۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴
کد خبر: ۵۱۸۳۳۶
آیت الله طه محمدی:

مراکز درمانی در مناطق فقیر نشین احداث شود/ کمک به فقیران وظیفه دینی مسؤولان است

امام جمعه همدان گفت: مسؤولان و خیران سلامت باید این مساله را بدانند که اولویت در بحث سلامت، مناطق فقیر نشین و افراد بی بضاعت است از این رو باید مراکز درمانی در مناطق فقر نشین شهر ها ساخته شود.
آيت الله غياث الدين طه محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی نماینده ولی فقیه در استان همدان پیش از ظهر امروز در جلسه با خیران سلامت استان و مسؤولان بیمه سلامت بیان داشت: خیران جایگاه والایی در جامعه دارند و آنها با عمل خود در دنیا بهشت برین را برای خود خریداری می کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: مسؤولان و خیران سلامت باید این مساله را بدانند که اولویت در بحث سلامت، مناطق فقیر نشین و افراد بی بضاعت است از این رو باید مراکز درمانی در مناطق فقر نشین شهر ها ساخته شود.

امام جمعه همدان با بیان اینکه رسیدگی به فقرا بر مسؤولان واجب است گفت: بر مسؤولان و افرادی که در جامعه موثر هستند واجب دینی است که به فقرا و مستمندان کمک کنند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت همکاری مردم با مسؤولان و دولت افزود: همانطور که نظام، دولت و مسؤولان نسسبت به مردم وظایفی دارند، مردم جامعه نیز وظیفه دارند که با دولت و مسؤولان همکاری داشته باشند.

آیت الله طه محمدی با اشاره به ضرورت نهادینه کردن طب اسلامی و سنتی در جامعه ابراز داشت: من معتقدم ما باید انقلابی جدید در عرصه بهداشت و سلامت داشته باشیم.

وی در ادامه اظهار داشت: مساله درمان و بهداشت باید به سمت و سوی طب اسلامی و سنتی رفته و یک هم فکری و دانش افزایی جدیدی بین طب اسلامی و طب جدید حاصل شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: طب جدید در عرصه جراحی های پیشرفته و دستگاه های جدید در عرصه پزشکی موفق بوده ولی قسمت هایی از این طب دارای نقص است، برای مثال درمان برخی از بیماری ها با تغذیه درست می شود و نیازی به داروهای فراوان با عوارض جانبی نیست.

وی در ادامه افزود: با توجه به علم پزشکی جدید و سنتی متوجه می شویم که در یک مرحله طب جدید موفق و در مرحله ای دیگر طب سنتی موفق است که باید این دو علم با هم جمع شوند تا خروجی بهتری داشته باشیم.

آیت الله طه محمدی گفت: باید الگوی صحیح تغذیه ایرانی اسلامی و اسلامی در کشور نهادینه شود و جلوی مواد غذا یی وارداتی جدید گرفته شود، غذاهایی همانند فست فود که ضرر های فراوانی دارد باید از سفره ایرانی ها برچیده شود.

وی در پایان گفت: مساله مهم در بخش بهداشت و درمان، پیشگری از امراض است، بو علی سینا از امام صادق(ع) نقل می کند هزینه کردن کم برای پیشگیری بهتر است از هزینه کردن فراوان برای درمان./۹۷۹/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات