۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۵۱۸۴۰۲
مدیرکل تربیتی و فرهنگی سازمان زندان های کشور:

درک حقیقت قرآن لازمه مقابله با اقدامات تکفیری ها است

مدیرکل تربیتی و فرهنگی سازمان زندان های کشور با تأکید بر ضرورت درک حقیقت قرآن برای مقابله با اقدامات گروه هایی همچون داعش، گفت: تبیین این مهم نیازمند ترویج انس با قرآن است.
قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام رضا رستمی، مدیرکل تربیتی و فرهنگی سازمان زندان های کشور، صبح امروز در مراسم افتتاحیه بیست و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم مدد جویان مرد زندانهای کشور که در دانشگاه فرهنگیان لرستان برگزار شد، با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در راستای اجرای برنامه های فرهنگی در زنداه ها گفت: رهنمودهای رهبری در این راستا باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی تأکید کرد: سرلوحه قرار دادن فرمایشات رهبری موجب ایجاد تحولی عظیم در زمانی کوتاه در جامعه می شود.

حجت الاسلام رستمی در ادامه با اشاره به همکاری سازمان اوقاف در اجرای برنامه های فرهنگی در زندان ها خاطرنشان کرد: در راستای اجرای این برنامه ها 110 نفر از نیروهای سازمان اوقاف به صورت تمام وقت در زندان های سراسر کشور مشغول انجام فعالیت قرآنی هستند.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در راستای توسعه هنر در زندانها بیان داشت: در زندانهای کشور این مهم به خوبی ترویج داده شده است.

مدیرکل تربیتی و فرهنگی سازمان زندان های کشور به انجام فعالیت های ورزشی که در زندان ها اشاره و عنوان کرد: در راستای انجام برنامه های فرهنگی بیش از 300 تفاهم نامه همکاری با وزارت ورزش صورت گرفته است.

وی از برگزاری بزرگ ترین المپیاد ورزشی خبر داد و گفت: این المپیاد با حضور تمام فدراسیون های ورزشی کشور برگزار می شود.

حجت الاسلام رستمی تفسیر و تدبر در قرآن را مهم تر از قرائت ظاهری قرآن خواند و افزود: تفسیر و تدبر در قرآن بصورت جدی در زندانهای کشور باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: امروز بسیاری از اقدامات غیرانسانی که از سوی افرادی همچون داعش صورت می گیرد به خاطر دور شدن از حقیقت قرآن است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل تربیتی و فرهنگی سازمان زندان های کشور تأکید کرد: در راستای تبیین فرهنگ انس بیشتر با قرآن در زندانها باید برنامه های فرهنگی و تربیتی در این زمینه ها به صورت منسجم اجرا شود.

وی با اشاره به اینکه 120 مددجو در  اجرای بیست و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم مددجویان مرد زندانهای کشور شرکت دارند، خاطرنشان کرد: 25 مرداد ماه به پایان می رسد./9459/پ202/ب1

ارسال نظرات