۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵
کد خبر: ۵۱۸۳۲۹
مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان:

طرح سلامت اجتماعی در استان همدان اجرا می شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با اشاره به اجرای طرح سلامت اجتماعی در این استان، گفت: طرح سلامت اجتماعی با محوریت مسجد و روحانی محلات برگزار می شود.
دشتکی

حجت الاسلام علی دشتکی، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با اشاره به اولویت های برنامه ای این سازمان اظهار داشت: اولویت نخست گفتمان سازی و اولویت بعدی پوشش تبلیغی در سطح استان است که شش برنامه در آن دیده شده است و تا کنون هم موفق بوده است چرا که پیش از شروع سال این برنامه آغاز شده است.

وی ادامه داد: یکی از آن برنامه ها استفاده از ظرفیت های مناسبتی  و پوشش تبیلیغی مناطق شهری و روستایی و پوشش تبلیغی روستاهای فاقد روحانی و گسترش اجرای برنامه های قرآنی و برنامه های اوقات فراغت با استفاده از فرصت حضور مبلغان و بحث چهادگران قرانی و سازماندهی تشکل های قرانی در روستاها و ارتقای کمی و کیفی شورای فرهنگی محلات و روستاها به عنوان یکی از برنامه های پوسشش تبیلیغ در استان است که به نوعی ظرفیت یابی تبلیغی در نهاد های مردمی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: اولویت بعدی در سال 96 تبیین نقش تاثیر گذار زنان در جامعه است که مبنای قرآنی دارد و قرآن تصریح می کند که تربیت فردی بر عهده بانوان است و مردان در این زمینه توانایی لازم را ندارند.

وی خاطرنشان کرد: اولویت بعدی اجرای طرح سلامت اجتماعی در برابر آسیب های اجتماعی است که رهبر معظم انقلاب در این زمینه توصیه کردند و در استان همدان از ابتکار عمل استفاده کردیم و طرح سلامت اجتماعی را انجام دادیم.

وی با تبیین طرح سلامت اجتماعی اظهار داشت: در بخش خصوصی با 6 برنامه و در بخش عمومی در کل استان در حال اجرا و برگزاری است و با هدف مدیریت فرهنگی محله و توجه به سه رکن جامعه مسجد و خانواده و مدرسه و هدف ایجاد تعامل میان مراکز فرهنگی فعال و ایجاد ارتباط شبکه ای در میان خانواده ها و مدارس در حال پیگیری است.

حجت الاسلام دشتکی گفت: توجه به بحث استعدادیابی در جامعه که از نقاط ضعف ما در جامعه محسوب می شود در این طرح دیده شده است که با محوریت مسجد و روحانی محلات برگزار می شود.

وی تصریح کرد: انجام طرح سلامت اجتماعی که در ۵ منطقه در همدان و 5 منطقه در ملایر که مجموع جمعیت به 300 هزار نفر می رسد و هدف ایجاد سلامت اجتماعی و روانی در جامعه است  و دارای چهار اولویت برای کل جمعیت برای کل استان است./۹۷۹/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات