۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۴
کد خبر: ۵۱۸۵۴۷
امام جمعه همدان:

ارتباط با خدا رمز ماندگاری شهید حججی در قلوب مردم است

امام جمعه همدان گفت: شهادت حججی واقعا کشور را تکان داد ما شهید زیاد دادیم اما این که چرا سبب شد برای این شهید بزرگوار این همه مردم ایران ناراحت شوند را باید در حساب کتاب ها و رابطه او با خدای خودش جست و جو کرد.
طه محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله طه محمدی نماینده ولی فقیه در استان همدان عصر امروز در کارگاه توانمند سازی فرماندهان حوزه ها و پایگاه های مقاومت سازمان بسیج طلاب و روحانیان استان همدان در حوزه علمیه همدان با اشاره به معنای حقیقی افراد بسیجی گفت: آنچه که در ذهن مردم از بسیجی است، آن است که لباس خاصی بپوشد و در مسیر جبهه و جهاد فعالیت کند ولی معنای حقیقی بسیجی این نیست.

وی ابراز داشت: معنای حقیقی آن انسانی است که من جمیع الجهات همه خوبی ها را به خودش جذب کرده است و همه بدی ها و زشتی ها را از خودش دور کرده و در حقیقت مصداق انسان کامل شده است، این یعنی بسیجی.

وی در ادامه با ذکر کلامی از امام خمینی(ره) که از خود به عنوان یک پدر بسیجی نام برده است، گفت: در عصر حاضر اگر در جستجوی یک انسان کامل باشیم انصاف قضیه آن است که نمی توانیم از امام خمینی بگذریم، چرا که ایشان یک عمر مبارزه و مجاهدت کردند و همه رذیلت ها را از صفحه جانشان ریشه کن کرده بودند و همه فضیلت ها را در صفحه خودشان کاشته و به ثمر رسانده بودند و این مصداق بارز یک بسیجی است.

امام جمعه همدان با اشاره به شخصیت رهبر انقلاب اظهار داشت: بعد از امام نیز اگر به دقت بنگریم می بینم که شخص رهبری عظیم الشان انقلاب حضرت امام خامنه ای یک انسان کامل و نمونه یک بسجی به معنای تام است.

آیت الله طه محمدی در ادامه از ارزش بالای فعالیت در بسیج گفت: اگر این معیارها را قرار ندهیم و در جذب فضیلت ها کاری انجام ندهیم و به طور شعاری بگوییم ما بسیجی هستیم این یک فریب نفسانی است.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان به لزوم الگوی برداری صحیح اشاره کرد و افزود: افراد بسیجی باید علی(ع) را الگوی واقعی خود قرار دهند و باید ببینیم امیرالمومنین(ع) ویژگی های بسیجی را چه طور بر شمرده اند.

وی در ادامه صفات بسیجی های واقعی را در کلام امیرالمومنین(ع) برشمرد و گفت: از شب زنده داری های زیاد چهره شان زردشده است، به دلیل آنکه اکثر سال را روزه هستند شکمشان به ستون فقراتشان رسیده است، دائم الذکر هستند و لب هایشان پوست انداخته است، اهل گریه هستند و چشمهایشان زخم شده است.

وی ادامه داد: شب ها در حال قران خواندن و اشک ریزان از لابه لای قرآن دوای دردشان را در می آورند و همیشه در حال رکوع و سجود هستند.

نماینده ولی فقیه در استان به لزوم بصیرت افزایی در مجموعه بسیج اشاره کرد و گفت: افراد بسیجی قرآن را حاکم بر خود می دانند و به رهبری خودشان اعتقاد کامل دارند و عاشقانه به سمت جهاد می روند.

امام جمعه همدان با یادآوری شهادت مظلومانه شهید حججی در جنگ دفاع از حرم گفت: شهادت آقای حججی واقعا کشور را تکان داد ما شهید زیاد دادیم اما این که چرا سبب شد برای این شهید بزرگوار این همه مردم ایران ناراحت شوند را باید در حساب کتاب ها و رابطه او با خدای خودش جست و جو کرد./۹۷۹/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات