۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۵۱۸۴۵۸
یکی از علمای الازهر:

تساوی ارث زن و مرد ظلم آشکار در حق زنان است

معاون شیخ الازهر با انتقاد از طرح تساوی سهم الارث مردان و زنان این طرح را ظلم آشکار به حقوق زنان توصیف کرد.
عباس شومان

به گزارش خبرگزاری رسا، عباس شومان معاون شیخ الازهر مصر با اشاره به طرح پارلمان مصر برای تساوی زن و مرد در ارث تاکید کرد که این طرح ظلم آشکار به زنان و مخالف با شریعت اسلامی است.

وی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی فیسبوک نوشت: سهم الارث زنان و مردان مطابق با آیات قطعی قرآن مشخص شده و نه تنها اجتهاد پذیر نبوده بلکه با تغییر شرایط، مکان و زمان قابل تغییر نیست. مساله ارث از جمله موضوعاتی است که به شکلی تفصیلی در قرآن آمده است.

شومان افزود: تبلیغ مساوات ارث زن و مرد به بهانه رعایت انصاف در حق زنان عین ظلم به آنها است زیرا زنان آنگونه که برخی گمان می‌کنند سهم الارث کمتری نسبت به مردان نمی‌برند بلکه گاهی همانند مردان و بلکه بالاتر از آن نصیبشان می‌شود.

معاون شیخ الازهر با بیان آنکه جنسیت و مذکر یا مونث بودن نقشی در میزان سهم الارث ندارد، خاطر نشان کرد: مسائل فراوانی در شریعت وجود دارد که حق زنان در آنها هم‌طراز و حتی بیشتر از مردان است و در تمامی این موارد شارع مقدس با حکمت خود واقعیتّ‌ها را لحاظ کرده است.

عالم اهل سنت مصر ازدواج زن مسلمان با مرد غیر مسلمان را به مصلحت زنان نداست و اظهار داشت: چنین ازدواجی در بیشتر موارد فاقد محبّت، مودّت و آرامشی است که هدف اصلی ازدواج است زیرا مرد غیر مسلمان به ندرت به دین زن مسلمان گرایش پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: عموما مرد غیر مسلمان همسر مسلمان خود را از انجام عبادات و شعائر دینی منع می‌کند که این امر منجر به اختلافات و ناراحتی‌ها و در نتیجه فقدان آرامش می‌شود اما در ازدواج مرد مسلمان با زن غیرمسلمان این مشکلات نیست چون طبق دستور اسلام مرد مسلمان به شعائر دینی زن غیرمسلمان احترام می‌گذارد./981/ب۹۰۲/د

ارسال نظرات