۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۱
کد خبر: ۵۱۸۳۰۴
رییس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی:

نماز زمینه‌ساز تعالی معنوی و فرهنگی است

رییس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی گفت: نماز برای رساندن انسان به تعالی فرهنگی و معنوی افزون بر شناساندن هدف و نقشه راه و ارائه مسیر، به راهنمایان این راه درست و بزرگ هم پرداخته و از آنها به‌عنوان بهترین همراهان و رفیقان یاد کرده است.
حجت الاسلام احمدی فرد - شورای اقامه نماز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام رضا احمدی فر، رییس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی، امروز در دیدار با اصحاب رسانه که به‌منظور گرامیداشت روز خبرنگار برگزار شد، با اشاره به اهمیت نماز در جامعه، اظهار کرد: جامعه‌ای که رهبر و مشعل‌دار و پرچم‌دار نداشته باشند از حیات و زندگی انسانی محروم و بی‌بهره خواهد بود.

وی تصریح کرد: در این راستا در نماز افزون بر شناساندن هدف متعالی و نقشه راه جامع و عالی و راه روشن و مستحکم به موضوع رهبرشناسی هم به‌درستی اشاره شده است.

حجت‌الاسلام احمدی فر ادامه داد: «صراط الذین انعمت علیهم»؛ راه کسانی که خداوند به آنها نعمت بخشیده است؛ به معنای همان بزرگراه رسالت و امامت و آزاد راه حق و حقیقت است.

وی اضافه کرد: در جای دیگری از قرآن این راز و نکته آشکار و تبیین شده است؛ «من یطع الله و و الرسول فاولئک مع الذین انعم الله علیهم من النبیین و الصدیقین و الصالحین و حسن اولئک رفیقا»؛ کسانی که خدا و پیامبر را اطاعت کنند در روز رستاخیز هم‌نشین کسانی خواهد بود که خدا نعمت خود را بر آنان تمام کرده است از پیامبران و و صدیقان و شهیدان و صالحان و آنها هم‌نشین خوبی هستند.

حجت‌الاسلام احمدی فر خاطرنشان کرد: بنابراین نماز برای رسیدن به تعالی فرهنگی و معنوی افزون بر شناخت هدف و نقشه راه و ارائه مسیر، به راهنمایان این راه درست و بزرگ نیز پرداخته و از آن به‌عنوان بهترین همراهان و رفیقان یاد کرده است.

وی اظهار کرد: ممکن است انسان راه درست و هدف مقدس و متعالی و رهبر عالی و کامل و همراهیان خوب و شایسته داشته باشد؛ اما در مسیر راه گرفتار رهزنان و غارتگران سرمایه و مهاجمان با نام و بی‌نام و پنهان و آشکار شود.

حجت‌الاسلام احمدی فر افزود: ازاین‌رو باید آنها را شناخت، برای رسیدن به قله تعالی با آنان مبارزه کرد و از مسیر راه آنها را کنار زد تا به مقصد و مقصود دست یافت.

وی تصریح کرد: موارد فوق مقتضی زیست متعالی و زندگی خداپسندانه هستند؛ اما نباید از وجود مانع غفلت کرد؛ زیرا ممکن است اقتضای حرکت به‌سوی تعالی تام و تمام باشد اما موانع در مسیر نگذارند آن اقتضا به فعلیت برسد.

حجت‌الاسلام احمدی فر ادامه داد: به همین دلیل در نماز بعد از آن مراحل یاد شده بلافاصله می‌خوانیم «غیر المغضوب علیهم و لا الضالین»؛ زیرا آنان که بر اساس عمل کرد خود مورد غضب خداوند قرار گرفته‌اند و یا راه درست و مستقیم را بر راه غیر مستقیم ترجیح نداده‌اند و به پیش می‌تازند رهزنان راه تعالی‌بخش یعنی صراط المستقیم هستند و شناخت و مبارزه با آنها یکی از وظایف همیشگی رهروان راه تعالی و تکامل است./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات