۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۵۱۸۳۱۵
مسؤول تشکل‌های دینی تبلیغات اسلامی قم:

هیأت های افاغنه از جمله منظم ترین و فعال ترین تشکل های مذهبی هستند

حجت الاسلام حیدری با بیان ای نکه هیأت های افاغنه از جمله منظم ترین و فعال ترین تشکل های مذهبی هستند، از لزوم ثبت هیأت ها برای بهره مندی از مزایای این طرح خبرداد.
حجت الاسلام مراد حیدری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، به منظور برگزاری هر چه باشکوه تر مراسم بزرگداشت شهدای مظلوم افغانستان به ویژه شهدای میرزا ولنگ سرپل جلسه مشورتی با حضور هیئت های مذهبی، نویسندگان، مداحان، اساتید، دانشجویان و قاریان با محوریت علما در مسجد سلماسی قم برگزار شد.

حجت الاسلام مراد حیدری مسئول تشکل‌های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی قم در این همایش  با بیان این که این واحد فرهنگی در سازمان تبلیغات اسلامی چهار مسؤولیت مهم را برعهده دارد، ابراز داشت: ما در این مرکز مسؤولیت ساماندهی هیأت های مذهبی، مداحان، انجمن های اسلامی و کانون های فرهنگی و تبلیغی را برعهده داریم.

وی افزود: به فرموده امام راحل «این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگاه داشته است» همین هیأت های مذهبی هستند که فرهنگ و معارف محرم  و صفر را سینه به سینه منتقل کردند تا امروز به دست ما رسیده است و به همین جهت دشمن در همه زمینه ها از جمله هیأت های مذهبی ما نفوذ و بدعت های زیادی را وارد کرده است.

مسؤول تشکل‌های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان این که دشمنان به این فکر افتاده اند که می توانند از طریق رخنه در هیأت های مذهبی، فرهنگ اصیل ما را هدف قرار دهند، خاطرنشان کرد: از این رو ما به این نتیجه رسیدیم که باید هیأت ها را ساماندهی و شناسنامه دار کرده و آموزش هایی به مسؤولان آنها بدهیم تا آسیب هایی که در حال وارد شدن است هدایت شود.

وی ادامه داد: در حقیقت این کار با توجه به سخن رهبر معظم انقلاب است مبنی بر اینکه تشکل های دینی مردمی باید سازماندهی شده و نقش داشته باشند، بنابراین این مسأله ضروری به نظر می رسد و از آنجایی که در استان قم مردم بیش از 160 کشور حضور دارند و هرکدام تشکل هایی دارند و از میان تشکل های موجود، هیأت های افاغنه از جمله فعال ترین، بزرگ ترین و منظم ترین هیأت ها در قم هستند.

حجت الاسلام حیدری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مزایای زیاد ثبت هیأت های مذهبی، افزود: مسئولان هیأت‌های مذهبی تا قبل از فرارسیدن ماه محرم فرصت دارند که اطلاعات مورد نیاز را در سامانه طوبی به آدرس الکترونیکی tooba.tdm-ido.ir وارد کنند.

وی با بیان این که تاکنون تعداد قابل توجهی از هیأت‌های مذهبی در این سامانه ثبت نام کرده‌اند، اظهار کرد: ارائه معرفی نامه به نهادهای استان و هر گونه خدماتی که قرار است به هیأت‌های مذهبی ارائه شود منوط به ثبت نام هیأت‌های مذهبی در سامانه طوبی است./۱۳۳۰/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات