۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۶
کد خبر: ۵۱۸۵۵۷
امام جمعه همدان مطرح کرد؛

ضرورت آموزش پیش از ازدواج به جوانان

نماینده مجلس خبرگان درباره لزوم آموزش های قبل از ازدواج، گفت: باید کتاب هایی در این زمینه از سوی نخبگان نوشته و چاپ و در جامعه نیز معرفی شود تا زوج های جوان از شرایط و حقوق خود و نحوه صحیح زندگی کردن و همسرداری آگاه شوند.
آیت الله طه محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی امام جمعه همدان عصر امروز در دیدار مسؤولان جهاد دانشگاهی استان همدان با اشاره به لزوم استفاده از رهنمودهای رهبری گفت: یکی از بالاترین خواسته های رهبر معظم انقلاب از تمامی مسؤولان این است که همه آنها در حیطه کاری خودشان به طور جهادی عمل کنند.

وی در ادامه گفت: از نمونه های بارز عمل جهادی در تاریخ انقلاب اسلامی می توان به 8 سال دفاع مقدس اشاره کرد، آنجایی که ما دارای نظام نوپایی بودیم اما در طرف مقابل ما تمام دنیا از صدام و رژیم بعث حمایت می کردند و بچه های ما فقط با ایمانشان جلوی تمامی آنها ایستاده بودند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در ادامه سخنان خود درباره عمل جهادی افزود: عمل جهادی به معنای آن است که از منیت بگذریم و تمامی کارها و اعمالمان فقط برای رضای خداوند باشد.

آیت الله طه محمدی با بیان اینکه در این برهه اگر همه ما در هر مقامی که هستیم بتوانیم به طور جهادی پای به میدان بگذاریم، گفت: اگر در نهاد و یا اداره ای ما مشکلی ببینیم بزرگترین مشکل آن جهادی عمل نکردن افراد است.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان درباره لزوم آموزش های قبل از ازدواج اظهار داشت: باید کتاب هایی در این زمینه از سوی نخبگان نوشته و چاپ و در جامعه نیز معرفی شود تا زوج های جوان از شرایط و حقوق خود و نحوه صحیح زندگی کردن و همسر داری آگاه شوند و از آنها قبل از ازدواج امتحانی گرفته شود.

وی در ادامه گفت: با آموزش و توجه به بسترسازی می توان انتظار داشت که ازدواج هایی موفق را پیش رو داشته باشیم و از آمار طلاق کاسته شود.

امام جمعه همدان یادآور شد: ما برنامه آموزنده در زمینه آموزش های ازدواج و زندگی موفق در رسانه های جمعی کم داریم و این نیازمند آن است که مسؤولان دست اندرکار در این باره چاره ای را بیندیشند./۹۷۹/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات