۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۵۱۸۳۴۶

معرفی سامانه اینترنتی مؤسسه فرهنگی هنری آشیانه پرتو مهر نبوی

مؤسسه فرهنگی هنری آشیانه پرتو مهر نبوی، جهت ترویج فرهنگ فرزند پذیری و بیان راه های شرعی محرمیت و بیان و پاسخ گویی به مسائل فقهی حقوقی مرتبط با آن در سال ۱۳۹۵ تاسیس شده است.
مؤسسه فرهنگی هنری آشیانه پرتو مهر نبوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مؤسسه فرهنگی هنری آشیانه پرتو مهر نبوی، با مجوز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، در راستای ترویج فرهنگ فرزند پذیری و بیان راه های شرعی محرمیت و بیان و پاسخ گویی به مسائل فقهی حقوقی مرتبط با آن در سال 1395 تاسیس شده است.

یکی از اهداف این مؤسسه ارائه بیش از هزار و 254 راه محرمیت از بین بردن و ریشه کن کردن موضوع حرج واقعی بین فرزندخواندگان و فرزندپذیران است؛ مؤسسه سعی کرده است پس از سالیان سال با تامل در راه های محرمیت حسب شرایط فرزند‌خوانده و فرزندپذیران بهترین و کامل ترین راه محرمیت حتی در بعضی موارد نادرترین مورد را بر اساس اتفاق نظر فقیهان از صدر اسلام تاکنون راهسازی و ارائه کند که در این حوزه هزارو 116 راه محرمیت برای فرزندخوانده و فرزندپذیران و بستگان آنان از راه شیردادن، عقد‌ و ترکیب عقد و رضاع در حوزه های مختلف مانند محرمیت بین فرزند‌خوانده با فرزند‌پذیران، عموخوانده، عمه خوانده، خاله خوانده، دایی خوانده و پدر بزرگ خوانده های پدری را ارائه می کند.

رویکرد اصلی مؤسسه ارائه مشاوره دینی و مذهبی در زمینه فرزندپذیری و فرزندخواندگی، راه های محرمیت و ترویج صحیح راه های فرزندپذیری  و رفع مشکلات فقهی حقوقی آن است و در سایر موارد فرهنگ اسلامی ایرانی، سبک زندگی اسلامی ایرانی و فرهنگ عمومی فعالیت می کند.

از زیر مجموعه های مؤسسه فرهنگی هنری آشیانه پرتو مهر نبوی می توان به سامانه اینترنتی این مؤسسه به نشانی www.mehrenabavi.ir اشاره کرد که شامل بخش های محرمیت فرزند خوانده و محرمیت فرزندان ناپدری و نامادری همچنین شامل اخبار و اطلاعات در این زمینه است.

مخاطبان می توانند با مراجعه به سامانه اینترنتی مؤسسه فرهنگی هنری آشیانه پرتو مهر نبوی و نام نویسی در این سامانه و مطرح کردن سؤالات خود در زمینه محرمیت فرزندخواندگی یا نامادری و ناپدری پاسخ خود را دریافت کنند.

گفتنی است، استفاده از تمامی امکانات این سامانه نیازمند نام نویسی است که مخاطبان برای نام نویسی می بایست به گزینه ثبت نام مراجعه کرده و با وارد کردن نام و نام خانوادگی، کد ملی، کدپستی، شماره تلفن ثابت و همراه، آدرس منزل، نشانی رایانامه و رمزعبور در این سامانه نام نویسی کنند که پس از وارد کردن کد ارسالی از سوی سامانه به رایانامه، نام نویسی تکمیل خواهد شد.

پس از تکمیل نام نویسی مخاطب می تواند بر اساس نیاز خود به گزینه محرمیت فرزندخواندگی یا محرمیت نامادری و ناپدری مراجعه و با انتخاب گزینه ایجاد فرم پرسش جدید سؤال خود را مطرح کند؛ افرادی نیز که سؤال خود را مطرح کرده اند می توانند با مراجعه به گزینه های فرم های در انتظار پرداخت، پرسش های در حال پاسخ و پرسش های پاسخ داده شده از وضعیت رسیدگی به سؤال خود مطلع شوند یا پاسخ خود را دریافت کنند./1324/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
علی جادری
Iran (Islamic Republic of)
۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۰
چطورپسربه زن عمویش محرم میشود
0
0
فاطمه مجیدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۶
محرمیت فرزندان ناپدری نامادری
0
0