۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۵۱۸۳۷۲
مدیر موسسه شهید محراب:

کنگره ملی آیت الله نجفی همدانی در ‌آذرماه برگزار می شود

مدیر موسسه شهید محراب از برگزاری کنگره ملی آیت الله نجفی همدانی در ‌آذرماه خبر داد.
نجفی

سید محمد کاظم حجازی مدیر موسسه شهید محراب همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان با اشاره به برگزاری کنگره ملی ایت الله نجفی در آذرماه امسال در همدان اظهار داشت: بزرگداشت علمان ربانی یکی از کارهای فرهنگی مهمی است که باید در دستور کار مراکز فرهنگی قرار گیرد.

وی با اشاره به اهمیت بزرگداشت این عالم ربانی خاطرنشان کرد: این عالم ربانی هم در سیره عملی و هم در سیره نظری خود ابعاد برجسته فراوانی دارد که پرداختن به آنها سبب رشد و تقویت باورها در جامعه است.

نماینده سابق مردم همدان در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: توجه به زهد و وارستگی، عبادت و راز و نیاز و ابعاد معرفتی از سوی این عالم وارسته وی را از دیگر افراد متمایز ساخته است.

وی هدف از برگزاری این کنگره را آشنایی نسل جوان با وی و تبیین اندیشه های این عالم سترگ دانست و گفت: تغییر گفتار این عالم ربانی از زبان علمی به زبان عامیانه برای استفاده عموم جامعه از برکات نفس قدسی این عالم از اهداف این برنامه است.

حجازی فراخوان مقاله را در این زمین در دو بخش معرفی و اظهار داشت: فراخوان مقاله در دو بخش سیره عملی و سیره نظری برگزار می شود که در سیره نظری به دو ساحت تفسیر آیات قرآن کریم و ساحت شرح احادیث اهل بیت(ع) پرداخته شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در زمینه سیره نظری محورهای روش شناسی «تفسیر انوار درخشان»، علوم قرآن در «تفسیر انوار درخشان»، رویکرد کلامی، فلسفی، اخلاقی و عرفانی در «تفسیر انوار درخشان»، بررسی های تطبیقی «تفسیر انوار درخشان» و سایر تفاسیر معاصر، روش شناسی فقه الحدیثی «درخشان پرتوی از اصول کافی»، رویکرد کلامی، فلسفی، اخلاقی و عرفانی در «درخشان پرتوی از اصول کافی» و بررسی های تطبیقی «درخشان پرتوی از اصول کافی» و سایر شروح اصول کافی مورد نظر قرار گرفته است.

نماینده سابق مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: در زمینه سیره عملی این عالم سترگ نیر محورهایی چون تعاملات اجتماعی آقا نجفی (مردمداری، جوانگرایی، سنگر مسجد و ...)، نقش آفرینی در انقلاب اسلامی، پشتیبانی از حماسه سازان دفاع مقدس (تکریم شهدا و رزمندگان و ...)، سجایای اخلاقی و رفتاری، نقش اساتید در شخصیت آقا نجفی(حضرات آیات نایینی، غروی اصفهانی(کمپانی)سید علی قاضی) مورد توجه قرار گرفته است.

وی گفت: مهلت ارسال آثار از بیست مردادماه تا اول آبان ماه ۹۶ است که علاقه مندان می توانند در این زمینه آثار خود را به کنگره تحویل دهند./۹۷۹/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات