۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۵۱۸۳۱۱
دبیر هیأت علمدار کربلا افغانستان خبرداد؛

مراسم بزرگداشت شهدای میرزا اولنگ افغانستان برگزار می شود

عبادی از برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای مظلوم افغانستان بویژه شهدای کابل در ماه مبارک رمضان و شهدای مسجد جوادیه هرات و شهدای قضیه ی میرزا اونگ سرپل افغانستان با محوریت علما خبرداد.
میرزا اولنگ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، به منظور برگزاری هر چه باشکوه تر مراسم بزرگداشت شهدای مظلوم افغانستان به ویژه شهدای میرزا ولنگ سرپل جلسه مشورتی با حضور هیئت های مذهبی، نویسندگان، مداحان، اساتید، دانشجویان و قاریان با محوریت علما در مسجد سلماسی قم برگزار شد.

محمد عبادی دبیر هیأت علمدار کربلا در این نشست اظهار داشت: هدف از برگزاری این جلسه این است که با یکپارچگی و همدلی و با محوریت علمای بزرگوار که در جلسه حضور دارند برای بزرگداشت شهدای مظلوم افغانستان مخصوصا شهدای کابل در ماه مبارک رمضان و شهدای مسجد جوادیه هرات و خصوصا شهدای قضیه ی میرزا اونگ سرپل افغانستان و همین طور سالگرد شهدای مسجد سبز که اکنون در خط مقدم قرارگرفته اقدام نماییم.

وی در ادامه ضمن خوش آمد گویی به حاضران در جلسه خاطرنشان کرد: ما اکنون نیازمند یک شورای هماهنگی هستیم؛ هنگامی که این شورا از تمام اقشار تشکیل شد، باید نماینده ای انتخاب شود و کمک ها را زیر نظر شوری جمع آوری کند و هنگام نیاز  این شوری ذخیره ها را بفرستد.

عبادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به علت طرح این مطالب یادآور شد: امروزه در فضای مجازی تعداد زیادی گروه را می بینیم که برای مناطق جنگی افغانستان کمک جمع می کنند، اما این پول ها خرده خرده فرستاده می شود و در نتیجه امکان نرسیدن به مقصد زیاد است.

وی ادامه داد: هدف ما این است که یکدست کار ها انجام شود و مسأله ی بعدی این است کانون های فرهنگی بسیار زیاد است ولی هدف همه ی ما یکی است.اعتقادمان یکی است.پس سعی کنیم روی یک محور حرکت کنیم تا اثر بیشتری داشته باشیم.

دبیر هیأت علمدار کربلا با بیان این که امروز دشمن از وحدت و همدلی و انسجام ما احساس خطر می کند، یادآور می شود: اگر ما می خواهیم دشمن را مأیوس کنیم باید یک پارچه و یکدل حرکت کنیم، البته برادر گرامی جناب آقای رمضان پناهی ریاست محترم اتباع قم برای همین اهداف یکپارچگی قدم های خوبی برداشتند، چراکه ایشان تلاش دارند شورای هیأت های مذهبی در قم تشکیل شود و الحمدلله ما آثار این تصمیم را در اربعین و نیمه شعبان در مسیر حرم تا جمکران دیدیم.

وی با تأکید بر این که باید سعی کنیم همواره قانون محور و تابع قانون باشیم، خاطرنشان ساخت: فرمایش مقام معظم رهبری هم این است که ما باید تابع قانون باشیم، بنابراین باید سعی کنیم طبق این دستور در جلسات شرکت کنیم تا شوری شکل بگیرد و از قوم گرایی و نژاد پرستی و تبعیض بپرهیزیم و بدانیم که افغانستان امروز ما نیاز به همدلی و یکپارچگی ملت دارد./1330/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات