۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۵
کد خبر: ۵۱۸۵۴۵
آیت الله علوی گرگانی:

بزرگ ترین آسیب اختلاف، شکاف در جامعه است

حضرت آیت الله علوی گرگانی گفت: بزرگترین آسیب دو گروه بودن جامعه، عدم وحدت و شکاف در جامعه خواهد بود.
آیت الله علوی گرگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حضرت آیت الله علوی گرگانی امروز در دیدار دبیر و اعضای اتاق تبلیغ خراسان گفت: در مشهد کار فرهنگی و شهرسازی و.. بسیار انجام می شود که نشان از دلسوزی مسؤولان است.

وی ادامه داد: اما باید از باب دلسوزی نکاتی را جهت پیشرفت رو به جلوی مشهد بیان کنم، اینکه ۲ روش و ۲ حالت در مشهد دیده می شود، روح وحدت و همدلی را در مشهد نمی بینم.

حضرت آیت الله علوی گرگانی ابراز داشت: پیامبر(ص) فرمودند جامعه اصلاح نمی شود مگر خواص یعنی امرا و علما اصلاح شوند، تا زمامداران و پیشوایان جامعه به دنبال نقاط ضعف و عدم همدلی ها نروند و ریشه یابی نکنند، جامعه اصلاح نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مردم نماز و روزه را انجام می دهند ولی در ولایت پذیری ضعیفند، عنوان کرد: در قرآن آمده است "اطیعوالله و اطیعوا الرسول" از خدا و پیامبر اطاعت کنید.

حضرت آیت الله علوی گرگانی افزود: اگر دست از اطاعت خدا و رسول خدا برداشته، نتیجه اش از بین رفتن وحدت و نزاع و درگیری خواهد بود.

وی تصریح کرد: اگر اختلافی در جامعه پدید آمد باید امرا و علما با صبر و شکیبایی در حل آن بکوشند.

حضرت آیت الله علوی گرگانی اذعان کرد: بزرگترین آسیب دو گروه بودن جامعه، عدم وحدت در آن و افتادن مشکلات در دست مردم، شکاف در جامعه خواهد بود. 

وی در ادامه همگان را توصیه به تقوا و نظم در امور کرد که ضامن وحدت و همدلی در جامعه خواهد بود.

حضرت آیت الله علوی گرگانی در پایان گفت: باید در مشهد یک صدا بلند شود و آن دنبال ولایت و زیر سایه ولایت بودن است./۹۷۰۵/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات