندگی از آنها پرهیز کند، اضافه کرد: در باغ بندگی ممکن است علف‌های هرز نیز بروید، باغبان ماهر آن است که بوستان عبودیت را رصد و حراست کند هر جا که به علف‌های هرز دست یافت آنها را وجین کند تا خرّمی باغ و بوستان بندگی تبدیل به خزان نشود.

آیت‌الله مهمان‌نواز با اشاره به اینکه عصیان و معصیت بزرگ‌ترین آفت بوستان بندگی است، خاطرنشان کرد: انسان خداباور در نیت و عملش باید از هرگونه فکر گناه و عمل گناه‌آلود بپرهیزد تا بر چهره بندگی و اطاعتش گرد گناه ننشیند.

وی ادامه داد: گناه ظلمت بوده و فضای نورانی که به وسیله بندگی به دست می‌آید را تیره و تار و جان آدمی را گرفتار سیاهی و سنگدلی می‌کند.

آیت‌الله مهمان‌نواز تصریح کرد: شایسته نیست گلخانه دل را به وسیله دود گناه به گلخن تبدیل کنیم، بلکه باید مراقب باشیم حوزه جان و جامعه خود را از هرگونه تاریکی و تباهی و معصیت و گناه پاک‌سازی کنیم تا «حیات طیبه» در پرتو بندگی رخ بنماید.

وی اضافه کرد: مولای متقیان می‌فرماید: «لا تَعَرَّضْ لِمَعاصی اللّه وَ اعْمَلْ بِطاعَتِه یکنْ لَک ذُخْرا» و تأکید می‌کند که خودت را در معرض گناهان و نافرمانی خدا قرار مده و در مسیر طاعت و بندگی تلاشش کن تا ذخیره و اندوخته‌ات فراهم شود.

آیت‌الله مهمان‌نواز افزود: امام علی (ع) همچنین می‌فرماید: «إیاک أن یفقدک ربّک عند طاعته أو یراک عند معصیته فیمقتک»؛ بپرهیز از اینکه خدا تو را به هنگام اطاعتش غایب و به هنگام معصیتش حاضر ببیند و بر تو غضب کند.

وی تصریح کرد: امام متقین در نهج‌البلاغه می‌فرماید: ای انسان، حتی هنگامی که خدا را اطاعت نکردی هرگز لحظه‌ای از لطف او دور نبوده‌ای، چه در نعمت‌هایی که برای تو پیش آورد و چه در بدی‌هایی که از تو می‌پوشاند و چه در بلاهایی که از تو دور می‌کند، اگر او را اطاعت کنی با تو چه خواهد کرد؟/9314/پ202/ب1

ارسال نظرات