۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۹
کد خبر: ۵۱۸۳۹۳
پیام خانواده شهدای طلبه مدافع حرم به مناسبت شهادت شهید حججی؛

واگویه های عاشقانه/ محسن فرزند تمام ایران است

اگر چه شهید محسن حججی ها باده عشق می نوشند، اما دامن مادران شیعه شهید آفرین است و این مسیر تا انتهای تاریخ ادامه دارد و نام شیعه با شهادت و دلدادگی در طریق عشق الهی گره خورده است
شهید حججی

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، خبری در گوش جهان می پیچد... بوی عشق و دلدادگی به مشام جان می رسد..

خبر شهادت، خبر استقامت و پایمردی و ایثار... خبر صلابت مردان خدا.. خبر شیدایی سربازان لشکر عشق..

باز هم سری بر نیزه می رود و به رقص جنون در وادی عشق دعوت می شود؛ هنوز لشکر حرمله و شمر و خولی مردترین مردها را سر می برند.

بازهم داستان اسارت تکرار می شود، هنوز هم خنجر لشکریان یزید بر حلقوم لاله های عاشق می نشیند و سر از پیکر پاک ترین مردمان جدا می سازد.

گویا تاریخ آن به آن در حال تکرار است و مخاصمه لشکریان جهل و خرافه و تزویر و تباهی و ضلالت با جنود عاشق نور و هدایت پایانی ندارد.

اینک محسن حججی، مردی از تبار عشق و ایثار، صلابت و پایمردی را از حلقوم عشق فریاد می زند و چشمانش چه زیبا راز عشق را نجوا می کند.

باید محرمی جست تا بگشاید این رمز ناگفته را... باید عاشقی یافت تا این راز سر به مهر را با بشریت واگویه کند... باید در پی دلداده ای عاشق گشت تا این منظره الهی را تفسیر کند.

باید راز دلدادگی را در گوش پرده نشینان طریق عاشقی نجوا کرد تا آنها تفسیر کنند این شرح بی نهایت را... و چه محرمی بالاتر از باده نوشان طریق شهادت و یادگاران لاله های عشق و مجاهدت...

تنها دانش آموختگان مکتب عشق یارای شنیدن نغمه عاشقی را دارند و این اسطوره های صلابت و ایستادگی می توانند با راز و رمز عاشقانه سخن بگویند و ترجمان آیه های عاشقانه آموزگار عشق شوند.

خانواده شهدا؛ این طلایه داران طریق عشق هستند که با گذشتن از هست خود، اسرار عشق آموخته اند؛ پس بگذار آنها سرّ نگاه عاشقانه، با صلابت و پر رمز و راز شهید حججی را بگشایند و با ما از عشق سخن بگویند.

محسن جان! سلامم را به شهدا برسان

پدر طلبه شهید مدافع حرم شهید سید مجتبی حسینی اولین کسی است که با ما از راز عشق می گوید و پرده از احساسش نسبت به محسن شهید برمی دارد؛ از شاهکاری سخن به میان می آورد که پیام انقلاب و تشیع را در گوش جهان فریاد زده است و از افتخاری که تجلی آن را در شهادت می داند.

این‌گونه می گوید:«شهید حججی واقعاً شاهکار کرد و پیام انقلاب و جمهوری اسلامی و تشیع را منتقل کرد و با دادن سر خود، ظلم ظالمان داعشی که دست نشاندگان آمریکا و اسرائیل و عربستان سعودی و وهابیت هستند را به عالم بیان کرد و با شهادتش طومار آنها را در هم پیچده و نابودی آنها را رقم می زند، این شهید بزرگ، یکی از شهدایی است که مایه افتخار برای نظام اسلامی، اسلام و تشیع است.»

از او می خواهم که اگر پیامی به این شهید دارد بیان کند که با حزن و اندوهی که در صدایش نهفته است می گوید:«محسن جان! سلامم را به شهدا برسان و بگو ما نیز بی صبرانه منتظریم تا به خیل عظیم شما بپیوندیم و به شما که در راه اسلام، قرآن و اهل بیت(ع) شهید شده اید افتخار می کنیم.»

شهادت توفیقی الهی است

همسر طلبه شهید علی تمام زاده که با صبر زینبی خود، در طریق اهل بیت(ع) گام نهاده است ما را میهمان سخنان خود می کند و بصیرت را رمز شهادت عاشقانه شهید حججی می داند.

می گوید:« شهید محسن حججی برای اثبات حقانیت شیعه با مظلومیت و غریبانه مانند مولای خودش امام حسین(ع) جهاد کرد و در این مسیر مظلومانه به شهادت رسید و با بصیرت بالا و دور از وطن، دفاع از حرم اهل بیت(ع) و یاری مظلوم و مبارزه با استکبار جهانی را تکلیف خود دانست.

همانطور که امام علی(ع) که فرمودند:« اگر با دشمن در خانه خود بجنگی خوار و ذلیل می شوی» شهدای مدافع حرم ثابت کردند اگر در سوریه جلوی دشمن گرفته نشود باید در کرمانشاه؛ همدان و تهران با آنها مواجه شویم.»

شهدا به خاطر بصیرت بالایی که دارند در دفاع از حریم اهل بیت(ع) و اسلام را بیرون از مرزها می بینند و هرکسی این بصیرت را ندارند.

وقتی که از او می پرسم پیامش به همسر شهید حججی چیست؛ آهی از اعماق وجود می کشد و از توفیقی سخن می گوید که نصیب شهدا شده است.

این‌گونه پاسخ می دهد:«خدا توفیقی را به این همسر شهید عنایت کرده، هرچند که این فراق سخت است؛ در واقع این همان جهادی که پیامبر(ص) فرموده اند که «خداوند جهاد را برای زن و مرد نوشته است؛ جهاد مرد دادن مال و جان برای خدا و جهاد زنان صبوری بر سختی ها و مشکلات شهات همسر است» و خداوند این توفیق را نصیب این همسر شهید کرده و او باید قدردان این توفیق و نعمت باشند که در این مسیر قدم گذاشته است.

 تمام زندگی یک زن با همسرش معنا می شود اما ما خوشحالیم که همسرانمان فدای اهل بیت(ع) و ارزش های اسلام شدند.»

شهید حججی فرزند تمام ایران است

و اما نوبت به پدر طلبه شهید احمد مکیان می رسد تا سفره دل بگشاید و ما را میهمان حس عاشقانه خود سازد؛ از خبر شهادت شهید حججی هم خوشحال است و هم غمگین؛ غمی که می گوید بخاطر از دست دادن دلاورمردی که همچون فرزند اوست و داغ او، یاد احمد را در خاطرش زنده کرده است.

با آهی جانسوز می گوید:« هرجا می نشینیم صحبت از شهید حججی است، احساس می کنم فرزندم تازه شهید شده است.

شهدا را خدا طلبیده تا به این طریق شهید شده و مردم آنها را بشناسند و از آنها یاد کنند؛ حقیقتاً این شهید در قلب ها تمام مردم است؛ شهید حججی متعلق به خانواده اش نیست بلکه فرزند تمام ملت ایران است»

شهدا در مسیر کربلا هستند

پدر طلبه شهید محمدامین کریمیان نیز ما را میهمان خوان معرفت و دادادگی اش می کند و از شباهت شهدا به حضرت اباعبدالله الحسین(ع) سخن می گوید: «اگر در سیره و زندگی شهدا به خصوص شهدای مدافع حرم دقت کنید، می بینید که همه در مسیر کربلا هستند، شهادتشان مثل شهدای کربلاست، راه و هدفشان هم مانند شهدای کربلاست، در دوران حیاتشان نیز زندگی شان هم به همان سبک و سیاق است؛ این چیز عجیبی نیست، کسی که در مسیر امام حسین(ع) گام برمی دارد شبیه ایشان می شود، شهادت، زندگی و مبارزه وجهاد آنها رنگ و بوی حسینی می گیرد»

پیامی هم به پدر شهید حججی می دهد و می گوید:« اول به خاطر تربیت چنین فرزند شجاعی که باعث افتخار اسلام و شیعه شد دست او را می بوسم و به او می گویم که به فرزند خود و راهی که انتخاب کرده افتخار کند و سر خود را بالا بگیرد.»

داغ جگرسوز!

هنوز در گیر و دار دریافت پیام خانواده های طلبه شهدای مدافع حرم خطاب به شهید حججی هستم که سخن پدر یکی از شهدا که از داغی جگرسوز صحبت می کند، اشک را بر شیار چشمانم جاری می کند و آتش غم را در وجودم شعله ور می سازد.

پدر طلبه شهید محمدرضا دهقان امیری، شهادت محسن شهید را به داغی جگرسوز تعبیر می کند و گریه اجازه نمی دهد تا کلماتش را کامل بیان کند، اینگونه با ما سخن می گوید: «تازه غم خودمان یادمان رفته بود، شهادت این دلاورمرد، جگرمان را سوزانده است؛ تنها می توانم به پدرش به خاطر تربیت چنین دلاوری تبریک بگویم»

افتخار بزرگ!

سید حسن موسوی ناجی برادر طلبه شهید سید محمد موسوی ناجی که خود نیز مدافع حرم اهل بیت (ع) است یکی دیگر از دانش آموختگان مکتب عشق است که بند دل می گشاید و سخن از شهادت به زبان می آورد.

می گوید:« شهید حججی سربلندی و افتخاری برای مدافعان حرم است؛ از وقتی که خبر شهادتش را شنیدیم، گفتیم که افتخار بزرگی نصیبش شده و نزد مولایش امام حسین(ع) سربلند شده است.

 ما هرچند از این اتفاق ناراحت هستیم ولی از طرفی خوشحالیم که مانند اربابش اباعبدالله الحسین(ع) شهیید شد و صلابت و ایستادگی این شهید بزرگ، روحیه زیادی به مدافعان حرم داد.»

شهدا را خدا می خرد

نوبت به یکی دیگر از شیر زنان مکتب صبر و استقامت می رسد تا با سخنان زینبی(س) خود زینت بخش طریق شهادت شود.

همسر طلبه شهید مصطفی صدرزاده که دانش آموخته صبر و استقامت در مکتب زینبی(س) است می گوید: «در راه اهل بیت(ع) فدا شدن سعادتی است که زمان و مکانش فرقی نمی کند، خوشا به سعادت شهید حججی که این‌گونه از سوی اهل بیت(ع) خریداری شد؛ همه آرزویشان این است که این‌گونه در راه اهل بیت(ع)، در راه حضرت زینب(س) و مانند حضرت اباعبدالله (ع) شهید شوند و این یکی از آرزوهای شیعیان است که در این طریق گام بگذارند.

دشمنان به ویژه تکفیری ها فکر می کنند اگر نحوه شهادت سخت باشد ممکن است شیعیان بترسند و عرصه را خالی کنند و یا با شهادت این شهیدان، خانواده هایشان در نبود آنها اذیت شده و دیگر در این راه قدم نمی گذارند و اگر یک خانواده هم از این مسیر جدا شود برای آنها پیروزی است؛ ولی واقعیت این است که اگر مصطفی ها رفتند، اگر شهید حججی ها رفتند، اگر شهدای مدافع حرم رفتند، این شهادت، خانواده آنها را ترغیب می کند که در این راه ثابت قدم تر باشند، همانطور که همسر شهید حججی گفتند آرزو دارم پسرم هم به شهادت برسد، خود من هم آرزویم این است که فرزندانم در راه اهل بیت(ع) فدا شوند؛ چه سعادتی بالاتر از این وجود دارد؟

 این نحوه شهادت زیرکی شهدا را نشان می دهد؛ همانگونه که سردار سلیمانی درباره شهید صدرزاده گفتند که او زیرک و شجاع بود که توانست در قالب فاطمیون وارد این مسیر شود، واقعیت این است که این شهدا زیرک بودند چراکه مرگ برای همه اتفاق می افتد، اما شهدا با زیرکی از این اتفاق حتمی زندگیشان استفاده کردند و با خدا معامله کردند و خدا خود خریدارشان شد؛ همانطور که شهید حججی در وصیت به پسرش گفت که اگر در این راه ثابت قدم باشی خریدارت خود خدا خواهد بود و به بهترین نحو تو را می خرد.

آری! این اعتقاد راسخ و صلابت و صبر است که شکوه شهادت را به ارمغان می آورد و این عاشقان طریق حق، قیمتی ترین متاعشان را وسیله معامله با خدا می کنند تا خدا خود خریدارشان گردد.

همسر شهید صدرزاده پیامی نیز به همسر شهید حججی می دهد و می گوید:« خوشا به سعادت شان که تنها سرمایه زندگی و پشت و پناه و ستون خانه شان را حضرت زینب(س) خریداری کرد و ان شاءالله که بتوانند مانند حضرت زینب(س) با صبوری خود مشت محکمی بر دهان دشمنان بکوبند.

مطمئن هستم که شهید حججی قبل از شهادت خود نحوه شهادتشان را می دانستند و امام حسین(ع) به ایشان گفته اند که هنگامی که سر از بدنت جدا می کنند، هیچ چیز را احساس نمی کنی و شهادت مانند بوییدن گلی خوشبو است و آن لحظه شیرین ترین لحظه زندگیشان بوده و من به این یقین دارم»

صلابت زینبی

همسر طلبه شهید حجت الله اسدی نیز پیامی به خانواده شهید حججی می دهد و واگویه های بی قراری های عاشقان شهادت را بازگو می کند؛ می گوید:« کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا؛ خبر آوردند حرمله های زمانه فرزندی دیگر از فرزندان زهرا(س)را زینب وار به اسارت بردند و حسین گونه به شهادت رساندند.

هجرت، جهاد، فداکاری، صلابت و شهادت؛ داستان مردانی‌است که امام و شهدا را ندیده‌اند و در عهد سیدنا خامنه‌ای تربیت یافته‌اند. شهید محسن حججی نمونه ای روشن از نسلی بود که در جهاد اکبر، کارنامه قبولی گرفت و خدا او را برای جهاد اصغر برگزید و در باغ شهادت را برای او باز نمود.

شهید حججی شقایقی بود که با عشق به رهبرش جان گرفت و با نگاه زینب جاودانه شد و شهادت او، شاهدی شد بر سبوعیت دشمن باطل و مظلومیت جبهه حق.»

او که خود داغ هجران عزیزترین فرد زندگی اش را چشیده و شهادت همسر را نظاره کرده، پیامی به همسر شهید حججی می دهد و می گوید: «اینجا زنی با صلابت زینبی ایستاده و این مصیبت را با نگاهی آسمانی به نظاره نشسته؛ ما رایت إلا جمیلا؛ مگر نه آنکه« لا یکلف الله نفسا إلا وسعها» بانو وسع تو به وسعت کربلاست؛ شما در خیمه بی بی قدم گذاشته ای و شاگرد اول کلاس عشق شدی»

آری! این است رمز ایستادگی و پایمردی و مقاومت شیعه؛ عشق به اهل بیت(ع) و سر سپردن در مسیر عشق الهی و چه زیبا تفسیر می کنند این رمز و راز ناتمام را؛ آنهایی که خود دانش آموخته این مکتب اند و غواص دریای معرفت.

هنوز که هنوز است عطر شهادت در کوچه پس کوچه های اخلاص ایران می پیچد و دلدادگان طریق عشق با خدای خود معامله می کنند و جان شیرین را متاع این معامله می سازند.

اگر چه شهید محسن حججی ها باده عشق می نوشند و داغشان بر دلها می نشیند، اما دامن مادران شیعه شهید آفرین است و این مسیر تا انتهای تاریخ ادامه دارد و نام شیعه با شهادت و دلدادگی در طریق عشق الهی گره خورده است./872/گ۴۰۲/ج

تهیه و تنظیم: سیدمحمدرضا میرقادری و وحید کوچک زاده

ارسال نظرات