۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۵۱۸۴۵۶
جهانگیری:

دولت دوازدهم از هیچ انتقادی هراس ندارد

معاون اول رئیس جمهور گفت: دولت جدید علاوه بر کارآمدی و هماهنگی، آماده است تا به همه انتقادات پاسخ بدهد.
جهانگیری

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، اسحاق جهانیگری، معاون اول رئیس جمهور عصر سه‌شنبه ۲۴ مرداد در جریان بررسی برنامه دولت دوازدهم در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، گفت: ۴ سال پیش که دولت یازدهم کار خود را آغاز کرد کسی جرأت نمی‌کرد به بخش‌های اجرایی ورود کند.|

وی افزود: امروز و پس از ۴ سال شاهد هستیم که دستاوردهای بسیار خوبی در عرصه‌های داخلی و بین المللی کسب کرده‌ایم.

جهانیگری با تأکید بر نقاط قوت دولت قبل در بخش سیاست خارجی، بیان داشت: امروز برخی می‌گویند که چرا دستگاه دیپلماسی برای جذب سرمایه‌های خارجی اقدام مؤثری نکرده است، اما این افراد توجه ندارند که دستگاه دیپلماسی در منطقه‌ای کار کرده است که سراسر آن را جریانات ترورسیتی و تکفیری احاطه کرده بودند.

وی ادامه داد: امروز به واقع می‌توان گفت که موضوع ایران هراسی از بین رفته است و برای تمام ایرانیان اعتبار ایجاد شده است. در روزگار کنونی از هر لحاظ ایران دارای جایگاه بهتری نسبت به گذشته در عرصه‌های خارجی است و حتی رئیس جمهور در صحن سازمان ملل موضوع جهان بدون خشونت را مطرح می‌کند.

معاون اول رئیس جمهور با رو به رشد خواندن شاخص‌های توسعه‌ای، ابراز داشت: امروز علاوه بر بهبود وضعیت فرهنگی، در بخش اقتصادی بسیار پیشرفت کرده‌ایم که نمونه آن رشد ۱۲ درصدی در اقتصاد و عبور از تورم‌های ۴۰ درصدی است. در بخش نفت و گاز نیز دیگر مانند ۸ دوران ۸ ساله دولت سابق منابع گازی کشور در مناطقی مانند پارس جنوبی به غارت نمی‌رود.

وی با اشاره به بخش کشاورزی نیز، بیان داشت: در بخش‌های مختلف کشاورزی نیز شاهد رشد بوده‌ایم و بر خلاف زمانی که سالیانه ۶ میلیون تن گندم وارد می‌کردیم، امروز دغدغه این را داریم که ۳ میلیون تن گندم مازاد خود را به کجا صادر کنیم.

جهانگیری تأکید کرد: امروز بدون شک امنیت سرمایه‌گذاری بسیار بیشتر شده است و می‌توان صنعت خودروسازی را برای این ادعا مثال زد.

وی با اشاره به بیش از 23 میلیون رأی حسن روحانی در انتخابات اخیر، بیان داشت: مردم با این رأی خود به دولت، به دنبال زندگی بهتر هستند.

معاون اول رئیس جمهور در پایان با نقدپذیر معرفی کردن دولت جدید، بیان داشت: کابینه دوازدهم علاوه بر کارآمدی و هماهنگی، بدون شک پاسخگو است و از هیچ انتقادی هراس نخواهد داشت./۸۵۶/
۲۰۲/ب2

ارسال نظرات