۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۸
کد خبر: ۵۱۸۵۳۴
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

علم بدون تقوا عامل ایجاد انحراف در جامعه است

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که گسترش فرهنگ دینی باید همراه با علم آموزی در دستگاه تعلیم و تربیت مورد توجه قرار گیرد، گفت: متأسفانه برخی مواقع شاهد بی توجهی به مبانی دینی و انقلابی در سطح مدارس و مراکز وابسته به آموزش و پرورش هستیم که باید اصلاح شود.
امام جمعه نکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران عصر امروز در دیدار جمعی از معلمان و کارشناسان آموزش و پرورش شهرستان نکا، به اهمیت علم آموزی در نگاه اسلام اشاره کرد و گفت: دین مبین اسلام به عنوان آخرین و کامل ترین دین الهی کسب علم را یک ارزش مهم معرفی کرده است.

وی با بیان این که در بسیاری از آیات و روایات الهی بر ضرورت علم آموزی جامعه اسلامی تأکید و سفارش بسیار شده است، افزود: اگر انسان عمر خود را در مسیر علم آموزی سپری کند به حتم آسان تر به حقایق الهی دست پیدا خواهد کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که باید فرهنگ علم  آموزی و کسب معارف الهی بیش از پیش در میان نسل امروز جامعه نهادینه شود، خاطرنشان کرد: نباید لحظه ای از عمر انسان به غیر از کسب علم و تقوا مصرف شود چون در آن صورت اتلاف عمر انسان است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که کسب علم و دانش و استفاده صحیح از آن بستری مناسب برای رشد و تعالی جامعه است، تصریح کرد: گسترش علم و تکنولوژی در هر جامعه عزت و اقتدار را برای آن کشور به همراه خواهد داشت.

حجت الاسلام لائینی از کلام الهی به عنوان مهم ترین و بزرگترین معجزه پیامبر گرامی اسلام یاد کرد و با بیان این که قرآن کریم کتابی سراسر حکمت و معرفت دینی است، خاطرنشان کرد: باید معارف قرآنی بیش از هر زمان دیگری در میان نسل امروز جامعه ترویج و گسترش یابد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دانش آموزان امروز نیازمند یک الگویی برای ادامه مسیر زندگی فردی و اجتماعی خود هستند، تصریح کرد: باید الگوهای دینی و ارزشی را به این نسل آینده دار کشورمان معرفی کنیم تا در مسیر انحرافی قرار نگیرند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که وجود کلام الهی به عنوان یک معجزه سراسر آمیخته با علم و دانش نشان دهنده اهمیت و جایگاه مهم علم آموزی در اسلام است، خاطرنشان کرد: امروز باید از همه ظرفیت های موجود در جهت رشد و گسترش علم آمیخته با معنویت و تقوا در جامعه بهره گیریم.

مسؤول حوزه علمیه نکا با تأکید براین که علم بدون تقوا موجب ایجاد انحراف در جامعه خواهد شد، گفت: امروز می بینیم دنیای غرب علیرغم همه پیشرفت های علمی که داشته متأسفانه با معضلات و بحران های جدی اخلاقی و فرهنگی مواجه است.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که فاصله گرفتن از دین و ارزش های الهی خسارت های جبران ناپذیری برای اجتماع به همراه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: امروز مسائل علمی در سطح مراکز دانشگاهی و دانش آموزی باید همراه با اخلاق و معنویت باشد.

امام جمعه نکا با اشاره به این که خوشبختانه امروز بسترهای مناسبی در کشور برای رشد و تعالی دینی و اخلاقی وجود دارد، گفت: باید از همه این ظرفیت های موجود در تقویت مبانی دینی جامعه اسلامی بهره گیریم.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز دشمنان و بدخواهان اسلام ناب تلاش می کنند از همان دوران کودکی مبانی غیر دینی و در تضاد با فرهنگ بومی و اسلامی جامعه را در میان نسل امروز جامعه ترویج و گسترش دهند، افزود: باید برای مقابله با این سطح از هجمه های دشمن نسخه ای اثرگذار و تعیین کننده ارائه کنیم و از برنامه های انفعالی به شدت پرهیز شود.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که نسل جوان جامعه امروز هدف اصلی توطئه دشمنان است، خاطرنشان کرد: امروز دانش آموز، نوجوان و جوان ایرانی نیازمند آگاهی نسبت به هجمه های دشمنان است که باید این آگاهی لازم از سوی متولیان دستگاه تعلیم و تربیت و دیگر مراکز علمی و دانشگاهی به جوانان داده شود.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که امروز دین در خطر بزرگ  هجمه های دشمنان قرار دارد، تصریح کرد: همه توان بدخواهان و دشمنان اسلام و انقلاب بی اثرکردن و توخالی کردن دین در جامعه و باقی گذاشتن تنها پوسته دین برای جامعه است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز هویت دینی نسل جوان در معرض هجمه ها و ترفندهای انحرافی دشمنان اسلام قرار دارد، گفت: دشمن با ابزارهای گسترده ای نظیر ماهواره و اینترنت در تلاش است هویت دینی و انقلابی نسل امروز جامعه ما را از درون خالی کند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که اگر هویت دینی و انقلابی جوان ایرانی خدشه دار شود دشمن به راحتی در کشورمان نفوذ خواهد کرد و به خواسته های ناحقی که در سر دارد خواهد رسید، افزود: متولیان دینی، فرهنگی  و آموزشی کشور در چنین شرایط رسالت سنگینی در حفظ و حراست از دین و آرمان های انقلاب بر عهده دارند.

حجت الاسلام لائینی با اشاره به این که مدرسه خط مقدم پرورش نسلی متعهد، متخصص و انقلابی برای آینده کشور است، تصریح کرد: باید رویکرد دستگاه تعلیم و تربیت به گونه ای باشد تا روح اسلام در این مرکز علمی نهادینه و قابل مشاهده باشد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که گسترش فرهنگ دینی باید همراه با علم آموزی در دستگاه تعلیم و تربیت مورد توجه قرار گیرد، گفت: متأسفانه برخی مواقع شاهد بی توجهی به مبانی دینی و انقلابی در سطح مدارس و مراکز وابسته به آموزش و پرورش هستیم که باید اصلاح شود.

استاد حوزه علمیه مازندران به سند 2030 به عنوان یکی از اسناد توطئه و نفوذ دشمنان در مراکز حساس علمی و آموزشی کشورمان اشاره کرد و افزود: خوشبختانه اجرای این سند خطرناک با هوشیاری و روشنگری به موقع رهبر معظم انقلاب اسلامی متوقف شد.

امام جمعه نکا با تأکید براین که دستگاه تعلیم و تربیت باید تلاش کند الگوهای دینی و بومی را در سیستم آموزشی خود تقویت کند، خاطرنشان کرد: در شرایطی که کشورمان دارای الگوهای ارزشمند دینی و انقلابی است نباید از نسخه های غربی که دیگران برای ما نوشته اند استفاده کنیم.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که نسخه های غربی تنها بستر نفوذ را در کشورمان فراهم خواهد کرد، افزود: مسؤولان و متولیان دستگاه تعلیم و تربیت باید تلاش کنند تا سیره علمی و عملی بزرگان دینی و علمی کشورمان را برای دانش آموزان تبیین کنند تا آنها با شیوه زندگی این شخصیت های بزرگ آشنا شوند./۱۳۱۷/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات