۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۵۱۸۴۱۰

دومین دوره مسابقه فیلم‌نامه نویسی «هشت نوشت» برگزار می‌شود

قدسی از برگزاری دومین دوره مسابقه فیلم نامه نویسی هشت نوشت با موضوع دفاع مقدس در قم والبته ملی شدن این جشنواره خبرداد.
محمد جواد قدسی

محمد جواد قدسی درگفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به آخرین فعالیت های صورت گرفته در معاونت ادبیات و هنری حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در قم از ملی شدن دومین جشنواره فیلمنامه نویسی دفاع مقدس خبر داد.

معاون هنری و ادبیات اداره کل حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم افزود: این جشنواره به همت انجمن سینما جوانان استان قم و با همکاری آقای رضا ابوذر مسؤول این سینما و همچنین اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و سازمان ورزش و جوانان استان برگزار می شود.

وی ادامه داد: در حقیقت این کار با هدف جمع آوری و ساماندهی فیلمنامه های کوتاه دفاع مقدس و ایجاد انگیزه در بین هنرمندان جوان برای تحقیق و تفحص و بررسی رشادت ها، ایثارگری ها، محبت ها و شهادت های جوانان برومند انقلاب اسلامی ایران و میثاق دوباره با فرهنگ شهید و شهادت در ادبیات اسلامی صورت گرفته است.

قدسی با اشاره به استقبال گسترده مردم از این جشنواره عنوان کرد: در ابتدا قرار بر این بود که به صورت استانی برگزار شود ولی با توجه به استقبال عمومی از استان ها بصورت ملی در آمده و ان شاء الله در اختتامیه هفته بسیج در آبان ماه سال جاری برگزار می گردد.

وی با اشاره به آبان ماه به عنوان آخرین فرصت ارسال آثار ادامه داد: فراخوان این جشنواره در موضوعاتی از جمله مفهوم ایثار و شجاعت در بین رزمندگان، حضور جوانان از قشرهای مختلف در هشت سال جنگ تحمیلی، حمایت و کمک خانواده ها در پشت جبهه، مفهوم انتظار از نگاه خانواده های آزادگان و جانبازان، ایده های طنز در دفاع مقدس و صبر و استقامت جانبازان و ایثارگران اعلام شده است.

معاون هنری و ادبیات اداره کل حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم با بیان اینکه بزودی از پوستر فراخوان جشنواره رونمایی می شود، خاطرنشان کرد: در این پوستر عناوین و موضوعات به صورت کامل و مشروح و جوایز افراد برگزیده آمده است، البته علاقه مندان جهت توضیحات بیشتر نیز می توانند با اداره حفظ آثار و یا انجمن سینما جوانان قم تماس حاصل کنند./1330/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات