۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۵
کد خبر: ۵۱۸۳۰۲

چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی

برگزاری دوره های سبک زندگی اسلامی و تعالی خانواده، آغاز هفدهمین دوره مسابقات پدافند هوایی در تبریز، چهار وقف جدید در مرند طی پنج ماه گذشته و برپایی نمایشگاه سومین جشنواره استانی مد و لباس از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان‌شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمد علی فاضلی نسب، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه از برگزاری دوره های سبک زندگی و تعالی خانواده در امامزادگان شهرستان تبریز و مراغه خبر داد و گفت: با توجه به بروز برخی مشکلات در خانواده ها و افزایش طلاق اداره کل اوقاف و امور خیریه استان جهت کاهش مشکلات اجتماعی این طرح را برنامه ریزی کرده است.
وی ادامه داد: جهت هرچه بهتر برگزار شدن این دوره، از بین بانوان طلاب اقدام به جذب مربیان با تجربه و با سواد کرده و ضمن مطالعه کتب اخلاق، ازدواج و خانواده، فرزند پروری و تست شخصیتی ، بعد از برگزاری امتحان این مربیان انتخاب شدند.
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اضافه کرد: این بانوان بعد از  اینکه حائز رتبه شدند جهت گذراندن دوره به شهر قم اعزام خواهد شد. این طرح به صورت پایلوت در شهرستان های تبریز و مراغه برگزار می شود که بعد از بررسی نتایج این دوره از کلاس ها جهت گسترش در دیگر امامزاده ها اقدام خواهیم کرد.
گفتنی است، این دوره از کلاسها به صورت داوطلبی بوده و زمان ،شرایط و نحوه ثبت نام متعاقبا اعلام خواهد شد.

هفدهمین دوره مسابقات پدافند هوایی در تبریز آغاز شد
هفدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن‌کریم قرارگاه پدافند‌هوایی خاتم‌الانبیا(ص) ویژه خواهران شاغل، همسران و فرزندان کارکنان  امروز افتتاح شد و  به مدت  سه روز از بیست و سوم تا بیست و پنجم مرداد به میزبانی منطقه پدافند‌هوایی شمال‌غرب کشور برگزار می‌شود.
بنابر این گزارش، در این دوره از مسابقات 250 نفر از برگزیدگان مناطق قرارگاه پدافند‌هوایی از سراسر کشور در رشته‌های حفظ  کل، حفظ 5 ، 10 ، 15 ، 20 ، 25 و 30 جزء، قرائت، تحقیق و ترتیل، اذان و تفسیر در 2 سطح 1 و 2 به رقابت خواهند پرداخت.
نفرات برتر مسابقات سراسری قرارگاه پدافند‌هوایی خاتم‌الانبیا(ص) به مسابقات سراسری ارتش جمهوری اسلامی ایران که 19 تا 22 شهریور ماه به میزبانی مدیریت عترت و قرآن سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در تهران برگزار می‌شود اعزام خواهند شد.

چهار وقف جدید در مرند طی پنج ماه گذشته
حجت الاسلام رحیم اختیاری، رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان مرند از 4 وقف جدید توسط خیرین در 5 ماه سال جاری خبر داد و گفت: همزمان با آغاز تعطیلات نوروزی در دو امامزاده این شهرستان طرح استقبال از میهمانان و با حضور مبلغات خیمه های معرفت و پاسخ به سوالات شرعی برگزار شد.
رئیس اوقاف و امورخیریه شهرستان مرند از 4 وقف جدید در این شهرستان خبر داد و افزود: این وقف ها در طول امسال انجام یافته است و در طی ماه های اخیر نیز مطالبات اداره از افراد حقیقی و حقوقی انجام یافته است.

برپایی نمایشگاه سومین جشنواره استانی مد و لباس در تبریز
نمایشگاه سومین جشنواره استانی مد و لباس آذربایجان شرقی با شرکت بیش از 400 اثر از هنرمندان و طراحان استان در نگارخانه های خانه فرهنگ تبریز گشایش یافت. این نمایشگاه از امروز دوشنبه تا 26 مرداد در نگارخانه های میرعلی تبریزی و نگارخانه یاسمی برپاست.
در این نمایشگاه غرفه‌های عرضه و فروش البسه ایرانی و اسلامی مخصوص طراحان لباس و تولیدکنندگان داخلی، اجرای کارگاهی نقاشی روی شال با حضور هنرآموزان هنرستان های کوثر و ٢٠ اثر برگزیده و منتخب از مجموعه آثار ششمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر به نمایش گذاشته شده است. 
سومین جشنواره استانی مد و لباس آذربایجان شرقی با مشارکت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد مد و لباس، کارگاه مد و لباس، دانشگاه الزهرا تبریز و کانون فرهنگ هنر و ادب استان برگزار می شود./935/ت
۳۰۳/ب۱

 

ارسال نظرات