۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۲
کد خبر: ۵۱۸۳۷۶
آیت الله مظاهری:

تسلیم اوامر و نواهی خداوند بودن سبب تدین انسان می شود

رییس حوزه علمیه اصفهان با بیان این که نصرانی گری و یهودی گری سبب تدین نمی شود، گفت: تسلیم اوامر و نواهی خداوند بودن سبب تدین انسان می شود.
آیت الله مظاهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت الله حسین مظاهری در جلسه تفسیر قرآن صبح امروز که در مسجد امیرالمؤمنین(ع) خیابان جی برگزار شد، گفت: اسلام تنها دینی است که به طور تام اوامر و نواهی پروردگار را تبیین می کند.

وی در ادامه تفسیر سوره بقره، آیه صد و سی و ششم که می فرماید«قُولُوا آمَنَّا بِاللَّهِ وَمَا أُنْزِلَ إِلَیْنَا وَمَا أُنْزِلَ إِلَى إِبْرَاهِیمَ وَإِسْمَاعِیلَ وَإِسْحَاقَ وَیَعْقُوبَ وَالأسْبَاطِ وَمَا أُوتِیَ مُوسَى وَعِیسَى وَمَا أُوتِیَ النَّبِیُّونَ مِنْ رَبِّهِمْ لا نُفَرِّقُ بَیْنَ أَحَدٍ مِنْهُمْ وَنَحْنُ لَهُ مُسْلِمُونَ» را تلاوت کرد و با مروری بر مطالب روز گذشته افزود: عرض کردیم قرآن ادعای یهودیان و نصرانی ها را که می گفتند دین هدایتگر دین یهود و نصارا است را باطل می داند و می فرماید تنها دین هدایتگر دین حضرت ابراهیم(ع) است؛ ملت حنیف یعنی دینی بدون افراط و تفریط و دین بدون افراط و تفریط یعنی دینی که تقید صد در صد به ظواهر شرعی در آن وجود دارد.

حضرت آیت الله مظاهری اذعان کرد: آیه صد و سی و ششم سوره بقره، شرط رستگاری را ایمان به خداوند و آن چه از سوی خداوند بر پیامبران نازل شده است می داند همچنین می فرماید اصل همه ادیان الهی یکی است و هیچ فرقی بین انبیای الهی وجود ندارد.

رییس حوزه علمیه اصفهان ابراز کرد: هدایت انسان در گرو شعاری است که پیامبر اسلام برای تبیین آن بسیار اذیت شده اند و آن شعار لا اله الا الله است؛ قولوا لا اله الا الله تفلحوا شعاری بود که پیامبر(ص) دائماً روی آن تأکید داشتند؛ این شعار یعنی خداوند یکی است، یعنی بت پرستی ممنوع است و یعنی عبودیت تنها مخصوص ذات اقدس حق است؛ توحید ذاتی، توحید صفاتی، توحید افعالی و توحید عبادی در این عبارت بی نظیر وجود دارد.

استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان این که نصرانی گری و یهودی گری سبب تدین نمی شود، اظهار کرد: برخلاف نظر یهودیان و نصرانی ها که ادعای باطلی را مطرح می کنند باید گفت فقط تسلیم اوامر و نواهی خداوند بودن سبب تدین برای انسان می شود و تنها دینی که بدون تحریف می تواند این اوامر و نواهی را به صورت کامل تبیین کند، اسلام عزیز است.

وی گفت: بر اساس مبانی اسلام انسان گناهکار عابد موحد نیست چرا که فرمان نفس یا شیطان های انسی و جنی را بر فرمان خداوند مقدم داشته است به همین سبب گناه نوعی شرک محسوب می شود.

حضرت آیت الله مظاهری در پایان با بیان این که توحید عبادی بسیاری از انسان ها ضعیف است، اظهار کرد: قرآن در آیه ای از انسان ها گله دارد که چرا عهد خودشان را شکستند و از شیطان که دشمن آشکار برای آن ها محسوب می شود تبعیت کردند./867/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات