۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۵۱۸۳۳۰
آیت الله سعیدی:

خبرنگاران درست و به موقع عمل کنند جلوی شایعات گرفته خواهد شد

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان این که خبرنگاران در انتشار خبر باید براساس موازین اسلامی و قرآنی حرکت کنند، گفت: خبرنگاران پاسخگوی مهم ترین نیاز بشر یعنی نیاز به دانستن هستند.
آیت الله سید محمد سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) دیدار اعضای  خبرگزاری رسا با آیت الله سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) امروز در آیین خطبه خوانی حرم مطهر حضرت معصومه(س) که با حضور اصحاب رسانه در صحن امام هادی(ع) برگزار شد، با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، به رسالت خبرنگاری اشاره و تصریح کرد: در حیطه اطلاع رسانی و حرفه خبرنگاری اموری را باید مد نظر داشت و نباید هر خبری را منتشر کرد.

وی افزود: اگر خبرنگار در عرصه کاری خود یک خبر را بر مبنای موازین دینی و قرآنی منتشر کرده باشد بهترین بهره را برده است در غیر این صورت دچار خسران می شود؛ بنابراین خبرنگاران در انتشار اخبار باید نهایت دقت را داشته و خبر را مبتنی بر واقعیت منتشر کنند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان این که مهم ترین نیاز بشر، نیاز به دانستن است، تصریح کرد: خبرنگار با دادن آگاهی به مردم مسؤول پاسخگویی به مهم ترین نیاز بشر است و باید دقت داشت که دانستن حق بشر است و کسی نمی تواند این حق را از او سلب کند.

آیت الله سعیدی ادامه داد: اگر خبرنگاران بر موازین حق و حقیقت حرکت کرده و رسالت خود را به درستی انجام و در انجام وظیفه سستی نکنند عرصه برای خبر سازی و شایعه پراکنی از بین خواهد رفت زیرا در نبود منبع است که مردم به سراغ شایعات و خبرهای جعلی می روند بنابراین اگر خبرنگار رسالت خود را به موقع انجام دهد راه برای خبر سازی و شایعه پراکنی بسته خواهد شد.

وی افزود: پاک کردن پیامدهای یک شایعه و خبر جعلی از اذهان مردم با وجود چاپ هزاران اصلاحیه و تکذیبیه کار دشواری است بنابراین باید قبل از این که دیگران اقدام به جعل شایعه و خبر سازی کنند واقعیت موضوع در اختیار مردم قرار گیرد تا از پیامدهای سوء جعل شایعه جلوگیری شود.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با تأکید بر این که قم مرکز نشر جهانی معارف اهل بیت(ع) است و این موضوع در روایت های متعددی مورد تأکید قرار گرفته است، گفت: خبرنگاران و اصحاب رسانه قم باید در زمینه نشر معارف اهل بیت(ع) و انتشار اخبار الگوی سایر استان های کشور بوده و با حرکت بر مدار حق و حقیقت خادم رسانه ای واقعی بارگاه اهل بیت(ع) باشند.

آیت الله سعیدی یادآور شد: آستان مقدس حضرت معصومه(س) آمادگی همکاری با خبرنگاران را در عرصه های مختلف دارد و آماده است تا در زمینه تأمین نیازهای معنوی و روحی خبرنگاران از آنها حمایت کرده و نیازهای آنها را در این زمینه تأمین کند./837/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات