۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۹
کد خبر: ۵۱۸۵۴۲
رييس اداره تبليغات اسلامي كاشان:

ترويج بي حجابي از مصاديق جنگ نرم دشمن است

رييس اداره تبليغات اسلامي كاشان گفت: امروز دشمن با تغيير جنگ سخت به جنگ نرم، از جبهه جنگ نرم وارد مبارزه با نظام و اسلام شده است كه يكي از مصاديق جنگ نرم ترويج بي حجابي و بي عفتي در جامعه اسلامي ايران است.
حجت الاسلام سيد عبدالصاحب حسيني حجت الاسلام سيد عبدالصاحب حسيني

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام سيد عبدالصاحب حسيني بعد از ظهر امروز در جمع مديران ادارات تبليغات اسلامي شهرهاي شمال استان اصفهان به موضوع حجاب و عفاف اشاره كرد و گفت: شهيد مطهري مي فرمايد، حجاب براي مردان است نه براي زنان چرا كه حجاب براي جلوگيري از انحراف جامعه است.

وي حجاب را يكي از ضروريات دين اسلام دانست و افزود: خداوند در آيه 59 سوره احزاب در باره حجاب و فلسفه حجاب مطالبي را بيان كرده است كه حجت بر همه تمام كرده است.

حجت الاسلام حسيني با اشاره به اينكه، جنگ تحميلي بر عليه ايران از سوی دشمن براي مقابله با انقلاب اسلامي به غير شكست هيچ دستاوردي براي دشمن نداشت، گفت: دشمن در ادامه نيز براي مقابله با انقلاب اسلامي قائله كردستان و خوزستان و تركمن و ترور شخصيت هاي مهم كشور را در دستور كار قرار داد اما نتوانست مانعي براي ادامه حركت انقلاب اسلامي ايجاد كند.

وي ادامه داد: دشمن در ادامه تروريست هاي داعش را به منطقه فرستاد و با ايجاد موج اسلام هراسي به دنبال دفع اسلام خواهي و جلوگيري از گسترش اسلام در جهان و مقابله با صدور انقلاب اسلامي بود،  اما  بازهم موفق نشد و تروريست هاي داعش شكست خوردند.

رييس اداره تبليغات اسلامي كاشان، از شهيد حججي بعنوان يك جوان بسيجي و شجاع نام برد و افزود: شهيد حججي با شهادت شجاعانه خودش سبب افتخار اسلام و انقلاب اسلامي و ايران شد.

به گفته وي، دشمن از هر راهي كه براي نابودي اسلام ناب و انقلاب اسلامي وارد شد اما موفق نشد و شكست خورد، از اين رو امروز دشمن با تغيير جنگ سخت به جنگ نرم، از جبهه جنگ نرم وارد مبارزه با نظام و اسلام شده است كه يكي از مصاديق جنگ نرم دشمن ترويج بي حجابي و بي عفتي در جامعه اسلامي ايران است.

حجت الاسلام حسيني ادامه داد: امروز افرادي با دريافت هزينه هاي هنگفت در خيابانهاي كاشان با وضعيت نامناسب در معابر و مجامع و محافل عمومي رفت و آمده داشته باشد تا قبح بي حجابي را در دارالمومنين كاشان رابشكند و بي حجابي را در جامعه عادي جلوه كند.

وي اظهار داشت: اگر در قرآن به حجاب تأكيد شده است براي اين است كه اسلام پشتيبان استحكام خانواده است و بي عفتي و بي حجابي را سبب فرو پاشي خانواده مي داند و اگر امروز آمار طلاق در جامعه در حال افزايش است و مدت ازدواج به يك هفته رسيده است يكي از عوامل آن بي حجابي و عفتي است.

رييس اداره تبليغات اسلامي از بي حجابي و بي عفتي بعنوان يكي از مهمترين عوامل افزايش طلاق در جامعه نام برود و عنوان كرد: خداوند در آيه 59 سوره احزاب، بحث حجاب را ابتدا از پيامبر شروع كرد و خطاب به پيامبر اكرم مي فرمايد، ‹‹يا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُلْ لِأَزْواجِکَ وَ بَناتِکَ وَ نِساءِ الْمُؤْمِنينَ يُدْنينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلاَبِيبِهِنَّ ذلِکَ أَدْني‏ أَنْ يُعْرَفْنَ فَلا يُؤْذَيْنَ وَ کانَ اللَّهُ غَفُوراً رَحيماً›› به همسران و دخترانت و زنهاي مومنين بگو خود را بپوشانند.

حجت الاسلام حسيني يادآور شد: برخلاف تصور برخي كه معتقدند حجاب محدوديت مي آورد و ‌مانع آزادي است، اسلام مخالف آزادي نيست، بلكه حامي آزادي انسان است اما آزادي در بي حجابي نيست بلكه اين نوع آزادي اسارت شيطان و گناه و معصيت است چرا كه بي حجابي سبب فساد در جامعه است.

وي مسأله پوشش و حجاب را حتي در محيط خانواده لازم دانست و گفت: برخي از خانواده هاي جوان در محيط خانواده در مقابل فرزندان خود نسبت به پوشش خود بي توجه هستند كه براي فرزندان ذكور خانواده مي تواند مشكل ساز شود.

حجت الاسلام حسيني يكي از عوامل مهم انحراف نوجوانان و جوانان را عدم رعايت حجاب و عفاف پدر و مادر در خانواده ها دانست و افزود: برخي از خانواده ها  فرزندان ذكور و داماد خانواده را محرم خود دانسته و نسبت به پوشش خود در خانه بي توجه هستند.

وي همچنين يكي از عوامل ديگر انحراف جوانان و نوجوانان را فضاهاي مجازي و در دسترس بودن گوشي‌هاي هوشمند اعلام كرد و اظهار داشت: اگر خانواده ها نوجوانان و جوانان را كنترل نكنند، آسيب ها و چالش هاي ناشي از فضاهاي مجازي كانون خانواده آنها را متلاشي خواهد كرد.

رييس اداره تبليغات اسلامي كاشان، تمام مشكلات اخلاقي، انحرافات حتي معلوليت هاي فرزندان را به سبب عدم رعايت توصيه هاي اسلامي دانست و بيان داشت: رعايت شئونات اخلاق اسلامي و توصيه اسلامي مي تواند از بسياري ناهنجاري هاي اجتماعي جلوگيري كند./1307/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات