۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۱
کد خبر: ۵۱۸۳۰۶
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

مبلغات سنتی خراسان شمالی ساماندهی می‌شوند

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: طرح شناسایی، ساماندهی و ارائه آموزش‌های مختلف به مبلغات سنتی و مدیران جلسات مذهبی خانگی در استان در حال اجرا است.
حجت الاسلام خادمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در نشست با کارشناسان فرهنگی این نهاد، با اشاره به آغاز ساخت پروژه مجتمع فرهنگی تبلیغات اسلامی بجنورد، اظهار کرد: این مجتمع در سه هزار مترمربع در سه‌طبقه در منطقه الغدیر بجنورد حدفاصل مجتمع‌های مسکونی و دانشکده قرآنی احداث می‌شود.

وی با بیان اینکه این پروژه اعتبار سفر رهبری را دارد، اضافه کرد: قرار بود سال مالی گذشته عملیات ساخت آن شروع شود؛ اما درزمینهٔ جذب اعتبار مشکل پیش آمد و بر اساس برنامه در سال مالی جاری ساخت آن آغاز می‌شود.

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به اینکه مجری این پروژه اداره نوسازی مدارس بوده و سازمان تبلیغات بهره‌بردار است، تصریح کرد: ساخت این مجتمع فرهنگی مهرماه امسال شروع می‌شود و اعتبار اولیه آن هم هفت میلیارد تومان است.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود از اجرای طرح ساماندهی مبلغات سنتی استان خبر داد و افزود: فعالیت مبلغات سنتی و جلسات خانگی مذهبی واقعیت و فرصتی ارزشمندی برای جامعه است.

وی خاطرنشان کرد: عیب کار این است که تعدادی از این بانوان تحصیل نکرده و یا کم‌سواد هستند و به‌صورت تجربی مطالبی را شنیده‌اند و آن‌ها را نقل می‌کنند که این آسیب است.

حجت‌الاسلام خادمی با بیان اینکه از پارسال ساماندهی مبلغات سنتی در استان برنامه‌ریزی شده و آموزش‌هایی را برای آن‌ها در نظر گرفته‌ایم، اضافه کرد: اکنون طرح شناسایی، ساماندهی و ارائه آموزش‌های مختلف به مبلغات سنتی و مدیران جلسات مذهبی خانگی در استان در حال اجرا است.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی خراسان شمالی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های دبیرستان‌های علوم و معارف قرآنی صدرا در استان، اظهار کرد: دانش آموزان این دانش‌آموزان انس و الفت بیشتری با حوزه علمیه یافته و اغلب در آینده تحصیل در مدارس علمیه را ادامه می‌دهند.

وی با بیان اینکه امسال دبیرستان معارف پسرانه بجنورد هم تأسیس و راه‌اندازی شد، گفت: در خراسان شمال استقبال از دبیرستان‌های صدرا بسیار عالی است که این نشان‌دهنده باورهای محکم مردم است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به فعالیت دبیرستان علوم و معارف قرآنی صدرا دخترانه در استان، افزود: برای سال تحصیلی پیش رو تلاش می‌کنیم ظرفیت مدارس صدرا در خراسان شمالی به 500 نفر برسد./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات