۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۵۱۸۴۴۲

نزاع لفظی قرضاوی و رهبر اخوان المسلمین

نزاع لفظی قرضاوی و رهبر اخوان المسلمین مصر موجی از واکنش‌ها را به همراه داشت.
القرضاوی

به گزارش خبرگزاری رسا، اختلاف و درگیری میان رهبران اخوان المسلمین در سال‌های اخیر افزایش یافته است تا آنجا که برخی از بزرگان این جریان اسلام‌گرایی مانند کمال الهلباوی به دلیل سیاست‌های دوگانه اخوانی‌ها از این جمعیّت اعلام برائت کرد.

در تازه‌ترین اقدامات، یوسف قرضاوی مفتی تندروی سلفی ساکن در دوحه قطر در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی فیسبوک رفتارهای متناقض محمود عزّت از رهبران اخوان المسلمین مصر را به شدت محکوم کرد.

وی با انتقاد از محمود عزّت نوشت: شایسته نیست که رهبری پیروانش را به کار و تلاش فرا بخواند اما خود نظاره‌گر باشد، دیگران را به جهاد دعوت کرده و خود شاهد جانفشانی آنها باشد.

همچنین جمعی از جوانان اخوان المسلمین هجمه‌های شدیدی را علیه محمود عزّت رهبر موقت جریان اخوان به راه انداختند زیرا وی با صدور پیامی به مناسبت سالروز تجمّع حامیان مرسی در منطقه رابعة العدویة خواستار ادامه انقلاب مسالمت آمیز حامیان اخوان شد.

جوانان اخوان با اعتراض به سوء استفاده محمود عزّت از کلمه «مسالمت‌آمیز» در طول این سال‌ها تاکید کردند که در مسیر براندازی نظام عبدالفتاح السیسی رییس جمهور فعلی مصر از تمامی ابزارهای خشونت و اقدام مسلحانه استفاده خواهند کرد./981/ب۹۰۳/د

 

ارسال نظرات