۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۰
کد خبر: ۵۱۸۳۰۸
عصر امروز صورت گرفت؛

دیدار جامعه تفسیر قرآن خراسان رضوی با آیت الله مکارم شیرازی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان رضوی و نمایندگان جامعه تفسیری شهرستان های این استان، عصر امروز با حضور در دفتر آیت الله ناصر مکارم شیرازی با این مرجع تقلید دیدار کردند.
مکارم شیرازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام کاظم لطفیان، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان رضوی و نمایندگان جامعه تفسیری شهرستان های این استان، عصر امروز با حضور در دفتر آیت الله ناصر مکارم شیرازی، ضمن دیدار با این مرجع تقلید، به ارائه گزارشی از فعالیت های قرآنی استان خراسان رضوی در حوزه تفسیر کلام وحی پرداختند.

حجت الاسلام لطفیان در ابتدای این جلسه ضمن تقدیر از حمایت های آیت الله مکارم شیرازی از فعالیت های قرآنی کشور، خطاب به ایشان گفت: به لطف الهی با توجهات ائمه(ع) و حمایت های شما از امر ترویج، تبیین و تفسیر مفاهیم والای قرآن کریم، امروز حرکت منسجمی برای تفسیر معارف قرآن کریم در حوزه علمیه و با محوریت روحانیت در استان خراسان رضوی شروع شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: طبق آمار سازمان تبلیغات اسلامی در ماه مبارک رمضان سال جاری بیش از 7 هزار حلقه تفسیر قرآن کریم به صورت رسمی در سراسر کشور برپا بوده است که از این تعداد با محوریت مرکز تخصصی تفسیر قرآن کریم در قم، 57 نفر از اساتید عالی حوزه های علمیه برای تفسیر قرآن به استان های کشور اعزام شده اند که به حمد الهی جریان مبارکی را شکل داد.

وی افزود: استان خراسان رضوی از آنجا که می تواند به عنوان قطب فعالیت های فرهنگی و به ویژه قرآنی مطرح باشد، پیشتازی خود در این عرصه را آغاز کرده و توفیقاتی را کسب کرده است و در ماه مبارک رمضان با استانداردی که تحت نظر نماینده محترم ولی فقیه در استان تعیین شده بود، جلسات تفسیر قرآن کریم به همت ائمه جمعه و اساتید حوزه های علمیه در شهرستان های استان خراسان رضوی با محوریت سوره مبارکه حدید برگزار شد.

حجت الاسلام لطفیان با اشاره به استقبال عموم مردم از جلسات تفسیر قرآن کریم، یادآور شد: علاقمندان به جلسات تفسیری بدون این که به دنبال دریافت مدرک پایان دوره باشند در این جلسات حضور پیدا می کردند اما با این وجود 25 هزار نفر در آزمون پایانی این جلسات تفسیری شرکت کردند که به 12 هزار نفر از آن ها گواهی پایان دوره تقدیم شد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در پایان سخنان خود ضمن تقدیر از همت والای آیت الله علم الهدی، امام جمعه مشهد مقدس در برگزاری جلسات تفسیر قرآن کریم، گفت: یکی از ویژگی های ایشان اهتمام در برگزاری جلسات تفسیر قرآن کریم است؛ به گونه ای که حتی در روزهای درگذشت و تدفین همسر مکرمه شان نیز جلسه تفسیر قرآن ایشان تعطیل نشد.

گفتنی است در پایان این جلسه، نمایندگان جامعه تفسیری شهرستان های استان خراسان رضوی توسط حضرت آیت الله مکارم شیرازی مورد تقدیر قرار گرفتند./820/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات