۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۵۱۸۳۸۲
در بهشهر؛

سومین سالگرد ارتحال حجت الاسلام والمسلمین جباری برگزار می شود

امام جمعه بهشهر گفت: سومین سالگرد ارتحال حجت الاسلام والمسلمین جباری، نماینده فقید مازندران در مجلس خبرگان رهبری در بهشهر برگزار می شود.
امام جمعه بهشهر

حجت الاسلام سید عربعلی جباری، امام جمعه بهشهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر از برگزاری سومین سالگرد ارتحال حجت الاسلام والمسلمین سید صابر جباری، نماینده فقید مازندران در مجلس خبرگان رهبری خبر داد.

وی با بیان این که همزمان با سالگرد ارتحال نماینده فقید مازندران در مجلس خبرگان رهبری، بیستمین یادواره علما و شهدای روستای متکازین نیز برگزار خواهد شد، افزود: این مراسم با سخنرانی مدیر حوزه علمیه تهران در بهشهر برگزار خواهد شد.

امام جمعه بهشهر با بیان این که این مراسم پنج شنبه 26 مرداد ماه از ساعت 10 تا 14 در مسجد جامع روستای متکازین بهشهر برگزار خواهد شد، بیان داشت: همچنین در این مراسم حسن حسین خانی به مداحی خواهد پرداخت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه علما و روحانیان در طول تاریخ اشاره کرد و با بیان این که علما همواره حافظان دین در جامعه بوده اند، خاطرنشان کرد: اگر نقش آفرینی و از خودگذشتگی های علما و روحانیت نبود امروز دین جایگاه امروز را در جامعه نداشت.

حجت الاسلام جباری با بیان این که عزت و عظمت امروز اسلام ناب محمدی مرهون تلاش های شبانه روزی علما و روحانیت است، تصریح کرد: امروز نیز علما و بزرگان دینی ما در صف نخست دفاع از دین و ارزش های اسلامی قرار دارند.

امام جمعه بهشهر با اشاره به این که دشمنان همواره از حضور در صحنه روحانیت هراسان و عصبانی بوده اند، خاطرنشان کرد: جبهه کفر و استکبار همه توان خود را برای کمرنگ کردن حضور روحانیت در صحنه های مختلف به کار گرفته که خوشبختانه با هوشیاری مردم و روحانیت این توطئه خنثی شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که روحانیت انقلابی علیرغم همه فشارها و نامهربانی هایی که در طول سال های در حق این قشر اثرگذار جامعه روا داشته شده هیچ گاه صحنه دفاع از دین را ترک نکردند، تصریح کرد: روحانیت بدون هیچ چشم داشتی امروز با همه توان در عرصه دفاع از دین و انقلاب قرار دارد.

امام جمعه بهشهر با اشاره به این که دین همواره در میان مردم غریب بوده است، خاطرنشان کرد: علما و بزرگان دینی در طول تاریخ زحمات بسیاری برای حفظ و حراست از دین و ارزش های ناب اسلامی متحمل شده اند.

حجت الاسلام جباری با بیان این که علما و روحانیت علیرغم نقش آفرینی که در عرصه ها و صحنه های مختلف دفاع از دین و انقلاب داشتند هیچ گاه انتظاری از حکومت اسلامی نداشته و ندارند، گفت: روحانیت همواره دفاع از دین را مهم ترین رسالت خود دانسته است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به نقش محوری روحانیت در پیروزی نهضت انقلاب اسلامی، این نقش را تعیین کننده دانست و افزود: انقلاب اسلامی ایران با حضور در صحنه و همچنین حمایت های بی نظیر روحانیت به پیروزی رسید.

امام جمعه بهشهر با بیان این که مأموریت روحانیت پس از پیروزی انقلاب اسلامی به پایان نرسید بلکه فصل جدیدی از نقش آفرینی روحانیت پس از انقلاب اسلامی آغاز شد، تصریح کرد: روحانیت پس از پیروزی نهضت نیز در جهت بقا و استحکام پایه های انقلاب اسلامی تلاش های بسیاری انجام دادند.

حجت الاسلام جباری با اشاره به این که امروز با گذشت بیش از 38 سال از عمر این انقلاب، روحانیت همچنان نقش آفرین تعیین کننده است، گفت: روحانیت امروز نقش روشنگری و آگاهی بخشی خود را همانند گذشته دنبال می کند و مسیر صحیح زندگی را به مردم نشان می دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از حجت الاسلام والمسلمین جباری(ره) به عنوان شخصیتی ولایی یاد کرد که تا آخرین لحظات عمر با برکت خود در خط ولایت و رهبری قرار داشت، گفت: این عالم ربانی در بیش از سه دهه فعالیت علمی، دینی و اجتماعی در شهرستان بهشهر به عنوان امام جمعه خدمات شایانی ارائه کرد.

امام جمعه بهشهر با اشاره به این که دشمنان اسلام همواره به دنبال خدشه دار کردن جایگاه علما و فقهای دینی بوده و هستند، گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز دشمن با سرمایه گذاری های گسترده تلاش کرده تا جایگاه روحانیت در جامعه را تضعیف کند، اما این طرح دشمن شکست خورده است.

وی با اشاره به این که امام جمعه فقید بهشهر بیش از سه دهه در سنگر نماز جمعه با صلابت و اقتدار به دفاع از اسلام و انقلاب پرداخت، تصریح کرد: تلاش خستگی ناپذیر ایشان در این سنگر با عظمت برای همین ماندگار خواهد ماند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که حجت الاسلام والمسلمین جباری به مفهوم واقعی کلمه مدافع انقلاب و ولایت بوده است، افزود: باید همه برای کسب موفقیت ها در جامعه اسلامی از این الگو تبعیت کنیم چون راه سعادت حقیقی در گرو حرکت در مسیر صحیح است.

امام جمعه بهشهر با اشاره به این که امروز جامعه اسلامی برای رشد و تعالی مناسب نیازمند الگوهای دینی است، خاطرنشان کرد: بررسی دقیق سیره علمی و عملی علما و بزرگان دینی راه صحیح زندگی کردن را به همه ما می آموزد که نباید از آن غافل باشیم./1317/ت303/ب1

ارسال نظرات