۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۵۱۸۴۱۸
امام جمعه ریگان:

مراسم حج باید با شکوه برگزار شود

امام جمعه شهرستان ریگان گفت: دشمن در بحث مراسم حج برای زیر سوال بردن امنیت و همچنین منزوی کردن ایران و نظام اسلامی به دنبال تعطیل کردن این مراسم است و همیشه و در تمام زمانها به دنبال این فرصت است، از این رو ما نباید اجازه این فرصت را به دشمن بدهیم و باید سعی کنیم حج را عزتمند، با شکوه و آبرومند انجام دهیم.
امام جمعه ریگان

حجت الاسلام علی رنجبر ماهانی امام جمعه شهرستان ریگان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان گفت: نکته ای که در رابطه با حج امسال مد نظر است این است که ما باید از تمام مسؤولان حج و زیارت تشکر کنیم که زمینه را به وجود آوردند تا زائران ایرانی و دیگر حجاج در این مراسم پر برکت حضور یابند.

وی افزود: دشمن در بحث مراسم حج برای زیر سوال بردن امنیت و همچنین منزوی کردن ایران و نظام اسلامی به دنبال تعطیل کردن این مراسم است و همیشه و در تمام زمانها به دنبال این فرصت است، از این رو ما نباید اجازه این فرصت را به دشمن بدهیم و باید سعی کنیم حج را عزتمند، با شکوه و آبرومند انجام دهیم.

حجت الاسلام رنجبر ماهانی تصریح کرد: بیشترین نکته و تاثیری که مراسم حج به دنبال دارد، برائت از مشرکان است، از این رو جهان اسلام باید یکپارچه، متحد و دست در دست دیگر کشورها و دولتهای اسلامی که هنوز در خواب غفلت و غلام حلقه به گوش استکبار هستند را از خواب بیدار کند.

امام جمعه ریگان ادامه داد: حج زمینه ساز امینت جانی، مالی و اجتماعی است، از این رو دولتها و کشوهایی که حجاج را به این مراسم می فرستند باید این امنیت را ایجاد کنند و مسؤولان نیز آنرا در دستور کار خود قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از کشورهای جهان اسلام و ملتهایی که در سرزمین وحی حضور پیدا می کنند نگاه دیگری به نظام و جمهوری اسلامی دارند، بنابراین حجاج ما به عنوان یک زائر ایرانی اگر تمام موارد اخلاقی و رفتاری را انجام دهد و حفظ کند می تواند درعین انجام مراسم حج، به جهان اسلام و ملتهای اسلامی این آگاهی را بدهد که نقشه ها و آن نگاهی که دشمن به زائران و حجاج ایرانی دارد غلط بوده است و زمینه دیگری را به آنها معرفی کند.

حجت الاسلام رنجبر ماهانی در پایان گفت: ما از دولتمران و مسؤولان می خواهیم که با تعهد حکام عربستان زمینه ای را به وجود آورند که همانند سالهای گذشته مشکلی برای زائران و حجاج به وجود نیاید، همچنین امنیت حجاج جهان اسلام به عهده عربستان است و اگر کوچک ترین اتقاقی رخ دهد دولت عربستان باید پاسخگوی آن باشد./866/ت302/ب1

ارسال نظرات